از طریق یک کانال تلگرامی با مشتریان خود در ارتباط است و آن طور که ادعا می‌کند سم‌ها و وسایل مختلف برای خودکشی می‌فروشد. کانال او ۱۷ هزار عضو دارد که به گفته خودش مغازه ای است با این تعداد مشتری : مغازه خودکشی!

به گزارش آگاه- امیر گودرزی: سال ۲۰۰۶ که رمان ژان تولی با نام «مغازه خودکشی» منتشر شد فقط طنزی سیاه به نظر می رسید و تصور وجود چنین فروشگاهی در واقعیت بعید می نمود. چون این کتاب بر خلاف اسمش امیدبخش و درستایش زندگی است، سعی کردیم در گزارش پیش روهمین رویکرد را داشته باشیم وضمن حفظ امانت، با کمی چاشنی طنز خواندن آن را آسان تر سازیم. یادآوری این نکته هم ضروری است که واقعی بودن اظهارات مصاحبه شونده هنوز کشف نشده است.

در مرگ خود موفق باشید

خودش را کوبین معرفی می کند. شاید سعی دارد با این اسم، رهبر یک گروه موسیقی معروف را یادآوری کند که با خودکشی به زندگی خود پایان داده است.

او در فضای مجازی کسب‌وکاری دارد که به آن افتخار می‌کند: «افرادی که می‌خواهند خودکشی کنند نیازی به کسی ندارند؛ ولی من اینجا هستم تا به آنها کمک کنم که در رسیدن به هدفشان موفق باشند.»

 کوبین برایمان توضیح می‌دهد که بسیاری از افرادی که اقدام به خودکشی می‌کنند در کارشان موفق نمی‌شوند و در مواردی دچار آسیب‌های غیر قابل جبرانی هم خواهند شد: «کور یا فلج می‌شوند، کلیه‌هایشان را از دست می‌دهند و مجبورند زندگی خود را با شرایط جدید ادامه دهند. خب این خیلی دردناک‌تر از قبل است و برای همین من با فروش سم‌های اصل و باکیفیت به آن‌ها کمک می‌کنم دچار چنین سرنوشتی نشوند.»

او آشکارا سم‌های مختلف برای خودکشی می‌فروشد و در معرفی کسب‌وکارش تأکید دارد : «مسئولیت استفاده نادرست از سموم را نمی‌پذیرد!» می‌پرسم نادرست از نظر شما چیست؟ می‌گوید: «مشتری‌ها برای مردن باید دوز خاصی از سم‌ها را استفاده کنند. اگر کمتر از این مقدار مصرف کنند، می‌شود استفاده نادرست. چون کار دست خودشان می‌دهند، نمی‌میرند و علیل می‌شوند.»

البته تأکید می‌کند که دستور مصرف محصولات باتوجه‌به سن و وزن مشتری در اختیار آنها قرارمی‌گیرد: «مشاوره قبل از خرید انجام می‌شود و کاملاً رایگان است. البته مشتری در خرید آزاد است؛ اما با سوال هایی که از او می‌پرسیم بهترین روش خودکشی را پیشنهاد می‌دهیم.»

نرون ادعا می‌کند در کسب‌وکارش به چارچوب‌های اخلاقی معتقد است و برای اثبات حرفش مثال می‌آورد: «به یکی از دوستانم سم رایسین فروختم چون گفته بود برای خودکشی می‌خواهد؛ اما با آن آدم کشت. سم را در غذای آن بدبخت ریخت، خورد و مرد. وقتی از موضوع باخبر شدم ارتباط دوستی خود را با او قطع کردم؛ چون محصولاتی که می‌فروشیم برای خودکشی است نه قتل! »

 برای آخرین خرید چانه نمی‌زنند!

 قیمت سم‌هایی که او می‌فروشد متفاوت است. ارزان‌ترین، قرص برنج و گران‌ترین آنها سیانور است:  «آنهایی که پول دارند معمولاً سیانور می‌خرند و فقرا هم قرص برنج. سمی هم داریم به نام رایسین که مخصوص طبقه متوسط است.»

هر گرم سیانور را ۸۰۰ هزار تومان می فروشد و به گفته خودش برای خودکشی به ۱۵ گرم آن نیاز دارید که ۱۲ میلیون تومان برایتان آب می خورد: «مشتری های ما معمولا اهل چانه زدن و تخفیف گرفتن نیستند ودر مورد قیمت اعتراضی نمی کنند چون آخرین خریدی است که انجام می دهند و دیگر نیازی به پول های خود ندارند.»

کوبین در حرف‌هایش بارها به رضایت مشتری تأکید دارد: «سم‌هایی که می‌فروشم اصل و باکیفیت هستند و همین که از مشتری‌هایم دیگر هیچ خبری نمی‌شود این را تایید می‌کند. رضایت مشتری در کار ما فرق دارد و اگر بازخوردی از او دریافت نکنیم، نشانه رضایت مشتری و اصل بودن محصولات است.»

فروش اسلحه فقط با یک فشنگ

روش دیگر خودکشی استفاده از سلاح است که این فروشنده ادعا می‌کند برای این منظور سلاح می‌فروشد؛ اما فقط با یک فشنگ: «بعضی‌ها خودکشی با شلیک گلوله را انتخاب می‌کنند که به آنها سلاح کمری می‌فروشیم. همراه سلاح فقط یک فشنگ ارسال می‌شود؛ چون کسی که یک فشنگ توی سرش خالی کند نیاز به فشنگ دیگری ندارد. اگر کسی بیش تر از یک گلوله بخواهد معلوم است فکر دیگری در سر دارد... د. وظیفه ما تامین نیاز قاتل ها نیست.»

او توضیح می‌دهد هر مشتری نوعی خودکشی را دوست دارند. بعضی‌ها دوست دارند؛ مانند فلان بازیگر یا سیاستمدار معروف خودکشی کنند و برای همین حاضر می‌شوند برای خرید سلاح هزینه کنند: " از نظر من خریدن وسیله‌ای که تنها یکبار قرار است از آن استفاده شود عقلانی نیست. اما این انتخاب را به عهده مشتری می‌گذاریم. بعضی‌ها دوست دارند مثل یک ژنرال خودکشی کنند که مشتری خرید سلاح هستند و برای آن هزینه می‌کنند.»

مشتری‌هایی که عدد می‌شوند

او خیال مشتری را از دریافت محصولاتش راحت می‌کند در مورد روش ارسال می‌گوید: «با پست می‌فرستم» و توضیح می‌دهد: «سم‌ها داخل بسته مکمل‌های بدنسازی جاسازی می‌کنم و اطمینان می‌دهم که به‌سلامت به دست مشتری می‌رسد. البته برادرم کارمند پست است و به من در این کار کمک می‌کند.»

در حرف‌هایش بارها به اعضا و دنبال‌کننده‌های چند ده‌هزارنفری کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام خود اشاره می‌کند: «بیشتر اینها دیگر فعال نیستند. احتمالاً مردن! روزی فعال وارد فروشگاه من شدند و الان فقط یک عدد هستند!»

برای او هر کسی پول بدهد مشتری است و هر سمی داشته باشد برایش می‌فرستد: «هر روز صبح در کانال تلگرام موجودی‌ها را اعلام می‌کنم. مثلاً امروز را ببینید نوشتم سیانور موجود شد قرص برنج ناموجود. مشتری‌ها براین‌اساس سفارش‌های خود را ثبت می‌کنند. برای من فرقی نمی‌کند مشتری چند سالش است و چرا می‌خواهد خودش را بکشد، من فقط آن چیزی که نیاز دارند برایشان تهیه و ارسال می‌کنم.»

با وجودی که راحت جواب می دهد ولی سوال آخر را که میپرسم «چراخودکشی نمی کنی؟» را دوست ندارد : «چون میخواهم زندگی کنم. تلاش میکنم زندگی بهتری داشته باشم. احمق نیستم که سم بخورم و بمیرم! بیشتر احمق هایی که مشتری من هستند مشکلات بزرگی ندارند و سر یک اتفاق بی ارزش چنین تصمیمی میگیرند. تصمیمی که معمولا تا فردا دوام ندارد. برای همین است که جنس فروخته شد پس گرفته نخواهد شد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.