رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه افزایش قیمت رابطه متقابلی با افزایش دستمزدها داردگفت: با توجه به اینکه افزایش هزینه ها در سال جاری داشتیم باید افزایش دستمزد متناسبی را برای سال آینده پیش بینی کنیم که جمع بندی اینها در قانون بودجه لحاظ می شود.

افزایش دستمزدها متناسب با هزینه ها در بودجه سال آینده پیش بینی می شود

به گزارش آگاه: داود منظور،رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد نحوه رسیدگی به لایحه بودجه سال آینده در صحن مجلس،گفت: پیشنهادات کمیسیون ها در مورد لایحه بودجه جمع بندی و به تلفیق می آید که کمیسیون تلفیق هم هفته آینده  برگزار می شود و بعد گزارش تلفیق  به صحن می آید و فرآیند آن باید جمع شود.

وی در مورد افزایش قیمت اینترنت اظهار کرد: افزایش قیمت ها یک رابطه متقابلی با افزایش دستمزدها دارد. ما یک رابطه یک طرفه نداریم و زمانی که دستمزدها را افزایش می دهیم یعنی افزایش هزینه ها برای بخش دولتی وغیردولتی  لتفاق می افتد که این برای قیمت های سال بعد منعکس می شود و وقتی که افزایش قیمت رخ می دهد باید برای مردم  جبران کنیم و بین اینها باید یک اعتدالی داشته باشیم تا قیمت ها را برای سال آینده کنترل کنیم و قیمت ها را به روند بلند مدت برگردانیم تا یک تورم قابل قبولی برای سال آینده داشته باشیم و همه مولفه هایی که منجر به تورم می شود را مدیریت کنیم.

منظور ادامه داد:  یکی از راهها برای مدیریت این مسئله افزایش حقوق و دستمزد است که با توجه به اینکه افزایش هزینه ها در سال جاری داشتیم باید افزایش دستمزد متناسبی را برای سال آینده پیش بینی کنیم که جمع بندی اینها در قانون بودجه لحاظ می شود.

وی درمورد تصمیم دولت عراق برای محدودیت ارزی و اثرگذاری آن بر تامین ارزی پروژه ها،گفت: تصمیم  لزوما به طرف محدودیت نیست و نوعی تنظیم گری جدید است که دولت عراق دارد و وزارت صمت و بانک مرکزی با توجه به آنچه که در عراق اتفاق می افتد سیاست های ارزی و تجاری خود را تنظیم می کنند.

منبع: برنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.