لیلی معرفی -آگاه: دانشجویان دانشگاه کلمبیا که اعتراضات آنها و یورش پلیس به کمپ تحصن آنها در روز ۱۷آوریل، جرقه گسترش سریع اعتراضات به سایر دانشگاه‌های آمریکا را زد، خواستار قطع رابطه مالی و کاری دانشگاه با افراد و نهادهایی هستند که به جنگ اسرائیل-غزه مرتبط‌اند. هم‌اکنون دانشجویان در ۲۲دانشگاه آمریکا اعتراضات منظم و با شعار «از رود تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد» کمپ‌های تحصن برپا کرده‌اند. اما در دانشگاه کلمبیا اوضاع کمی متفاوت است. درگیری دانشجویان و برخورد کارمندان و نیروی حراست دانشگاه با برگزارکنندگان اعتراضات و حمله فیزیکی به آنها چیزی است که به‌تازگی رسانه‌ای شده است.

بیداری دانشجویی

آگاه: حساب توییتری «سازمان دانشجویان کلمبیا برای برپایی عدالت در فلسطین» با همکاری با «صدای یهود برای صلح» توییت‌هایی را از سال قبل به موازات آغاز جنگ فلسطین و اسراییل در ۷اکتبر آغاز کرد که نشان از خشونت شدید نیروهای پلیس آمریکا از همان شروع کوچک‌ترین اعتراضات و استفاده آنها از اسپری شیمیایی دارد. توییت‌های زیر ترجمه توییت‌های برگزیده و پربازدید این حساب از ابتدای تظاهرات حمایتی برای فلسطین تا به اکنون است.

۱۴ نوامبر ۲۰۲۳ / ۲۳ آبان ۱۴۰۲

پس از اینکه دانشگاه به‌طور ناعادلانه «سازمان دانشجویان کلمبیا برای برپایی عدالت در فلسطین» «صدای یهود برای صلح» را تعلیق کرد بیش از ۴۰سازمان دانشجویی در دانشگاه کلمبیا اعلام کردند که درحال تشکیل ائتلافی هستند تا دانشگاه کلمبیا را وادار کنند که از سیستم تبعیض نژادی اسرائیل حمایت نکند.

۲۰ ژانویه ۲۰۲۴ / ۳۰ دی ۱۴۰۲

دو دانشجوی دانشگاه کلمبیا، هر دو سرباز نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی، برای معترضانی که در تظاهرات مسالمت‌آمیز علیه اسرایی شرکت کرده بودند از اسپری شیمیایی اسکانک استفاده کردند. اسپری اسکانک ازسوی اشغالگران اسرائیل برای فلسطینیان در کرانه باختری استفاده و باعث تهوع، درد شکم و استفراغ می‌شود. دانشگاه کلمبیا باید وارد عمل شود.

۲۲ ژانویه ۲۰۲۴/  ۲ بهمن ۱۴۰۲

باورکردنی نیست که خود دانشجویان (به‌صورت خودجوش) مجبور به انجام تحقیقات برای شناسایی سربازانی بودند که در محوطه دانشگاه به آنها حمله شیمیایی کردند. دانشگاه کلمبیا هنوز درمورد این جنایت از روی نفرت ساکت است و هنوز راهنمایی یا ساپورتی درباره این موضوع ارائه نمی‌دهد؛ البته جای تعجب ندارد چون خودشان باعث این اتفاق بوده‌اند.

۵ مارس ۲۰۲۴ / ۱۵ اسفند۱۴۰۲

وای‌فای و خدمات دانشگاه کلمبیا به‌منظور ارائه شواهد برای تحقیقات کمیته خانه تحت نظر هستند. به دانش‌آموزان درمورد این نقض حریم خصوصی هشدار داده نشد. هیچ ایمیل یا پیامی را که نمی‌شناسید باز نکنید، از VPN استفاده کنید.

۱۲ مارس ۲۰۲۴/ ۲۲ اسفند۱۴۰۲

صدای لورفته معاون رییس دانشگاه کلمبیا، گری رزبرگ که در پاسخ به این سوال که آیا فلسطینی‌ها انسان هستند یا خیر؟ هیچ‌چیزی برای گفتن ندارد. او می‌گوید که این سوال «ترسناک» بود. اعتراف به انسان بودن فلسطینیان برای مدیر کلمبیا «لفظی ترسناک» است.

۴ آوریل/ ۱۶ فروردین۱۴۰۳

بیانیه مطبوعاتی: شب گذشته، دانشگاه کلمبیا ۶دانشجو، ازجمله یک دانشجوی فلسطینی و دو دانشجوی یهودی را بدون روند قانونی به‌عنوان بخشی از عوامل تظاهرات برای فلسطین تعلیق کرد. (سپس) این دانشجویان اخراج شدند و به آنها ۲۴ساعت فرصت داده شد تا خانه خود را ترک کنند.

۱۷ آوریل/ ۲۹ فروردین۱۴۰۳

توئیت ۱. از ساعت ۴ صبح امروز، دانشجویان دانشگاه کلمبیا در مرکز محوطه دانشگاه تجمع کردند و «اردوی همبستگی برای غزه» را برپا کردند. ما اعلام جدایی پایان همدستی دانشگاه کلمبیا در نسل‌کشی فلسطینیان هستیم.

توئیت ۲. «بلند و رسا بگویید به آزادی نزدیک شده‌ایم.»

۱۹ آوریل/ ۳۱ فروردین۱۴۰۳

مدیر دانشگاه کلمبیا موج جدیدی از تعلیق دانشجویی را برای هر کسی که سعی کند وسایل مصادره‌شده خود را از بخش نگهداری وسایل و ۱۱۵ تحویل بگیرد، اعمال می‌کند.

۲۳ آوریل/ ۴ اردیبهشت۱۴۰۳

بیانیه مطبوعاتی: دانشگاه کلمبیا پس از امتناع از انجام مذاکرات صلح، دانشجویان را با گارد ملی تهدید کرد. ما تهدیدهای بزدلانه و ایجاد رعب و وحشت ازسوی مدیریت دانشگاه را نمی‌پذیریم. ما به اعتراضات مسالمت‌آمیز ادامه خواهیم داد.

۳۰ آوریل/  ۱۱ اردیبهشت۱۴۰۳

دانشگاه کلمبیا برای دومین‌بار در دو هفته گذشته، در پنجاه‌وششمین سالگرد یورش پلیس به دانشجویان تظاهرکننده در سال۱۹۶۸ علیه جنگ ویتنام و اتفاقات محله هارلم که باعث دستگیری ۷۰۰دانشجو شد، پلیس را به دانشگاه فراخوانده است.

بیداری دانشجویی
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.