عملیات وعده صادق۲ در روز سه‌شنبه دهم مهرماه در پاسخ به تجاوزات و جنایات رژیم خبیث صهیونیستی در به‌ شهادت‌رساندن اسماعیل هنیه، رییس‌دفتر سیاسی حماس در حریم جمهوری اسلامی ایران و به‌ شهادت‌رساندن سردار رشید و اندیشمند، عباس نیلفروشان و ایضا شهادت مجاهد کبیر و پرچمدار مقاومت، دبیرکل شجاع حزب‌الله، سید حسن نصرالله؛ با رمز مقدس یا رسول‌الله (ص)، با موفقیت و ظفرمندی انجام گرفت.

شگفتی‌های وعده صادق۲

آگاه: عملیات وعده صادق۲، از جهات گوناگون نظامی، عملیاتی ممتاز و برجسته بود. روز گذشته نیز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرمانده معظم کل قوا طی مراسمی به سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «نشان فتح» اعطا کردند. اعطای این نشان به‌دلیل عملیات درخشان «وعده صادق» انجام شد.
در وعده صادق۲، علی‌رغم اینکه قلب اراضی اشغالی با پیشرفته‌ترین و پرحجم‌ترین سامانه‌های پدافندی محافظت می‌شد، ۹۰درصد شلیک‌ها با موفقیت به هدف اصابت کردند و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی به وحشت افتاد؛ این امر مشابه عملیات وعده صادق یک بود. اکثر موشک‌های شلیک‌شده در وعده صادق۲، حاوی کلاهک خوشه‌ای بوده و همین باعث خطای بسیار زیادی در سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی شد. در عملیات وعده صادق۲، سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی با عملیات سایبری قفل شدند؛ در این عملیات ظفرمندانه، از سیلوهای زیرزمینی نیز موشک به اهداف و مواضع صهیونیستی در قلب اراضی اشغالی پرتاب شد.

منهدم شدن باند ایکس آمریکایی
یکی از شگفتی‌های عملیات وعده صادق‌۲، غلبه موشک‌های ایرانی بر مجهزترین سیستم راداری و پدافندی آمریکا مستقر در پایگاه نواتیم رژیم صهیونیستی بود. رادار باند ایکس، همان سیستم پدافندی آمریکایی اعطاشده به صهیونیست‌هاست که در روز دهم مهرماه در برابر موشک‌های نقطه‌زن ایرانی، حرفی برای گفتن نداشت. براساس اطلاعاتی که دراین‌باره منتشر شده، این سیستم راداری گران‌ترین و دقیق‌ترین رادار دنیا به ارزش ۵۰۰میلیون دلار است که به اندازه ۸۳تانک مرکاوا قیمت دارد. این سیستم راداری آنقدر دقیق است که می‌تواند در فاصله سه‌هزار کیلومتری ریزپرنده‌های بسیار کوچک را در ابعاد پنج سانتی‌متر شناسایی کند و محل دقیق پرتاب موشک را از فاصله پنج‌هزار کیلومتری به محض پرتاب مشخص می‌کند. یکی از علت‌هایی که ایران در عملیات وعده صادق‌۲، موشک‌ها را از لانچر متحرک پرتاب کرد، وجود این رادار در اراضی اشغالی بود. در واقع ایران توانست، باند ایکس آمریکایی این غول راداری را در شب عملیات وعده صادق در صحرای نقب و در نزدیکی پایگاه نواتیم نابود کند. نابودی این رادار آنقدر درد داشته که آمریکایی‌ها را در شوک فرو برده است. نکته جالب آنکه این رادار کاملا استتار بوده اما توسط سیستم اطلاعاتی ایران شناسایی شد.
اما یکی دیگر از صحنه‌های درخشان در جریان عملیات وعده صادق۲، ناتوانی سیستم پدافندی پیشرفته «فلاخن‌داوود» رژیم صهیونیستی در شناسایی و انهدام موشک‌های ایرانی بود. در فیلمی که ازسوی رسانه‌ها از ناکارآمدی پدافند فلاخن‌داوود، منتشر شده، مشخص است که در ابتدای ورود موشک های ایرانی به اراضی اشغالی، پدافند فلاخن‌داوود پنج موشک را برای انهدام موشک‌های ایرانی شلیک می‌کند اما یکی از آنها سوختش به اتمام می‌رسد و در وسط راه سقوط می‌کند و چهار موشک دیگر نیز به بیراهه می‌روند و اصطلاحا در برابر موشک‌های ایرانی، دچار خودتخریبی می‌شوند. سپس، فلاخن‌داوود چهار موشک دیگر شلیک کرد، از این تعداد، دو موشک، دو موشک پدافندی دیگر را منهدم کرده و اصطلاحا خودزنی کردند و یک موشک دیگر نیز مکانیسم خودانهدامی را فعال کرد و ترکید! نکته جالب آنکه هر کدام از این موشک‌های شلیک‌شده پدافندی که همه آنها ناکام ماندند و خود به خود ترکیدند، فروندی ۵۰میلیون دلار قیمت دارند! به‌عبارتی‌دیگر، در جریان وعده صادق ۲، فقط در یک صحنه، ۶۰۰میلیون دلار خسارت به سیستم نظامی رژیم صهیونیستی وارد آمد.

منهدم شدن موشک‌های ۳۶۰میلیون دلاری آمریکا
اما در جریان عملیات موشکی وعده صادق۲، آمریکایی‌ها نیز متحمل خسارت سنگین شدند. در جریان این عملیات، نیروی دریایی آمریکا ۱۲ موشک SM-۳ IIA استفاده کرد که هرکدام از آنها به ارزش ۳۰میلیون دلار بودند؛ درواقع واشنگتن برای حفاظت از مواضع صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی در شب عملیات وعده صادق۲، بالغ بر ۳۶۰میلیون دلار از جیب مالیات‌دهندگان آمریکایی خرج کرد.
مطابق تصاویر ماهواره‌ای از پایگاه هوایی «نواتیم» پس از حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به مواضع صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی، یک حفره بزرگ در سقف آشیانه هواپیماهای این پایگاه ایجاد شده است. به گزارش آسوشیتدپرس و بر اساس تصاویر ماهواره‌ای شرکت «پلنت‌لبز» از فراز پایگاه هوایی نواتیم در صحرای نقب در جنوب اراضی اشغالی، وارد شدن آسیب به سقف آشیانه، آوار ریخته‌شده در کنار سازه و سوراخی در باند فرودگاه دیده می‌شود. نواتیم آشیانه جنگنده‌های نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از مدل رادارگریز اف-۳۵ و از سری دوم این هواپیماهای پیشرفته موسوم به Lightning II است. سابقه پایگاه نواتیم در بخش شمالی صحرای نقب، به سال۱۹۵۸ بازمی‌گردد، اما مدل مدرن پایگاه در سال۱۹۸۳ میلادی ساخته شد که در سال‌های اخیر آشیانه چند اسکادران از جنگنده‌های اف-۳۵ شده است.
همچنین به گزارش هاآرتص، براساس ویدئوهای منتشرشده‌، غیر از چندین موج حمله موشکی سپاه در شب دهم مهر برای ضربه زدن به پایگاه هوایی نواتیم، حملات دیگری نیز در آن شب به نزدیکی پایگاه‌های دیگر نیروی هوایی و همچنین یک منطقه در شمال تل‌آویو صورت گرفت. منطقه مورد هدف در شمال تل‌آویو مقر موساد بود که صهیونیست‌ها خود اصطلاح منطقه «گلیلوت» در نزدیکی شهر ساحلی هرتسلیا در شمال تل‌آویو را برای آن به کار می‌برند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر کودک‌کش رژیم صهیونیستی نیز به موفقیت‌آمیز بودن عملیات وعده صادق۲ اعتراف و اذعان کرده و گفته که ایران در یکی از بزرگ‌ترین حملات تاریخ، صدها موشک علیه ما شلیک کرد.

طرح پاسخ سخت به اقدام احتمالی صهیونیست‌ها آماده است
یک منبع آگاه در نیروهای مسلح گفت که طرح پاسخ لازم به اقدام احتمالی صهیونیست‌ها کاملا آماده است و درصورتی‌که اسرائیل اقدامی کند، تردیدی در عملیاتی شدن ضربه متقابل ایران وجود نخواهد داشت. وی گفت: در طرح ایران، چند نوع ضربه متقابل و مشخص وجود دارد که بسته به نوع اقدام صهیونیست‌ها درباره اجرایی شدن یک یا چند تا از آنها تصمیم‌گیری فوری خواهد شد. این منبع مطلع تاکید کرد: ایران بانک اهداف متعددی از اسرائیل دارد و وعده صادق۲ هم نشان داد که هر نقطه‌ای که اراده کنیم، می‌توانیم با خاک یکسان کنیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.