آگاه: محمد کاظمیفرد با اشاره به اهمیت تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات قضایی، گفت: یکی از سیاستهای کلان دستگاه قضا، واگذاری انجام خدمات قابل واگذاری به مردم یا بهعبارت دیگر، ایجاد خودکاربری است تا مراجعان عدلیه این امکان را داشته باشند، در هر زمان و مکان، راسا درخواست خود را ثبت و به قوه قضاییه و مرجع قضایی مربوطه ارسال کنند.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در گام نخست و با توسعه فناوریهای نوین و ایجاد زیرساختهای لازم، تمامی خدمات قضایی قابل ارائه در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای مراجعان حرفهای دستگاه قضا از جمله وکلا، کارشناسان رسمی و نمایندگان حقوقی دستگاهها بهصورت کامل و صد درصد غیرحضوری ارائه شد.
وی با اشاره به امکان ثبت و ارسال ۵۰ درصد از عناوین لوایح و اظهارنامه بهصورت خودکاربری برای اشخاص حقیقی عنوان کرد: توسعه خودکاربریها برای اشخاص عادی بهصورت تدریجی، سادهسازی شده و با بهرهگیری از هوش مصنوعی در حال انجام است و بهزودی امکان ثبت دادخواست و شکواییه نیز برای مردم عزیز فراهم خواهد شد تا سبد خدمات الکترونیک قضایی بهصورت خودکاربری برای مراجعان کامل شود.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: آمارها حاکی از این است که در سال گذشته، بیش از ۱۲ میلیون لایحه، شکواییه و دادخواست بهصورت خودکاربر در سامانه ثبت شده که رقمی در حدود ۳۷ درصد از کل خدمات ثبت شده را شامل میشود که رشد ۳۲ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ و رشد ۳۵ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ نشان میدهد و حاکی از استقبال گسترده و رضایت جامعه حقوقی کشور از کارآمدی و سهولت این خدمت است.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه توسعه خودکاربریها برای مراجعان عادی دستگاه قضا با بهرهگیری از ظرفیت هوش مصنوعی در حال گسترش و انجام است، گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد از درخواستهای مردم از قوه قضاییه بهطور غیرحضوری توسط مراجعان ثبت و پیگیری میشود.
۱۱ آبان ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۷٬۵۶۱
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد از درخواستهای مردم از قوه قضاییه بهطور غیرحضوری توسط مراجعان ثبت و پیگیری میشود.
نظر شما