«خیرخواهی برای اسرائیل» این جدیدترین دسته‌گل مولوی عبدالحمید است؛ نامبرده در اولین خطبه‌های نمازجمعه پس از بازگشت از سفر ترکیه، به موضوع جنگ غزه پرداخته و گفته که خیر اسرائیل در صلح است، چراکه با حملات اسرائیل علیه غزه دنیا علیه اسرائیل شده است!

خیرخواهی برای آدمکش‌ها!

آگاه: موضع جدید عبدالحمید تعجب بسیاری از مردم و ناظران را به دنبال داشته، چراکه او به‌عنوان یک روحانی اهل سنت به‌جای محکوم کردن جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی و دفاع از مردم مظلوم غزه که غالبا سنی‌مذهب هستند، ترجیح داده که اولا، موجودیت رژیمی نامشروع همچون اسرائیل را به رسمیت شناسد و ثانیا، در مقام خیرخواهی برای این رژیم سفاک و نسل‌کش ظاهر شود.

عبدالحمید آنجایی هم که به اسرائیل انتقاد و اعتراض می‌کند سعی دارد که این امر به ملایم‌ترین شکل ممکن باشد. در واقع اعتراض و انتقاد عبدالحمید به جنایات وحشیانه و بی‌سابقه صهیونیست‌ها در غزه و رفح، به‌جای اینکه ناشی از غم و اندوه او برای کودکان و مظلومان فلسطینی باشد، ناشی از نگرانی او برای موجودیت اسرائیل و مخدوش شدن هرچه بیشتر تصویر رژیم صهیونیستی در نزد افکار عمومی جهانیان است. عبدالحمید پیش‌تر نیز در آغاز تجاوز وحشیانه صهیونیست‌ها به نوار غزه طی سخنانی عجیب گفته بود: «نابودی اسرائیل، شدنی نیست و بحران کنونی، نیازمند راه‌حل عادلانه است!» عبدالحمید در همان مقطع زمانی که حدود یک هفته از تجاوز سبعانه صهیونیست‌ها به نوار غزه می‌گذشت، به‌جای حمله به رژیم غاصب و متجاوز صهیونیستی که بالغ بر دوهزار فلسطینی بی‌گناه را (در آن مقطع زمانی) با بمباران هوایی به شهادت رسانده بود، از نیروهای مقاوم حماس انتقاد کرد که عملیات شجاعانه «طوفان‌الاقصی» را سازماندهی و اجرایی کرده بودند.

در مهرماه سال گذشته نیز در جریان خطبه‌های نماز جمعه مسجد مکی زاهدان، عبدالحمید با طرح این ادعا که «چاره بحران خاورمیانه، تشکیل دو دولت مستقل است، نه نابودی اسرائیل!» از حماس به‌خاطر حمله به غیرنظامیان انتقاد کرد و گفت چشم‌بسته از گروه‌های اسلامی حمایت نمی‌کند. او همچنین گفت: «زیاده‌روی از هر طرفی که باشد - انسان‌ها را بزنند، کودکان را بزنند- موردتایید ما نیست.»این سخنان عبدالحمید و دروغ بستن به نیروهای حماس که بی‌گناهان و کودکان را کشته‌اند، موجب خشنودی وصف‌ناپذیر رسانه‌های صهیونیستی شد؛ حال آنکه بعدها به‌صورت مستدل و مستند مشخص شد نیروهای حماس در جریان عملیات طوفان‌الاقصی هیچ غیرنظامی و کودکی را نکشته‌اند. برخلاف آنچه در روزهای نخست پس از عملیات طوفان‌الاقصی از زبان رسانه‌های غربی و عبری نقل می‌شد، اکنون مشخص شده که رژیم صهیونیستی با بالگرد خود کشتار کنسرت هفتم اکتبر را رقم زده است. در این راستا، روزنامه صهیونیستی هاآرتص فاش کرد که تحقیقات پلیس رژیم اشغالگر نشان می‌دهد که یک بالگرد آپاچی متعلق به این رژیم در روز هفتم اکتبر در زمان حمله حماس، شرکت‌کنندگان در جشنواره موسیقی در نزدیکی شهرک «ریعیم» در اطراف نوار غزه را بمباران کرده است.

چشم‌بستن بر کشتار  کودکان فلسطینی

عبدالحمید اگرچه در نخستین روزهای عملیات طوفان‌الاقصی، به دروغ مدعی کشته شدن غیرنظامیان و کودکان صهیونیست ازسوی حماس شد، اما طی حدود هشت‌ماه اخیر که صهیونیست‌های غاصب حدود ۳۷هزار فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند، موضعی قاطع علیه این رژیم جنایتکار اتخاذ نکرده است؛ قابل تامل آنکه بیش از ۷۰درصد از شهدای غزه، زنان و کودکان هستند؛ امری که آن هم موجب نشده که کَک جناب مولوی بگزد!

اما علاوه‌بر مواضع غیراسلامی و صهیونیست‌پسند عبدالحمید، آن چیزی که طی روزهای اخیر پیرامون او حاشیه‌ساز شده، ماجرای سفرش به ترکیه است؛ خود عبدالحمید علت سفرش به ترکیه را «درمانی» دانسته و گفته که اطبا و پزشکان در ترکیه تشخیص داده‌اند که بیماری او با دارو درمان‌پذیر است! اگر این سخنان عبدالحمید منطبق بر صحت و درستی باشد و علت سفر او به ترکیه را درمانی بدانیم، باید از وی سوال کرد که چرا با وجود سیستم درمانی و بیمارستانی مجهز و پیشرفته کشور، نامبرده ترجیح داده برای بیماری‌ای که ظاهرا حاد نبوده، در ترکیه درمان شود؟! اگر نیز عبدالحمید قصد تفریح و گشت و گذار و تجدید قوا داشته و با همین منظور نیز عازم ترکیه شده، باید از وی پرسید که چرا این سفر تفریحی را در پوشش درمان معرفی کرده است؟ البته برخی معتقدند عبدالحمید که به‌صورت شبانه‌روز و بلاوجه در حال انتقاد و اعتراض به نوع حکمرانی کشور است و مزورانه از کمبودها در استان سیستان‌وبلوچستان گلایه می‌کند، نمی‌توانسته به مردم بگوید که برای تفریح رهسپار ترکیه است، لذا ترجیح داده که بحث درمان را پیش بکشد. 

البته برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که سفر عبدالحمید به ترکیه درونمایه‌ای سیاسی و امنیتی داشته است؛ البته تمام این مقولات در حد گمانه‌زنی است و هیچ‌کدام صراحتا تایید نشده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.