زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به این که ایران از تلاش‌های بین المللی برای مجازات رژیم اسرائیل حمایت می‌کند از دادگاه کیفری بین المللی خواست تا به مصونیت این رژیم پایان دهد.

سفیر ایران جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کرد + فیلم

 به نقل از تلویزیون پرس تی وی، زهرا ارشادی نماینده ایران در سازمان ملل جنایت‌های رژیم "اسرائیل" را محکوم کرد.

زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با قاطعیت جنایت‌های جنگی اسرائیل را در نوار غزه محکوم و از دیوان کیفری بین المللی به دلیل ناکامی در پیشرفت در روند پیگرد جنایت‌های رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری به شدت انتقاد کرد.

ارشادی گفت: جنایت‌های اسرائیل طی هفته‌های گذشته در سراسر نوار غزه، جدی‌ترین جنایات، یعنی نسل کشی، جنایت جنگی، و جنایت علیه بشریت است. این در حالی است که پس از گذشت نزدیک به یک دهه، پرونده جنایت‌های ارتکابی در سرزمین‌های اشغالی شامل شرق قدس بدون هیچ پیشرفت محسوسی در دادگاه کیفری بین‌المللی باز است. "

ارشادی این سخنان را در بیست و دومین جلسه مجمع کشورهای عضو اساسنامه رم بیان کرد. او از دادگاه کیفری بین المللی خواست تا به مصونیت اسرائیل پایان دهد که علیه فلسطینی‌ها در غزه مرتکب جنایت شده است.

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد گفت: هیئت ایران از دادگاه کیفری بین المللی می‌خواهد همه اقدامات لازم را برای انجام تحقیقات در ارتباط با فاجعه اخیر اوضاع انسانی در نوار غزه انجام دهد. من همچنین از دادستان دادگاه بین المللی کیفری می‌خواهم تحقیقات در این زمینه را در اولویت قرار دهد و سبب تسهیل روند به منظور پایان دادن به مصونیت مرتکبان این جنایت‌ها شود. اقدام سریع و تزلزل ناپذیر این دادگاه به منزله یک اقدام بازدارنده در مقابل جنایت‌های بیشتر است و مانع از کشته شدن صدها غیر نظامی از جمله زنان و کودکان می‌شود.

این دیپلمات ایرانی همچنین از جامعه بین المللی خواست تا به مسئولیت مشترک خود برای حفظ عدالت و جلوگیری از مصونیت دادن به جنایت کاران عمل کنند. ارشادی تاکید کرد ایران از تلاش‌های بین المللی برای مجازات "جنایت های" اسرائیل حمایت می‌کند و در راستای برقراری عدالت در سراسر جهان گام بر می‌دارد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.