۱۰روز پس از حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به‌عنوان بخشی از خاک کشورمان و به شهادت رسیدن هفت نفر از مستشاران قانونی کشور و عدم واکنش صریح جامعه بین‌المللی به این اقدام غیرقانونی، بامداد یکشنبه ۲۶فروردین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک پهپاد و موشک به‌سوی سرزمین‌های اشغالی، اقدام به تنبیه این رژیم متجاوز کرد. همزمان با این اقدام، مردم سراسر کشور با تجمع در میادین اصلی شهر، از این اقدام حمایت کرده و علیه رژیم صهیونیستی شعار سردادند.

محکم و مقتدر

آگاه: صبح فردای حمله مقتدرانه سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی در کوچه و بازار شهر تهران حرف و حدیث زیاد بود. برخی مردم از نگران جنگ هستند ولی دلشان به پاسداران کشور قرص است. برخی هم طوری به اقتدار ایران اطمینان دارند که از هیچ چیز ترسی به دلشان راه نمیدهند. مانند «محمدرضا» که دانشجوی پزشکی است و به گفته خودش بیشترش زمان خود را صرف مطالعه می‌کند و وقتی برای شنیدن اخبار ندارد باوجوداین از ۶ماه پیش اخبار غزه را دنبال می‌کند. او می‌گوید: هیچ‌وقت علاقه‌ای به اخبار نداشتم ولی وقتی می‌بینم همه ملت‌های دنیا اخبار جنایت‌های رژیم صهیونیستی را دنبال کرده و به آن واکنش نشان می‌دهند نمی‌توانم نسبت‌به آن بی‌توجه باشم. این دانشجو که شنبه‌شب را تا صبح بیدار و پیگیر اخبار بوده، از واکنش ایران خوشحال است و می‌گوید: اتفاقی که افتاد به انتظار چندروزه ما پایان داد و توقع چنین واکنشی را هم داشتیم.

در کنار جوانان، حضور خانواده‌ها در حمایت از واکنش ایران مشهود بود. فاطمه همراه همسر و دختر نوجوانش دیشب به میدان فلسطین رفته بود تا خوشحالی خود را از انتقام ایران اعلام کنند. او می‌گوید: شب گذشته اینقدر هیجان داشتیم که نتوانستیم در خانه بمانیم و ساعتی را در میدان فلسطین گذراندیم. او سعی دارد روحیه سلحشوری و حق‌طلبی را به فرزند خود بیاموزد و اعتقاد دارد دفاع از مظلوم راهی در این زمینه است.

اینجا امن است و آنجا آشوب

امیر ۴۳سال دارد که اقتدار ایران را از آرامش حاکم بر شهرها درمی‌یابد و می‌گوید: امروز شهر و خیابان را دیدید؟ زندگی همه جا جاری است، مشاغل به کار خود مشغول هستند و انگار آب از آب تکان نخورده است.

او معتقد است درحالی‌که در سرزمین‌های اشغالی شرایط جنگی و اضطراری برقرار است، شرایط امروز کشور با دیروز هیچ فرقی ندارد. او با اشاره به خیابان ولیعصر(عج) می‌گوید: کشوری که شب گذشته حمله گسترده نظامی به رژیمی داشته که دنیا از آن حمایت می‌کند، این‌قدر امن و امان است و این نشان از قدرت و اقتدار ایران دارد.

این واکنش‌ها فقط در تهران خلاصه نشد و اهالی همه شهرها و استان‌ها خوشحالی خود را از حملات ایران به سرزمین‌های اشغالی آشکارا اعلام کردند: دانیال اهل اهواز است و در تماس تلفنی می‌گوید همراه دوستانش با لباس سنتی عربی به مسجد لشکرآباد این شهر رفته تا نشان دهند از پاسخ ایران به اشغالگران حمایت می‌کنند. او می‌گوید:  فضای اینجا بسیار هیجانی بود و مردم اینقدر خوشحال بودند که در برخی محله‌ها تا اذان صبح شعار می‌دادند. او آرامش حاکم در باریکه غزه را از شامگاه گذشته تاکنون یک اتفاق دوست‌داشتنی می‌داند و امیدوار است با دفاع جانانه ایران، غزه هرگز روی ناامنی به خود نبیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.