رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی کشور مبنی بر بارش شدید و رگباری باران و وزش باد از آماده‌باش تیم‌های عملیاتی هلال احمر خبر داد.

آگاه: بابک محمودی اظهار داشت: هشدار سطح نارنجی شماره۱۹ سازمان هواشناسی کشور مبنی بر بارش رگباری باران- وزش شدید باد اعلام شده است. 

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر همچنین با اشاره به انجام ۶۴عملیات امداد و نجات در ۱۳استان متاثر از سیل و آبگرفتگی از امدادرسانی نیروهای این جمعیت به بیش از دوهزار نفر متاثر خبر داد. محمودی اظهار داشت: از لحظه وقوع سیل و آبگرفتگی در ۱۳استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، قزوین، کهگیلویه‌ و بویراحمد، مازندران و زنجان طی ۶۴مورد عملیات امداد و نجات نجاتگران‌ نیروهای این جمعیت به دوهزار و ۵۵ نفر خانوار آسیب‌دیده امدادرسانی کردند. وی افزود: آب ۲۳۵باب منزل مسکونی نیز توسط نجاتگران‌ هلال احمر تخلیه شد، همچنین ۲۶۸اسکان اضطراری داده شدند و ۲۸نفر به مناطق امن منتقل شد. بابک محمودی تصریح کرد: در این بین نجاتگران‌ هلال‌احمر ۵۸۵کیلوگرم نایلون، ۹۳تخته پتو، ۱۳۶بسته غذایی، ۲۵۴شعله والور، ۲۷تخته موکت و هفت دستگاه چادر امدادی در بین متاثرین توزیع کردند. رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور اضافه کرد: تعداد ۱۰۹تیم عملیاتی متشکل از ۳۷۸امدادگر و نجاتگر در این ۱۳استان به متاثرین از سیل و آبگرفتگی خدمات امدادی ارائه دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.