قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: هر کسی در هر جایگاهی، وظیفه‌ای را که برعهده می‌گیرد، وقتی شبانه روز برای آن تلاش می‌کند، یعنی به آن عمل اعتقاد دارد

شاهد گونه‌های جدید دینداری هستیم

حجت‌الاسلام والمسلمین، روح الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در گردهمایی معاونان اداری و مالی، ذیحسابان، کارشناسان اداری و کارشناسان حقوقی و املاک سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فعالیت‌های مدیران اداری، به نقل از رهبر معظم انقلاب (ره) گفت: مجاهدت‌های خاموش ثواب‌های بزرگ دارند و کارهایی که مدیران پشتیبانی و اداری انجام می‌دهند، مجاهدت خاموش محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ماموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: تبیین اندیشه تابناک اسلام ناب و مبارزه با شبهات دشمنان دو ماموریتی هستند که بر دوش سازمان تبلیغات اسلامی گذاشته شده است. در دوره‌ای که تبیین به دلیل حجم بالای تهاجمات و طراحی‌های جدید در حملات دشمن در جنگ شناختی و هیبریدی تبیین به شکل تبلیغی کفایت نمی‌کند باید از رویکرد جهادی در تبیین یا همان جهاد تبیین استفاده کنیم. اگر نتوانیم در هر نقطه از سازمان تبلیغات اسلامی نسبت خود را با این دستگاه و شرایطی که در آن قرار داریم پیدا کنیم، نمی‌توانیم جهاد تبیین را به درستی و خوبی به اجرا دربیاوریم.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: هر کسی در هر جایگاهی، وظیفه‌ای را که برعهده می‌گیرد، وقتی شبانه روز برای آن تلاش می‌کند، یعنی به آن عمل اعتقاد دارد؛ شبیه مبارزه‌ای که این روزها شلوار سه خط‌های فلسطینی با دست خالی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح انجام می‌دهند و یقین داریم این مبارزه به پیروزی ختم خواهد شد؛ هر چند وعده تاریخ دار نمی‌دهیم، چون معتقدیم سنت‌های الهی جهان را اداره می‌کنند و برنامه تبلیغی ما از ایام فاطمیه تا ماه رمضان مخصوص سنت‌های الهی است؛ بیش از ۱۰۰ سنت الهی وجود دارد و مردم باید این سنت‌ها را خوب بشناسند.

وی افزود: وقتی در دستگاه تبلیغی خدمت می‌کنیم باید سرشار از امید باشیم و همه در هر جایگاهی که هستیم، باید برای رسیدن به قله تلاش کنیم، چون میراث دار افرادی هستیم که در راه رساندن آب به جبهه‌ها، با لب تشنه به شهادت رسیدند؛ افرادی که در خط مقدم هستند اگر ببینند ما تلاش خود را برای رسیدن امکانات به خط مقدم می‌کنیم، روحیه می‌گیرند و با قدرت بیشتری به تلاش خود ادامه می‌دهند.

حجت الاسلام حریزاوی در تشریح برخی دستاوردهای سازمان تبلیغات اسلامی در ۵ سال اخیر گفت: یافته‌های خوبی در زمینه دینداری در بین مردم ایران داریم و به این نتیجه رسیدیم که نرخ دینداری مردم ایران برخلاف مردم دنیا در حال رشد در ۴۰ سال گذشته بوده است؛ نرخ جهانی مردم در مسئله دینداری منفی و به سمت پوچ گرایی، بی دینی و امثالهم در حال حرکت است و ما معتقدیم که افزایش نرخ رشد دینداری مردم ایران بر نرخ منفی دینداری در دنیا تاثیر خواهد گذاشت، چون ایران در آینده جهان کشوری الهام بخش است و مطابق وعده الهی، کسانی که دین خدا را یاری کنند، خداوند آن‌ها را یاری و مسلط بر جهان خواهد کرد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: در کنار افزایش نرخ دینداری در کشور، ما با کاهش برخی گونه‌های دینداری و افزایش برخی دیگر از این گونه‌ها شاهد هستیم و نوع جدیدی از دینداری به وجود آمده است که با گونه قبلی متفاوت است؛ مثلا کسی مقید به سفر اربعین است، ولی به نماز اعتقادی ندارد؛ ما به عنوان سازمان تبلیغات اسلامی باید پاسخ روشن نسبت به این مسائل و شبهات و راهکارهای جامع برای حل این مشکلات داشته باشیم.

وی همچنین گفت: امروز نمی‌توانیم بگوییم جامعه ایران ۳ قشر سیاه و سفید و خاکستری دارد؛ در آخرین پیمایشی که داشتیم به این دست پیدا کردیم که جامعه ایران ۷ طیف است و هر کدام از این طیف‌ها سبک رفتاری خود را طلب می‌کند و ما باید برای مواجهه با هر کدام از این طیف‌ها رفتار و سبک برخورد خاص خود را داشته باشیم.

حجت الاسلام حریزاوی در پایان از انجام یک پژوهش مرتبط با طیف‌های مردمی موجود در کشور خبر داد و اظهار کرد: پژوهشی در سازمان تبلیغات اسلامی در حال انجام است که مردم ایران را به ۳۸ طیف تقسیم بندی کرده است و توضیحات مفصلی درباره هر کدام از طیف‌ها داده است که پس از انتشار، تحول بزرگی در جامعه شناسی کشور رقم خواهد زد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.