خانه سست و عنکبوتی صهیونیست‌ها بیشتر از هر زمان دیگری در آستانه فروپاشی است؛ این جنایتکاران بی‌بدیل تاریخ در باریکه غزه به گِل نشسته‌اند و ماشین جنگی‌شان علی‌رغم انجام انواع و اقسام جنایت‌های سبعانه و وحشیانه، قالب تهی کرده است. رسیدن صهیونیست‌ها به نقطه پایان و سقوط، آنها را مستأصل و وادار به اقدامات جنون‌آمیز کرده، همچون دیوانه‌ای جانی که در محاصره قرار گرفته است؛ حماقت روز 13فروردین صهیونیست‌ها در حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق را نیز باید در این چارچوب تحلیل کرد.

استراتژی «بازی طولانی» ایران و وحشت صهیونیست‌ها

آگاه: در پی حمله تروریستی رژیم‌صهیونیستی به ساختمان مجاور سفارت ایران در منطقه المزه دمشق، پایتخت سوریه که بعدازظهر روز دوشنبه 13فروردین رخ داد، جمعی از سرداران پرافتخار سپاه اسلام و مستشاران نظامی ایرانی ازجمله سردار «محمدرضا زاهدی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شاخه سوریه و لبنان به مقام شامخ شهادت نائل شدند.

سایه وحشت در اراضی اشغالی

پس از این حمله تروریستی و مغایر با قواعد آمره جهانی، صهیونیست‌ها منتظر پاسخ و اقدام تلافی‌جویانه ایران هستند؛ حالا ترس انتقام گرفتن ایران اسلامی بر سراسر اراضی اشغالی فلسطین سایه افکنده است.  

اما شکل و نوع انتقام ایران چگونه خواهد بود؟ این سوالی است که پاسخ به آن در صدر محافل رسانه‌ای و سیاسی دنیا نشسته است. قبل از هر پاسخی به این سوال، باید توجه داشت که در نگاهی کلان، سیر تحولات دو دهه اخیر بیانگر دست بالای محور مقاومت ضدصهیونیستی در منازعه جاری است؛ محوری که سلسله‌جنبان آن، ایران اسلامی است و این جبهه هر روز فتوحات جدیدی را پیش روی خویش گشوده؛ بنابراین اگر از نگاه میلیتاریستی و رخدادی فاصله بگیریم و با نگاه راهبردی به صحنه بنگریم، متوجه می‌شویم که ایران هر روز درحال نواختن سیلی به اسرائیل است؛ سیلی‌هایی که موجودیت نامشروع صهیونیست‌ها را تهدید و تحدید کرده است و عنقریب است که آنها را به زوال و فروپاشی بکشاند.

آیا سیاست «صبر استراتژیک» از حد گذشته است؟

بعد از حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق و شهادت چند تن از فرماندهان نیروی قدس سپاه، بسیاری بر این باور تمرکز کردند که صبر استراتژیک از حد گذشته و اسرائیل را نسبت‌به عدم پاسخ ما مطمئن کرده است؛ اما اگر به‌جای تمرکز بر رخدادها، روی روند کلی منازعه تمرکز کنیم، متوجه می‌شویم که روند به‌شدت به‌ضرر اسرائیل است و بعد از پایان جنگ غزه، بحران‌های اساسی دامن این رژیم را خواهد گرفت.

الته نباید از نظر دور داشت که علاوه‌بر روند کلان منازعه، احتمال پاسخ موردی ایران به جنایت تروریستی اسرائیل در کنسولگری‌اش در دمشق، بسیار زیاد است؛ صهیونیست‌ها اکنون در حالت برزخی هستند و ترس و هراس پاسخ ایران، آنان را تا مرز جنون و استیصال پیش برده است.

بسیاری از سفارتخانه‌های اسرائیل در نقاط مختلف دنیا از ترس اقدام تلافی‌جویانه ایران، به حالت تعطیل یا نیمه‌تعطیل درآمده‌اند؛ یک کاربر اسرائیلی در پلتفرمی اجتماعی نوشته است: «سفارتخانه‌های ما از ترس حمله ایران تعطیل شده و این قضیه ما را یک مشت تبهکارِ ترسو نشان می‌دهد؛ من اگر جای ایران بودم، به دیدن این ترسی که بر ما حاکم است راضی بودم.»

فشار روانی به صهیونیست‌ها

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در سخنرانی روز قدس خود به این مقوله اشاره کرد و گفت: «صبر ایران در پاسخ به اسرائیل، یک فشار روانی به صهیونیست‌ها وارد می‌کند. اطلاعات منتشره از اراضی اشغالی بیانگر آن است که در اثر ترس و هراس از قدرت ایران و انتقام تهران، صهیونیست‌های اشغالگر به سوپرمارکت‌ها هجوم برده‌اند و خرید ژنراتورهای کوچک برق در اراضی اشغالی به قدری افزایش یافته که ارتش اسرائیل مجبور به صدور بیانیه شده تا از حجم ترس فراگیر بر صهیونیست‌ها بکاهد. باید توجه داشت که صهیونیست‌ها به نبردهای بلندمدت و به طولانی شدن دوره‌های جنگ عادت ندارند، به همین دلیل جنگ‌های اسرائیل به روز شمارش می‌شود و این همان نقطه‌ای است که ایران بر آن دست گذاشته است؛ یعنی استراتژی «بازی طولانی» یا «پختن قورباغه».

نشریه «کردل» در مقاله‌ای با عنوان «ایرانی‌ها چگونه قورباغه را می‌پزند؟ آهسته و روشمند»، اشاره کرده که قورباغه‌ای که در یک دیگ کم‌عمق آب روی اجاق گاز قرار می‌گیرد و آرام گرم می‌شود، با ادامه افزایش دما با خوشحالی در دیگ آب باقی می‌ماند و حتی زمانی که آب به‌آرامی به نقطه‌جوش می‌رسد و قورباغه را می‌کشد، بیرون نمی‌پرد. تغییر یک درجه دما در هر لحظه آن‌قدر تدریجی است که قورباغه تا دیر نشده متوجه پختن خود نمی‌شود. این مثالی است که اغلب توسط کارشناسان ژئوپلیتیک برای توصیف «بازی طولانی» در دستیابی به اهداف راهبردی مورد استناد قرار می‌گیرد. خویشتنداری ظاهری ایران در برابر تجاوزات اسرائیل را نباید با ضعف اشتباه گرفت. تهران به‌طور پیوسته با روش‌های خود بر تل‌آویو فشار وارد می‌کند و زمینه را بادقت برای ازهم‌پاشیدن اسرائیل آماده می‌کند.

اسرائیل به پایان خط نزدیک می‌شود

اسرائیلی‌ها به‌شدت از پاسخ ایران وحشت کرده‌اند؛ ضمن آنکه از حجم، مکان و قدرت واکنش ایران بی‌خبر هستند. مهاجرت معکوس درحال رخ دادن است و هواپیمایی رژیم‌صهیونیستی اعلام کرده که تاکنون نیم‌میلیون اسرائیلی تن به مهاجرت معکوس به کشورهای اروپایی داده‌اند و ادامه داشتن این شرایط برای اسرائیل خطرناک است. به همین دلیل می‌توان گفت که اسرائیل به پایان خط نزدیک می‌شود.

روزنامه جروزالم پست رژیم اشغالگر به نقل از یک منبع در این رژیم مدعی شده که ۲۸سفارت و کنسولگری صهیونیست‌ها به‌دلیل تهدیدهای ایران به‌صورت موقت بسته شده است. طبق اعلام «بی‌بی‌سی» تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که علی‌رغم درخواست ارتش اسرائیل، مردم این کشور سراسیمه به فروشگاه‌ها هجوم برده‌اند و در تلاش‌اند تا موادغذایی ذخیره کنند.

سیا (سازمان جاسوسی آمریکا) نیز اعلام کرده که ایران قصد دارد حمله ترکیبی به اسرائیل انجام دهد. زمان و هدف مشخص نیست اما پاسخ متناسب به حمله در دمشق، حمله به تاسیسات دیپلماتیک اسرائیل است. همچنین مشخص نیست که حمله از کجا آغاز خواهد شد؛ عراق، سوریه یا خود ایران. نیویورک‌تایمز از قول یک مقام اسرائیلی نوشته است تحلیلگران صهیونیست به این نتیجه رسیده‌اند که ایران خودش به اسرائیل حمله خواهد کرد، نه از طریق حزب‌الله.

سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران نیز طی سخنانی در مراسم تدفین پیکر مطهر شهید زاهدی در اصفهان تاکید کرد که‌ حمله اسرائیل بدون پاسخ نخواهد ماند، زمان عملیات، نوع عملیات و نحوه عملیات را ما تعیین می‌کنیم و قطعا بادقت انجام خواهد گرفت و دشمن را از کارش پشیمان خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.