رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سامانه۱۲۳ (اورژانس اجتماعی) از اول امسال تاکنون نزدیک به ۲۷۲هزار تماس مبتنی‌بر مداخلات حرفه‌ای را به ثبت رسانده است، گفت: همچنین خط تلفن مشاوره‌ای ۱۴۸۰ نیز سالانه نزدیک بر دومیلیون و ۴۰۰هزار تلفن دارد که یک‌میلیون و ۷۰۰هزار آن به مداخلات حرفه‌ای منجر می‌شود.

سازش ۲۲ درصد متقاضیان درخواست «طلاق توافقی»

آگاه: همچنین در سامانه تصمیم سالانه ۱۸۶هزار زوج درخواست خود را ثبت می‌کنند که با مداخلات حرفه‌ای نزدیک به ۲۲درصد از درخواست متقاضیان طلاق توافقی، به سازش منجر شده است.
دکتر سیدجواد حسینی افزود: سامانه‌های سراج، رصد آسیب‌های اجتماعی، سامانه۱۲۳ فوریت‌های اجتماعی و سامانه مثبت زندگی و سایر سامانه‌ها، یافته‌های به‌روز از بطن جامعه را به‌شکل زنده و پویا دارا هستند. این یافته‌ها سرمایه‌های بزرگ ملی هستند که تحلیل و داده‌کاوی‌های علمی بهترین عامل برای تصمیم‌گیری‌های علمی و دانش‌بنیان است. رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: از دیگر سامانه‌های تولید یافته‌های اجتماعی می‌توان به سامانه مثبت زندگی، اشاره کرد که پرونده‌های نزدیک به ۲۵۰۰مرکز مثبت زندگی را ثبت و ضبط می‌کند. سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی که سامانه‌ای است مبتنی بر داده‌های پژوهش‌محور و یافته‌های حاصل از پژوهش‌های اجتماعی را ذخیره کرده و روند آسیب‌ها را به تفکیک استان، شهر، جنس و سن و تحلیل عوامل خطر-محافظ با استفاده از روش‌های تحقیق کمی و کیفی در خود دارد حتی از روش‌های NSU و ۱۲آسیب را تحلیل کرده و ۳۱شبکه سیاستی حاصل از آن را برای برنامه‌ریزی علمی ارائه کند. پیمایش‌های کمی و کیفی در ۴۸۰شهرستان با استفاده از روش‌ها و ابزارهای متعدد ازجمله دلفی و فوکوس گروه به انجام رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.