۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۳٬۱۰۴

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور از متاثر شدن ۱۵استان از سیل، آبگرفتگی و کولاک برف خبر داد و گفت: نیروهای عملیاتی هلال احمر تا روز جمعه به هزار و ۶۸۷نفر متاثر از سیل، آبگرفتگی و کولاک برف امدادرسانی کردند.

۱۵ استان متأثر از سیل، آبگرفتگی و کولاک برف

آگاه: بابک محمودی افزود: از روز چهارشنبه ۲۲فروردین تا روز جمعه ۲۴فروردین، ۱۵استان شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، تهران، خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، گیلان، مرکزی و همدان تحت‌تاثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر در ۴۸ساعت گذشته به هزار و ۶۸۷نفر در عملیات سیل، آبگرفتگی و کولاک برف امدادرسانی کردند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: همچنین نیروهای عملیاتی هلال احمر ۱۸۷نفر از متاثران را اسکان اضطراری و ۶۹نفر را به مناطق امن انتقال دادند و از ۶۵واحد مسکونی تخلیه آب انجام شد.

محمودی اضافه کرد: ۲۰۹کیلوگرم نایلون، ۱۳۹بطری آب‌معدنی، ۱۲۵قوطی کنسرو، ۱۰۳تخته پتو، ۱۰۵بسته شستشو، ۵۲تخته موکت، ۴۰بسته غذایی و ۲۴دستگاه چادر توسط نیروهای امدادی در بین متاثران توزیع شد.

وی یادآور شد: ۶۶گروه عملیاتی متشکل ۲۳۵امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متاثران امدادرسانی کردند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از هموطنان خواست از تردد و توقف در مسیرها، جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

در بارندگی‌های دو روز اخیر ۱۵استان دچار سیل، آبگرفتگی و کولاک برف شده‌اند.

ورود سامانه بارشی جدید از هفته آینده به کشور

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: از بعدازظهر یکشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدید از سمت شمال‌غرب وارد کشور می‌شود.

همچنین این شرایط در روز شنبه ۲۵فروردین برای استان‌های لرستان، اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان، شمال فارس، یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و شرق مازندران و ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان و روز یکشنبه ۲۶فروردین برای استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، نیمه شمالی کرمان، یزد، شمال فارس، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد و نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی پیش‌بینی شده است.

همچنین از بعدازظهر یکشنبه هفته آینده سامانه بارشی دیگری از سمت شمال‌غرب وارد کشور شده و دوشنبه در شمال غرب، برخی نقاط غرب، جنوب‌غرب و جنوب کشور سبب بارش می‌شود.

در سواحل دریای خزر، شمال شرق، بخش‌هایی از شرق و مرکز کشور، سیستان‌وبلوچستان، کرمان، هرمزگان و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

در شرق مازندران، گلستان، خراسان رضوی، شمالی و شمال خراسان جنوبی بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.