۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۴٬۲۲۷

 مریم قجر عضدانلو (رجوی) متهم ردیف سوم دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) و رییس‌جمهور خودخوانده شورای ملی مقاومت است.

مریم رجوی  متهم ردیف سوم

آگاه: طبق کیفرخواست اعلام‌شده ازسوی دادگاه، مریم قجر عضدانلو (رجوی) فرزند حسین با شماره شناسنامه ۱۵۷۵ و کدملی ۰۰۴۱۶۵۴۳۵۸ با نام‌های مستعار مریم رجوی، طیبه امامی و ناهید اسدیان متهم ردیف سوم پرونده است. نامبرده خود را رییس‌جمهور خودخوانده شورای ملی مقاومت می‌داند. مریم رجوی در ایام جنگ تحمیلی در عملیات آفتاب و فروغ جاویدان نقش موثری داشته و باعث شهادت بسیاری از هم‌وطنان شده است. برادر نامبرده به نام محمود از اعضای سازمان است. مشارالیها بعد از ورود به دانشگاه صنعتی شریف توسط برادرش محمود قجر عضدانلو با منافقین آشنا و جذب سازمان شد. وی در سال۱۳۵۸ به دستور تشکیلات با مهدی ابریشمچی ازدواج می‌کند و در سال۱۳۶۴ بعد از جدا شدن از همسرش با مسعود رجوی (رهبر منافقین) ازدواج تشکیلاتی می‌کند.

نامبرده بعد از شروع فاز نظامی در سال۱۳۶۰ از کشور متواری و در زمان حضور خود در پاریس مسئول دفتر مسعود رجوی می‌شود. از جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های او عبارت است از: جانشین فرمانده کل ارتش نفاق، شرکت در عملیات‌های مختلف نظامی- تروریستی سازمان همانند فروغ جاویدان و آفتاب، مسئول هدایت عملیات‌های نظامی و تروریستی در داخل کشور، مسئول اول سازمان در سال۱۳۶۸ و رییس‌جمهور شورای به اصطلاح ملی مقاومت از سال۱۳۷۲ تاکنون.

ضمنا نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۴۶۹/۶-A است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.