سخنرانی سید حسن نصرالله به مناسبت روز جانباز، با تحلیل‌های زیادی در رسانه‌های عبری همراه بود. این رسانه‌ها بخش‌هایی از صحبت‌های دبیر کل حزب‌الله را برجسته کرده و آن را شدیداللحن ترین سخنرانی سید نصرالله در یک دوره طولانی توصیف کردند. با توجه به اهمیت سخنان «سید مقاومت» با کارشناس مسائل منقطه پیرامون بازتاب مواضع جدید دبیرکل حزب الله لبنان و چشم‌اندازی که پیش روی جبهه مقاومت و تحولات در غزه ترسیم کرد، گفت‌وگو کردیم.

سید حسن نصرالله پیام سنگینی به رژیم صهیونیستی داد

به گزارش آگاه، «حسین کنعانی مقدم» کارشناس مسائل منطقه با اشاره به سخنان شب گذشته «سید حسن نصرالله»، گفت: سید مقاومت تحلیلی از شرایط 130 روزه جنگ در غزه ارائه کرد و مردم فلسطین را پیروز قطعی دانست و با این سخنان عملا رژیم صهونیستی را در پرتگاه سقوط قرار داد. او به صراحت اعلام کرد تا زمانی که جنگ و تهاجم در غزه وجود داشته باشد در جنوب لبنان ما هیچ آتش بس و توافقی را نمی‌پذیریم. وی افزود: سید حسن نصرالله رژیم صهونیستی را تهدید کرد که اگر دست به اقدامات گسترده بزند، کل منطقه جنک می‌شود و این پیام سنگینی برای صهونیست‌ها بود.

کارشناس مسائل منطقه حمایت از سپاه پاسداران را محور دیگری از سخنان اخیر دبیرکل حزب الله دانسته و تاکید کرد: او از یک سو سپاه ایران را حامی واقعی ملت‌های منطقه می‌داند و از سوی دیگر به آمریکا و رژیم صهونیستی نسبت به ادامه جنایت‌هایی که همچنان مرتکب می‌شوند، هشدار داد.

کنعانی مقدم با بیان اینکه سید حسن نصرالله صبر و مقاومت مردم فلسطین را ستایش کرد و صبر آنها را بی‌نظیر و مثال زدنی دانست، گفت: او در این سخنرانی، عملا موضوع مذاکره جهت تبادل اسرا و آتش بس را با توجه به ادامه جنایت‌هایی که در غزه انجام می‌شود، منتفی دانست. وی همچنین درباره واکنش رسانه‌های عبری که سخنان دبیرکل حزب‌الله را شدیداللحن ترین سخنرانی وی طی یک دوره طولانی توصیف کرده بودند، تصریح کرد: رسانه‌های صهیونیستی سیدحسن نصرالله را سید صادق الوعد می‌دانند و می‌گویند وقتی او اظهار نظر می‌کند و وعده‌ای می‌دهد به آن عمل می‌کند و مطمئن هستند که نحوه بیان او تهدید جدی علیه رژیم صهونیستی در جنوب لبنان رقم خواهد زد.

کارشناس مسائل منطقه در خصوص مطالبه دبیرکل حزب‌الله لبنان مبنی بر بازداراندگی جبهه مقاومت نیز، گفت: حزب الله لبنان و ارتش لبنان یک قدرت بازدارنده است و در مقابل رژیم صهونیستی قرار دارند و این اقداماتی هم که تاکنون انجام شده، بازدارنده بوده است. از این رو اگر حزب‌الله بخواهد اقدامات تهاجمی را شروع کند قطعا معادله جنگ در جنوب لبنان تغییر خواهد کرد.

کنعانی مقدم همچنین درباره بازتاب این سخنان در بین کشورهای عربی و راهبردی که صهونیست‌ها جهت اختلاف در منطقه دنبال می‌کنند، تاکید کرد: ایجاد جبهه متحد عربی، عبری و غربی حول محور رژیم صهیونیستی پایدار نخواهد بود و شکست خواهد خورد. اسلام هراسی و شیعه هراسی از جمله راه‌هایی است که رژیم صهیونیستی تا کنون طی کرده و اما هیچ‌کدام به نتیجه نرسیده است. وی با بیان اینکه تنها راه این است که مقاومت روز به روز قوی‌تر شود، یادآور شد: کاری که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس انجام دادند و حلقه‌های مقاومت که جدا بودند یکی در لبنان، یکی در فلسطین، غزه، کرانه باختری،عراق، سوریه، افغانستان و ... را  تقویت و به هم متصل کردند و تبدیل به زنجیره مقاومت کردند.

کارشناس منطقه با بیان اینکه اکنون ما با جبهه مقاومتی رو به رو هستیم که نه فقط از نظر نظامی قدرت برتر است، بلکه تبدیل به یک جنبش شده است، گفت: همه جای دنیا می‌دانند کسانی که دارند برای آزادی قدس مبارزه می‌کنند، جنبش‌های آزادی بخش هستند و این برخلاف رویکردی است که آمریکا می‌گفت و آنها را تروریست می‌نامیدند!

خبرنگار: احسان نیک‌روان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.