مرگ تلخ رضا داوودنژاد، حقیقتی بود که در سیزده فروردین منتشر شد و امید آن می‌رفت که دروغ سیزده باشد اما در نهایت تایید شد.

سوگ ناباورانه رضا داوودنژاد در ۴۳ سالگی

آگاه ـ رضا داوودنژاد، بازیگر ایرانی زاده ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹ در تهران و فرزند کارگردان سینما، علیرضا داوودنژاد بود که از شش سالگی با حضور در خانواده‌ای هنرمند به حرفه بازیگری وارد شده بود. او از اوایل دهه گذشته با بیماری مربوط به نارسایی و بعد از آن پیوند کبد درگیر و چند باری بد حال شده که در نهایت منجر به انجام دو عمل جراحی پیوند کبد شده بود. اسفند ۱۴۰۲، داوودنژاد که بیش از سه ماه درگیر عفونت خونی ناشی از بهم‌ریختگی آنزیم‌های کبدی به گفته مدیر روابط عمومی بیمارستان پیوند اعضا شیراز بود، ابتدا در بیمارستان مسیح دانشوری در تهران و بعد از آن در شیراز بستری شد. نهایتا او در ۱۳ فروردین سال جاری پس تحمل دوره‌های سخت و طولانی بیماری دار فانی را وداع گفت. 

حجت الاسلام سید حسن خمینی، پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما، مجتبی امینی، دبیر چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، محسن برمهانی، معاون سیمای صداوسیما، انجمن صنفی بازیگران سینما و دیگر بازیگران و هنرمندان از جمله کسانی بودند که درگذشت او را به خانواده او و هنردوستان ایرانی تسلیت گفته‌اند. 

رضا داوودنژاد تقریبا در ۲۵ فیلم سینمایی از جمله «بیرو» در ۱۴۰۰، «لب خط» در ۱۳۹۹، «لامینور» در ۱۳۹۸، «رضا» در ۱۳۸۹، «مصائب شیرین» در ۱۳۹۶ و ... ایفای نقش کرده است. او اولین بار در شش سالگی با بازی در فیلم سینمایی «بی پناه» در سال ۱۳۶۵به کارگردانی علیرضا داوودنژاد پا به دنیای بازیگری گذاشت. او از ابتدا با ویژگی‌های بدنی خاص خودش و نوع بازی‌ای که در نقش‌های کمدی از خود به نمایش می‌گذاشت، بیشترین پیشنهاداتش را در همین ژانر دریافت و قبول می‌کرد. داوودنژاد یکی از بازیگران خاطره‌ساز دهه ۷۰ و ۸۰ سینما و تلویزیون ایران بود که بعد از گذشت سه دهه و با وجود درگیری با بیماری از اوایل دهه ۹۰، همچنان روند حضور و ایفای نقش را در آثار مانگار سینمایی و تلویزیونی حفظ کرده بود. او پس از حضور در سینما از سال ۱۳۸۱ در سریال‌های تلویزیونی ماندگاری همچون «پشت کنکوری‌ها» در ۱۳۸۱، «باغچه مینو» در ۱۳۸۲، «زندگی به شرط خنده» در ۱۳۸۴، «متهم گریخت» در ۱۳۸۴، «پنچری» در ۱۳۹۶، «از سرنوشت ۴» در ۱۴۰۱ و ... نقش‌ها و بازی‌های به یاد ماندنی را از خودش به یادگار گذاشته است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.