۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۳٬۹۸۳

روز شنبه پنجم خرداد بود که خبر درگذشت والده سید حسن نصرالله مخابره شد؛ بانوی مکرمه‌ای که در دامان پاکش سید نستوه مقاومت یعنی سیدحسن نصرالله رشد یافته است.

سید نستوه مقاومت

آگاه: رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت خود خطاب به سیدحسن نصرالله، چنین مرقوم فرمود: درگذشت مادر گرامیتان را صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم. در کرامت آن مرحومه همین بس که سید نستوه مقاومت، برخاسته از دامن پاک اوست. رضوان و رحمت خدا بر او، و سلام و برکات الهی برشما و یاران مبارزتان در جبهه‌ بزرگ مقاومت.  

سید نستوه مقاومت، سیدحسن نصرالله همچون اجداد مطهرش، همه وجود و دارایی خود را در راه خدا به میدان جهاد آورده است؛ او در این مسیر نورانی، فرزند عزیز و جوان برومندش را نیز تقدیم کرده و آزمایش بزرگ الهی در داغ اولاد را با سرافرازی پشت سر گذاشته است.

۲۲شهریور سال ۱۳۷۶ مطابق با ۱۲سپتامبر سال۱۹۹۷ میلادی بود که گروهی چهارنفره از نیروهای حزب‌الله لبنان در حمله‌ای به مواضع ارتش متجاوز صهیونیستی در ارتفاعات موسوم به «جبل الرفیع» در«اقلیم‌التفاح» در جنوب لبنان توانستند ضرباتی به نیروهای دشمن وارد کنند منابع خبری در آن زمان اعلام کردند که چهار نظامی متجاوز صهیونیست در آن عملیات به هلاکت رسیدند. این رزمندگان حزب‌الله پس از عملیات و هنگام عقب‌نشینی از موقعیت تحت اشغال دشمن، با آتش شدید نیروهای صهیونیست که در نزدیکی جبل‌الرفیع حضور داشتند، روبه‌رو شدند که به‌جز یک نفر، همگی به شهادت رسیدند و پیکر هر سه آنان به دست نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس افتاد.

نظامیان صهیونیست هر سه پیکر را با خود به سرزمین‌های اشغالی منتقل کردند و بدونِ داشتن اطلاع از هویت آنان، تصاویر هر سه پیکر را در تلویزیون رژیم صهیونیستی نمایش دادند. مدت کوتاهی از پخش این تصاویر نمی‌گذشت که مشخص شد یکی از این سه رزمنده شهید، «سید محمدهادی نصرالله» فرزند ارشد سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان است. پیکر مطهر شهید هادی نصرالله و ۴۰شهید دیگر به همراه ۶۰اسیر، در سال۱۳۷۷ در مبادله با جسد نظامی صهیونیست به لبنان بازگشت و در «روضه الشهیدین» گلزار شهدای حزب‌الله در جنوب بیروت به خاک سپرده شد.

شهادت فرزند ارشد سیدحسن نصرالله در میدان نبرد با نیروهای متجاوز صهیونیستی، در شرایط و مقطعی که هنوز جنوب لبنان از اشغال صهیونیست‌ها آزاد نشده بود، بر موقعیت و محبوبیت دبیرکل حزب‌الله در سراسر لبنان و منطقه افزود و خونِ هادی شهید و دیگر فرزندان شهید اسلام در لبنان، آتش مقاومت در برابر رژیم اشغالگر فلسطین و لبنان را مشتعل‌تر ساخت و نهایتا به برکت خون‌های مطهر شهدای حزب‌الله، جنوب لبنان از چنگال متجاوزان صهیونیستی آزاد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.