پس از شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، بنیاد مکتب حاج قاسم (حفظ و نشر آثار شهید سپهبد قاسم سلیمانی) فعالیت خود را آغاز کرد. ماموریت این بنیاد جمع‌آوری، طبقه‌بندی، حفظ و نگهداری، تنظیم و ترجمه و نشر آثار مرتبط با سپهبد قاسم سلیمانی و همچنین فراهم آوردن زمینه‌های لازم به‌منظور ارائه خدمات رسانه‌ای، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی پیرامون سیره و اندیشه این شهید است. سردار سلیمانی توانست با رفتار و نوع زندگی خود به الگویی پرافتخار برای جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان تبدیل شود. یکی از غرفه‌های چشمگیری که در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب توجهات را به خود جلب می‌کرد، غرفه مکتب حاج قاسم است که تصویر خوش نقش سردار مقابل آن می‌درخشید.

آگاه: در جریان بازدید از غرفه مکتب حاج قاسم، سیده فاطمه مطهری، یکی از مسئولان این انتشارات در پاسخ به این سوال که بازخوردها چگونه بوده است؟ گفت: شهید سلیمانی شخصیتی محبوب و جهانی بودند، شخصیتی که تنها به قشر خاص یا حتی ایرانیان تعلق ندارند، بلکه در سراسر جهان محبوب هستند. از ابتدای نمایشگاه تاکنون به برکت نام شهید سلیمانی که انتشارات با نام ایشان مزین شده است، استقبال‌های بسیار خوبی از این غرفه شده است و ما شاهد محبوبیت ایشان در نمایشگاه بودیم. اکثر کسانی که از غرفه مکتب حاج قاسم بازدید کردند ایرانی بودند اما فارغ از ایرانیان، مردم سایر کشورها همچون پاکستان، ونزوئلا، ترکیه، کشورهای عرب‌زبان و... از غرفه ما دیدن کردند و شاهد استقبال بالایی از سمت آنها بودیم. 

سیده فاطمه مطهری، با اشاره به اینکه میزبان همه اقشار در غرفه مکتب حاج قاسم بوده‌اند، بیان کرد: از ابتدای آغازبه‌کار نمایشگاه تا اکنون میزبان همه اقشار همچون سیاستمداران، نویسندگان، نظامیان و... در سنین مختلف، با همه نوع پوشش ظاهری بودیم و همه را مدیون نام مبارک سردار و محبوبیت ایشان هستیم و امید داریم بتوانیم گوشه کوچکی از مجاهدت‌ها و زندگی ایشان را به نمایش بگذاریم. 

مطهری افزود: کتاب «باران گرفته است» به قلم احمد یوسف‌زاده، که مستند داستانی از دوران کودکی و نوجوانی و جوانی شهید سلیمانی را به تصویر کشیده است و پس از آن «از چیزی نمی‌ترسیدم» و «عزیز زیبای من» جز پرفروش‌ترین آثار انتشارات مکتب حاج قاسم به شمار می‌روند. وی با اشاره به گران بودن کتاب گفت: در انتشارات مکتب حاج قاسم تلاش شد که کتاب‌ها با قیمت کم عرضه شود و سود به حداقل و در حد صفر برسد، چراکه هدف ما شناساندن شهید سلیمانی است اما به‌دلیل بالارفتن قیمت کاغذ هر قدر که تلاش می‌کنیم قیمت کتاب به‌اندازه دلخواه نمی‌رسد. او همچنین افزود: غرفه مکتب حاج قاسم درست در همان جایی قرار دارد که دوره گذشته قرار داشته است.  سیده فاطمه مطهری، در پایان بیان کرد: همه نهادهای فرهنگی حاضر در نمایشگاه در همه زمینه‌های فرهنگی، مالی، مذهبی و... همکاری‌های بسیار خوبی با ما داشتند و نارضایتی خاصی وجود نداشت. هر ساله به نسبت سالیان گذشته هم خود نمایشگاه و هم مدیریت و برگزاری آن بهتر از ادوار پیشین می‌شود و چالش خاصی برای برپایی و فعالیت‌هایمان نداشتیم، تنها چیزی که از بازدیدکنندگان به گوش ما می‌رسد بحث تهویه است و از تهویه مصلی ناراضی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.