یک رگولاتور آمریکایی درباره شیوه عملکرد چت‌بات‌های متا، آلفابت، اوپن ای‌آی و چهار شرکت دیگر تحقیقات انجام می‌دهد.

چت‌بات‌های هوش مصنوعی هفت غول فناوری زیر ذره‌بین رگولاتوری آمریکا

آگاه: به نقل از رویترز، کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) اعلام کرده است از هفت شرکت بزرگ فعال در حوزه هوش مصنوعی، از جمله آلفابت، متا، اوپن‌ای‌آی، اسنپ، xAI و Character.AI خواسته اطلاعاتی ارائه دهند. هدف این اقدام، بررسی نحوه سنجش، آزمایش و رصد پیامدهای منفی چت‌بات‌های هوش مصنوعی برای مصرف‌کنندگان است.
بر اساس اعلام FTC، این نهاد قصد دارد بداند این شرکت‌ها چگونه:
از تعامل کاربران با چت‌بات‌ها درآمدزایی می‌کنند، داده‌های ورودی را پردازش و استفاده می‌کنند، در پاسخ به جست‌وجوی کاربران محتوا تولید می‌کنند و از اطلاعات به‌دست‌آمده از گفت‌وگوها چه بهره‌برداری‌های ثانویه انجام می‌دهند.
تا کنون هیچ‌یک از شرکت‌های یادشده به درخواست FTC برای اظهارنظر پاسخ نداده‌اند.
گفتنی است رویترز در ماه اوت یک سند داخلی متا را فاش کرده بود که نشان می‌داد چت‌بات‌های این شرکت قادر بوده‌اند با کودکان وارد مکالمات عاشقانه شوند، اطلاعات پزشکی نادرست تولید کنند و حتی به کاربران در شکل‌دهی استدلال‌های نژادپرستانه کمک کنند. همین مسئله نگرانی‌ها درباره پیامدهای اجتماعی و اخلاقی استفاده گسترده از هوش مصنوعی را افزایش داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.