شنبه شب، بار دیگر آمریکا و انگلیس که از قدرت انصارالله در دریای سرخ و خلیج عدن، مات و مبهوت مانده‌اند، حملات خودسرانه و تجاوزکارانه‌ای را به یمن انجام دادند. در جریان این تجاوز، «صنعا» پایتخت یمن ۱۶ بار هدف حمله قرار گرفت. طبق گزارش شبکه المسیره، علاوه بر صنعاء، استان‌های الحدیده، حجه و تعز هدف حملات تجاوزکارانه ائتلاف آمریکایی-انگلیسی قرار گرفتند.

استیصال آمریکا در برابر قدرت روزافزون یمن

آگاه ـ «لوید آستین» وزیر جنگ آمریکا بامداد یکشنبه گفت که شش کشور در عملیات تجاوز نظامی به خاک یمن مشارکت داشتند. «آستین» طی بیانیه‌ای ضمن اشاره به حمایت نظامی استرالیا، بحرین، کانادا، دانمارک، هلند و نیوزیلند از حملات آمریکا و انگلیس به یمن، گفت: نیروهای ما به همراه نیروهای انگلیسی حملاتی را علیه اهداف نظامی در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن انجام دادند. وزیر جنگ رژیم آمریکا مدعی شد: هدف این حملات برهم زدن و تضعیف توانایی‌های شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران است. این حملات ۸ سایت از جمله انبارهای تسلیحات و موشک، سامانه‌های هوایی و رادارها را هدف قرار دادند.

ایران، تجاوز آمریکا به یمن را شدیداً محکوم کرد

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حملات نظامی گسترده اخیر آمریکا و انگلیس در داخل خاک یمن را شدیداً محکوم کرد و گفت: این گونه حملات خودسرانه و ماجراجویانه، خارج از قواعد و اصول شناخته بین‌المللی و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی یمن است. آمریکا و انگلیس بار دیگر ثابت کردند که حامی تمام عیار جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه غربی هستند و تعهد به امنیت و منافع نامشروع رژیم اشغالگر و جنایتکار صهیونیستی را مقدم بر صلح و امنیت بین‌المللی می‌دانند و برای تأمین امنیت رژیم یادشده همه اصول اخلاقی و انسانی و نیز قوانین و مقررات بین‌المللی و منشور ملل متحد را زیر پا می‌گذارند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: آمریکا و انگلیس با اینگونه حملات، به دنبال تشدید تنش و بحران در منطقه، گسترش دامنه جنگ و بی‌ثباتی، انحراف افکار عمومی از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و خرید فرصت برای تداوم جنایات جنگی این رژیم متهم به نسل‌کُشی هستند. آمریکا و انگلیس به جای اقدام مؤثر و فوری برای از بین بردن علت اصلی ناامنی‌ها و بی ثباتی‌ها که همان جنگ افروزی رژیم صهیونیستی و کشتار روزانه صدها تن از ملت فلسطین از جمله زنان و کودکان است، دست به حملات نظامی به کشوری می‌زنند که در تلاش است به نحوی این رژیم آدمکُش را تحت فشار قرار داده و ماشین کشتار آن را متوقف کند. مطمئناً این گونه عملیات نظامی خودسرانه و تجاوزکارانه، به جز تشدید ناامنی و بی ثباتی در منطقه، دستاوردی برای این کشورهای متجاوز نخواهد داشت.

اذعان مقام سابق پنتاگون به قدرت نظامی یمنی‌ها

اما اشراف اطلاعاتی نیروهای یمنی در دریای سرخ و هدف قرار دادن دقیق کشتی‌هایی که مقصدشان سرزمین‌های اشغالی است و لجستیک ارتش کودک‌کش رژیم صهیونیستی در تجاوز سبعانه و وحشیانه به غزه محسوب می‌شوند، آمریکایی‌ها را به عنوان حامیان شماره یک رژیم صهیونیستی، مستأصل و درمانده کرده است. در این میان تجهیزاتی که یمنی‌ها هر بار در این نبرد رو می‌کنند، استیصال آمریکایی‌ها را بیشتر کرده است. چندی پیش یک مقام سابق «پنتاگون» ضمن اذعان به پیشرفت انصارالله گفت: استفاده انصارالله یمن از زیردریایی بدون سرنشین نمایانگر پیشرفت توانمندی و تغییر راهبرد این جنبش است.

تغییر معادلات نبرد در دریای سرخ با ورود زیردریایی‌های یمنی

رهبر انصارالله یمن در سخنانی از ورود تسلیحات زیردریایی به عملیات نیروهای مسلح این کشور در دریای سرخ خبر داد. «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن در این باره گفت که نیروهای مسلح یمن «تسلیحات زیردریایی» را در حملات به کشتی‌های آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی به سامانه رزمی خود افزوده‌اند.رهبر انصارالله یمن همچنین در پیامی تهدیدآمیز تاکید کرد که عملیات در دو دریای سرخ و عرب، تنگه باب‌المندب و خلیج عدن ادامه داشته و بر شدت آن افزوده خواهد شد. نیروهای مسلح یمن تاکنون ۴۸ کشتی به مقصد سرزمین‌های اشغالی را در دو دریای عرب و سرخ هدف قرار داده‌اند و طبق وعده رهبر انصارالله بر شدت عملیات خود در این آبراه بین‌المللی خواهند افزود. طبق اعلام حوثی‌ها، عملیات علیه اهداف اسرائیل با ۱۸۳ موشک و پهپاد صورت گرفته است و عملیات دریایی یمنی‌ها و کاربرد فعال موشک‌ها، پهپادها و قایق‌های نظامی توسط آنها از نظر کمی و کیفی افزایش یافته است.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.