شامگاه چهارشنبه ۱۵ فروردین، حمله‌هایی تروریستی به چند مقر نظامی در راسک و چابهار در استان سیستان و بلوچستان انجام شد.

آگاه: گروه تروریستی جیش‌الظلم که با واسطه توسط سرویس‌های اطلاعاتی دشمن هدایت می‌شود و بازوی ماشین تروریستی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و ماهیت و وابستگی آن به این رژیم منحوس کاملاً واضح و روشن است، چهارشنبه شب در اقدامی همزمان تلاش کرد مقرهای سپاه در راسک و چابهار را به تصرف خود درآورد که با مقاومت مدافعان امنیت طراحی آنها در همان ساعات اولیه ناکام ماند. اگرچه همزمان با این اقدام تروریستی، اکانت‌های مجازی منتسب به این گروهک تلاش کردند وانمود کنند این حملات تروریستی موفقیت‌آمیز بوده و موقعیت‌های مورد نظر را به تصرف درآورده‌اند اما خبرهای رسمی حاکی از آن بود که عناصر تروریستی زمینگیر شده و اهدافشان محقق نشده است.

جزئیات حملات تروریستی جیش‌الظلم

در همان نخستین دقایق مخابره خبر مزبور، «میراحمدی» معاون امنیتی وزیر کشور در رابطه با جزئیات حمله تروریستی در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: تروریست‌ها موفق به تصرف مقرهای سپاه در چابهار و راسک نشدند و در محاصره هستند.

طبق گفته معاون امنیتی وزیر کشور، تروریست‌های جیش‌الظلم به طور همزمان به مقر سپاه در راسک و مقر سپاه دریابانی در چابهار حمله کردند و هدف‌شان تصرف این مکان‌ها بود که موفق نشدند و در محاصره کامل قرار گرفتند. البته تروریست‌ها در چابهار موفق شدند به محیط دریابانی وارد شوند اما دلاورمردان ایران اسلامی با مقاومت جانانه، آنها را زمین‌گیر کردند.

عناصر گروهک تروریستی جیش‌الظلم در آغاز درگیری در شهرستان راسک، از ارتفاعاتِ سمتِ بیمارستان راسک به مقر سپاه آتش گشودند که با پاسخ متقابل نیروهای سپاه مواجه شدند. در این بین تعدادی از نیروهای گروهک تلاش کردند از طریق انفجار وارد مقر سپاه شوند که با هوشیاری رزمندگان مواجه شده و این اقدام آنها با آتش سنگین نیروهای سپاه ناکام ماند و در این حین حداقل یک تروریست به هلاکت رسیده و چند تن نیز زخمی شدند. همچنین در پی حمله تروریستی به کلانتری ۱۱ چابهار، «عباس میر» جانشین کلانتری، «ستوان کریمی» و یکی دیگر از مدافعان امنیت به شهادت رسیدند.

انتشار فیک‌نیوز توسط اکانت‌های منتسب به جیش‌الظلم

رسانه‌های وابسته به گروهک تروریستی جیش‌الظلم در نخستین دقایق درگیری، با هدف برهم زدن نظم و امنیت جنوب سیستان و بلوچستان دست به انتشار اخبار دروغ مبنی بر انفجار در مقر سپاه راسک زدند که این خبر از اساس، کذب بود. در همان ساعات نخستین درگیری نیز، پهباد به منظور شناسایی موقعیت تروریست‌ها در اطراف مقر سپاه در چابهار به پرواز درآمد. در بامداد پنجشنبه، چند ساعت پس از حمله تروریستی جیش‌الظلم، معاون امنیتی وزیر کشور اعلام کرد که در راسک تروریست‌ها به طور صددرصد به شکست کامل رسیدند و در محاصره نیروهای امنیتی هستند. در چابهار سه عنصر تروریستی که قصد ورود به دریابانی را داشتند کشته شدند و عملیات در حوزه دریایانی خاتمه یافته است. تروریست‌هایی هم که به مقر سپاه در چابهار حمله کردند با شکست مواجه و به ساختمان مجاور پناهنده شدند و چهار تروریست در محاصره قرار دارند.

گروگان‌گیری تروریست‌ها

اما در پی انجام عملیات تروریستی در مقر نظامی و دریابانی چابهار، اعضای گروهک تروریستی جیش‌الظلم پس از شکست در انجام عملیات‌ها به یک ساختمان مسکونی پناه برده و تعدادی از شهروندان را به عنوان گروگان گرفتند. با تلاش نیروهای جان‌برکف و با ورود نیروهای امنیتی، شهروندان گروگان گرفته شده از چنگال اعضای این گروهک تروریستی نجات یافتند.

ظهر روز پنجشنبه، معاون امنیتی وزیر کشور در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره آخرین اقدامات در پی حمله تروریستی چهارشنبه شب به چند مقر نظامی در شهرستان چابهار، گفت: گروهک تروریستی صهیونیستی جیش‌الظلم همزمان به مقرهای سپاه و دریابانی در راسک و چابهار حمله کردند که هدف آنها تصرف این مکان‌ها و سپس شهادت یا اسارت تمام نیروهای حافظ امنیت مستقر در این مکان‌ها بود و به لطف پروردگار و در سایه شجاعت و شهامت و رشادت و شهادت‌طلبی نیروهای جان برکف سپاه، انتظامی، مرزبانی و دریابانی و همه حافظان امنیت، عملیات آنها با شکست کامل روبرو شد.

هلاکت همه تروریست‌ها

وی افزود: طبق گزارش‌های اولیه دستگاه‌های اطلاعاتی، عناصر تروریستی، ایرانی نیستند و ملیت واقعی آنها در حال بررسی است و برآوردهای فرماندهان میدانی این است که احتمالاً ۱۹ تروریست به هلاکت رسیدند؛ در واقع تمامی عوامل این حملات تروریستی به هلاکت رسیدند و هیچکدام جان سالم به در نبردند. معاون وزیر کشور همچنین گفت: دو عنصر پشتیبان نیروهای تروریستی توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند و تعداد شهدا تا کنون به ۱۰ نفر رسید و چند تن از مجروحان حال مساعدی ندارند.

هشدار به گروهک‌های تروریستی و اشرار مسلح اجیر شده

در همان ظهر پنجشنبه نیز قرارگاه امنیتی جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: رزمندگان این قرارگاه با مشارکت نیروهای فرماندهی انتظامی با عناصر تروریست درگیر و در عملیاتی قاطعانه تمام تروریست‌ها و اشرار مسلح به هلاکت رسیدند و امنیت و آرامش کامل در مناطق درگیری برقرار شد.

در اطلاعیه قرارگاه امنیتی جنوب شرق نیروی زمینی سپاه آمده بود: به آگاهی ملت قهرمان و شریف ایران می‌رساند تعدادی از تروریست‌ها و اشرار مسلح وابسته به سرویس‌های جاسوسی بیگانه در ساعات اولیه بامداد امروز پنجشنبه ۱۶ فروردین ماه به قصد برهم زدن امنیت و سلب آرامش مردم به طور همزمان به پنج نقطه از اماکن عمومی و پایگاه‌های نظامی و انتظامی برقرارکننده امنیت در شهرهای چابهار و راسک در سیستان و بلوچستان حمله کردند که با درایت، حوصله و هوشمندی نیروهای مدافع امنیت مواجه شدند.️ پس از اطمینان نسبت به دورسازی مردم از خطر مهاجمان و هرگونه آسیب، رزمندگان غیور قرارگاه امنیتی جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با مشارکت نیروهای فرماندهی انتظامی با آنان درگیر و در عملیاتی قاطعانه تمام تروریست‌ها و اشرار مسلح به هلاکت رسیدند و امنیت و آرامش کامل در مناطق درگیری برقرار شد.️ طبق اعلام سپاه، در این عملیات ۱۸ نفر از تروریست‌ها و اشرار مسلح مهاجم به هلاکت رسیدند و ۱۰ نفر از نیروهای حافظ امنیت نیز به فیض رفیع شهادت نائل آمده و تعدادی دیگر نیز مجروح شدند.️

در اطلاعیه سپاه تاکید شده بود به دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و گروهک‌های تروریستی و اشرار مسلح اجیر شده توسط سرویس‌های جاسوسی آنان هشدار می‌دهیم امنیت ملی و آرامش مردم در هر نقطه از ایران عزیز خط قرمز حافظان امنیت در جای جای میهن اسلامی بوده و با هرگونه عامل و عنصر تهدیدگر این عرصه، قاطعانه برخورد خواهد شد.

جیش‌الظلم بازوی تروریستی رژیم صهیونیستی

اما پس از وقوع این حملات تروریستی کور و ناکام از ناحیه تروریست‌های گروهک جیش‌الظلم، تحلیل‌هایی در فضای رسانه‌ای مطرح شد؛ تحلیل‌هایی که نقطه مشترک‌شان، ارتباط میان تروریست‌های جیش‌الظلم و رژیم تروریستی اسرائیل بود. تقوی‌نیا تحلیلگر مسائل منطقه‌ای و نظامی در همین راستا نوشت: جیش‌العدل(ابزار اسرائیل) با واسطه از طریق سرویس‌های اطلاعاتی عربی مدیریت می‌شود. اسرائیل متوجه قطعی بودن حمله ایران شده و در نتیجه برای تهدید و نشان دادن برگه‌های خود در راستای نبرد با جمهوری اسلامی، به این گروهک دستور عملیات در ایران را داده است. البته تروریست ها سرکوب می شوند.

این تحلیلگر به این نکته نیز اشاره کرد که کل ظرفیت نیروهای نیابتی اسرائیل(جیش‌العدل) برای درگیر کردن ایران در مرزهایش، ۱۲ساعت هم طول نکشید در حالی که ایران ۴۰ سال است از طریق متحدانش در حال نبرد و فرسایش اسرائیل است. حزب الله اکنون استعداد یک ارتش را دارد و حماس و جهاد اسلامی نیز از بزرگ‌ترین گروه‌های پارتیزانی جهان هستند. یک کاربر فضای مجازی نیز در واکنش به حمله تروریستی به چابهار و راسک نوشت: رژیم صهیونیستی درآستانه دریافت سیلی سخت نظامی، تلاش می‌کند گروهک‌ها رو در ایران فعال کند تا به‌زعم خودش تمرکز نهادهای نظامی و امنیتی رو از سرزمین‌های اشغالی دور نگه دارد. حملات ایذایی جیش‌الظلم در جنوب شرق را در همین راستا باید دید. حالا که کارفرما لو رفت، اسم این گروهک را باید جیش‌الصهیون گذاشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.