۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۳٬۰۹۴

انتقام کُشنده

هادی رضایی ـ دبیر گروه سیاسی

آگاه: پاسخ ایران به جنایت صهیونیست‌ها در دمشق امری قطعی و حتمی است؛ این گزاره‌ای است که کسی در سطح منطقه و جهان کمترین تردیدی در خصوص آن ندارد. رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر صریحا فرمودند که «وقتی صهیونیست‌ها به کنسولگری ما حمله کردند یعنی به خاک ما حمله کردند. رژیم خبیث اشتباه کرد و باید تنبیه شود و تنبیه خواهد شد».

در روز بیستم فروردین نیز سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی‌اش چندین بار تاکید کرد که در حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق، خاک ایران هدف قرار گرفت و اسرائیل فکر نمی‌کرد که ایران قصد پاسخ جدی داشته باشد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه کشورمان نیز در پاسخ به تماس‌های تلفنی «آنالنا بربوک» وزیر خارجه آلمان، «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس و «پنی وانگ» وزیر خارجه استرالیا ضمن تبادل‌نظر درخصوص برخی موضوعات دوجانبه، تاکید کرد که وقتی رژیم‌صهیونیستی با نقض حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های وین، مصونیت افراد و اماکن دیپلماتیک را نقض می‌کند و شورای امنیت نیز قادر به صدور یک بیانیه در محکومیت حمله تروریستی به سفارت ایران در دمشق نیست، دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز یک ضرورت است.

«اگر شورای امنیت سازمان ملل تجاوز رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ما در دمشق را محکوم می‌کرد و متعاقبا عاملان آن را محاکمه می‌کرد، شاید ضرورت مجازات این رژیم سرکش برطرف می‌شد». این بخشی از بیانیه نمایندگی ایران در سازمان ملل در پاسخ به درخواست‌های برخی کشورها برای کاهش تنش است.

اما شبکه آمریکایی CBS به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داده که حمله بزرگ ایران علیه اسرائیل شامل بیش از ۱۰۰پهپاد و ده‌ها موشک علیه اهداف نظامی داخل اسرائیل به‌زودی آغاز می‌شود. وال‌استریت ژورنال نیز روز پنجشنبه گزارش داد که انتظار می‌رود ایران در ٢۴ تا ۴٨ساعت آینده به‌صورت مستقیم به مناطقی در شمال یا جنوب اسرائیل حمله کند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت در گزارشی با اشاره به اشتباه استراتژیک اسرائیل در حمله به کنسولگری ایران، نوشت: پیش از حمله به کنسولگری ایران، ارزیابی تل‌آویو این بود که تهران فقط از طریق نیروهای منطقه‌ای و نیابتی‌اش پاسخ خواهد داد؛ حال آنکه این ارزیابی بیانگر خطای اساسی در درک خطوط قرمز تهران بود.

اما اوضاع در سرزمین‌های اشغالی و در میان اشغالگران صهیونیست نیز بغرنج است؛ بابک اسحاقی، خبرنگار تلویزیون صهیونیستی اینترنشنال از انتظار کُشنده در اراضی اشغالی گزارش داده و گفته که همه منتظر اتفاق بزرگی هستند که باید بیفتد، چگونه و چه‌وقتش معلوم نیست؛ بی‌سروصدا و بدون ایجاد وحشت باید همه آماده باشند!

قدر مسلم و با عنایت به مستندات و واقعیت‌های میدانی موجود، ایران به جنایت اخیر صهیونیست‌ها در کنسولگری‌اش در دمشق پاسخ خواهد داد؛ در اینجا نکته مهم واکنش آمریکاست؛ آمریکایی‌ها تلاش زیادی انجام داده‌اند که ایران را از حمله تلافی‌جویانه به اسرائیل منصرف سازند؛ «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا تماس‌هایی را با چهار تن از وزرای خارجه کشورهای منطقه داشته که از طریق آنها ایران را وادار به عدم انتقام از اسرائیل کند اما پاسخ ایران این بوده که فرصتی برای میانجیگری نمانده است و به اسرائیل سیلی خواهد زد.

دولت بایدن از شعله‌ور شدن جنگ در منطقه غرب آسیا وحشت دارد و این امر را با عنایت به نزدیک بودن موعد انتخابات داخلی در آمریکا، سمی مهلک می‌داند؛ حتی برخی رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که مقامات پنتاگون (وزارت جنگ آمریکا) از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق عصبانی شدند و فورا به تل‌آویو پیغام دادند که حمله به کنسولگری ایران دیوانگی محض بود.

حالا خبر رسیده که آمریکا صرفا برای راضی نگه داشتن لابی پرنفوذ صهیونیست‌ها در داخل واشنگتن، یک ناو را در نزدیکی اراضی اشغالی مستقر کرده تا موشک‌ها و پهپادهای عمدتا رادارگریز ایران را رهگیری کند.

آنچه مسلم است آن است که وقوع جنگ میان ایران واسرائیل به‌هیچ‌وجه مطلوب دولت دموکرات بایدن نیست و قطعا پس از حمله‌ بسیار محتمل ایران به اماکن صهیونیستی در اراضی اشغالی، بایدن و سران دولتش، به نتانیاهوی جنگ‌طلب اجازه ماجراجویی جدیدی را نخواهند داد و این به معنای ازبین‌رفتن قابلیت بازدارندگی اسرائیل است؛ امری که یکی از قطعات پازل محو این رژیم شرور خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.