۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۴٬۰۰۰

 براساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو، طی ۶هفته آینده منتهی به نیمه تیر، اغلب مناطق کشور بی‌بارش خواهند بود یا بارش آنها قابل‌توجه نیست. انتظار می‌رود میانگین دمای هوا نیز طی این بازه زمانی به‌تدریج افزایش یابد.

آگاه: براساس جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی بارش کشور از هفتم خردادماه تا ۱۷تیرماه، طی هفته آینده (تا ۱۳خرداد) در بخش‌های محدودی از شمال‌غرب و دوسوی دامنه‌های کوه‌های البرز بارش رخ می‌دهد که مقدار آن در محدوده بارش فصل است و سایر مناطق کشور عمدتا بی‌بارش خواهند بود. طی هفته دوم بارش کشور در شمال‌غرب، دو سوی کوه‌های البرز و شمال‌شرق در محدوده نرمال با گرایش به کمتر از آن و در سایر مناطق بی‌بارش یا قابل توجه نیست.

بارش هفته سوم در مناطقی از شمال‌غرب و زاگرس شمالی در محدوده نرمال تا بیش از آن، در دو سوی کوه‌های البرز، شمال‌ شرق و زاگرس میانی در محدوده نرمال تا کمتر از آن و در سایر مناطق قابل‌توجه نیست. احتمال وقوع بارش انباشته هفتگی بین ۲۰ تا ۵۰میلی‌متر در شمال‌غرب کشور بین ۲۵ تا ۵۰درصد است.

بارش هفته‌های چهارم تا ششم در شمال‌غرب و سواحل خزر کمتر از نرمال و در سایر مناطق به‌جز جنوب‌شرق قابل‌توجه نیست. بارش هفته ششم برای جنوب‌شرق در محدوده نرمال با گرایش به بیش از آن برآورد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.