بشیر بی‌آزار، فعال رسانه‌ای و مدیر سابق دفتر موسیقی و سرود سازمان صداوسیما چند روز قبل در کشور فرانسه توسط پلیس احضار و بدون هیچ توضیحی بازداشت شد.

تداوم سیاست سرکوبگر ضد انسانی

آگاه: پلیس این کشور نیز هنوز از دلیل محکومیت و بازداشت او یا وضعیت آزادی این فعال رسانه‌ای نتیجه قطعی‌ای حاصل نشده است. این اقدام کشور فرانسه در شبکه‌های اجتماعی و میان کاربران ایرانی نیز بازخورد بسیاری داشته به طوری که پویش اینستاگرامی برای آزادی وی طراحی و اجرا شد. 

به نظر می‌آید دلیل این بازداشت، فعالیت‌های رسانه‌ای پیگیرانه و افشاگرانه بشیر بی‌آزار علیه جریان صهیونیسم در فلسطین اشغالی باشد. او در آخرین پست مجازی خود اشاره کرده بود که تا کنون صهیونیسم در سازمان ملل و در دنیا به این حد تنها، منفور و شکست‌خورده نبوده است. 

محکومیت و بازداشت بی‌علت و ناگهانی بشیر بی‌آزار در حالی رخ داده است که در هفته‌های گذشته اخبار و تصاویر زیادی از اعتراض و انتقادهای نمایندگان پارلمان فرانسه علیه سیاست‌های محافظه‌کارانه این کشور در مقابل نسل‌کشی مردم فلسطین منتشر شده است. آخرین تصویری که از اتحاد نمایندگان پارلمان فرانسه برای ابراز انتقاد و اعتراض در چند روز گذشته میان کاربران در شبکه‌های مجازی به زبان‌های مختلف دست به دست شد، مربوط به پوشیدن لباس‌هایی یک شکل و به تصویر کشیدن پرچم کشور فلسطین بود. در مقابل نیز برخوردی که با این نمایندگان شد سرکوبگرانه و مستبدانه بود. پیش از آن نیز در جشنواره کن ۲۰۲۴ دیدیم که مدیر آن، تیری فرمو هرگونه کنش سیاسی در حمایت از صهیونیسم را محکوم و ممنوع اعلام کرد و علی‌رغم آن، کنش سیاسی کارگردان متخلف ایرانی در این جشنواره را با گشادگی تمام پذیرفت. این اتفاق بیش از پیش سیاست‌های ضد انسانی این کشور و دیگر حاکمیت‌های اروپایی و آمریکایی را می‌رساند. بااین‌حال در جشنواره مذکور هنرمندان و سلبریتی‌هایی که از کشورهای مختلفی حضور داشتند به هر نحوی به دفاع از انسانیت و صلح پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.