۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۲

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همراهی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در پاسخ به تجاوزات و جنایات رژیم خبیث صهیونیستی در به‌شهادت‌رساندن اسماعیل هنیه، رییس‌دفتر سیاسی حماس در حریم جمهوری اسلامی ایران و به‌شهادت‌رساندن سردار رشید و ممتاز، عباس نیلفروشان و ایضا شهادت مجاهد کبیر و علم‌دار مقاومت، دبیرکل شجاع حزب‌الله، سید حسن نصرالله؛ با رمز مقدس یا رسول‌الله(ص)، عملیات شجاعانه و سلحشورانه وعده صادق۲ را تدارک دیدند و موجودیت نامشروع رژیم صهیونیستی و پیکره فرسوده این رژیم جنایت‌پیشه را یک گام دیگر به فروپاشی نزدیک گرداند.

آگاه: صهیونیست‌ها که مکررا به نقض فاحش قواعد آمره حقوق بین‌الملل و مفاد کنوانسیون‌های مربوطه مشغول‌اند، در جریان جنایت پیشین خود در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به‌شهادت‌رساندن مستشاران سلحشور ما و متعاقب آن، عملیات ظفرمندانه وعده صادق نخست، اقتدار و صلابت نظامی و دفاعی ایران اسلامی را بیش‌ازپیش درک کرده بودند اما خوی جنایت‌کاری، آنان را بار دیگر به ورطه جنون و تعدی کشاند و سبب شد در دومین وعده صادق، ضربه شدیدتری دریافت کنند.
بدون تردید وعده صادق۳ نیز در صورت حماقت صهیونیست‌ها در تجاوز به مواضع ایران اسلامی، در انتظار آنها خواهد بود. در همین رابطه یک منبع آگاه در نیروهای مسلح گفت که طرح پاسخ لازم به اقدام احتمالی صهیونیست‌ها کاملا آماده است و درصورتی‌که اسرائیل اقدامی کند، تردیدی در عملیاتی شدن ضربه متقابل ایران وجود نخواهد داشت. وی گفت: در طرح ایران، چند نوع ضربه متقابل و مشخص وجود دارد که بسته به نوع اقدام صهیونیست‌ها درباره اجرایی شدن یک یا چند تا از آنها تصمیم‌گیری فوری خواهد شد. این منبع مطلع تاکید کرد: ایران بانک اهداف متعددی از اسرائیل دارد و وعده صادق۲ هم نشان داد که هر نقطه‌ای که اراده کنیم، می‌توانیم با خاک یکسان کنیم.
آنچه واضح است این است که عملیات‌های ایران علیه مواضع صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی، منطبق با قاعده اصولی و پذیرفته شده «دفاع مشروع» است. این عملیات‌ها بر اساس اصول منشور ملل متحد از جمله ماده۵۱ آن، دفاعی مشروع محسوب می‌شود. ایران اسلامی شروع‌کننده حمله نیست، بلکه به تهاجمات رژیم صهیونیستی به خاک ایران، به سفارت ایران در دمشق و به حمله به اهداف ایران پاسخ داده و می‌دهد و این پاسخ متوجه غیرنظامیان نیست؛ این برخلاف مشی رژیم سفاک صهیونیستی است که زنان و کودکان را مورد حمله قرار می‌دهد.