۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۴٬۳۱۲

محسن پاک‌آیین ـ آگاه به مسائل بین‌الملل

حج برائت و ابراز انزجار از اسرائیل

آگاه: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۷/۲/۱۴۰۳ در دیدار با کارگزاران حج با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و فلسطین گفتند: «باتوجه‌به حوادث عظیم و عجیب غزه که بیش از همیشه چهره خون‌آشام مجموعه‌ برخاسته از تمدن غربی را آشکار کرده است، حج امسال به‌صورت ویژه حج برائت است.»

حج برائت و ابراز انزجار از اسرائیل
در این رابطه امید است حجاج بیت‌الله الحرام که در خط اول برائت از مشرکین و ظالمان قرار دارند، با توجه به نکات زیر، وظایف اسلامی و انسانی خود را انجام و در صف مجاهدین فی سبیل الله قرار گیرند.
۱. حج امسال در شرایطی برگزار می‌شود که رژیم صهیونیستی در ادامه جنایت خود در غزه که مصداق بارز نسل‌کشی است، با حمله مستمر به اردوگاه آوارگان فلسطینی در نصیرات و رفح فاجعه جدیدی آفریده است. جنایات اسرائیل در مقطع فعلی درحالی انجام می‌شود که حتی آمریکا و انگلیس که حامیان اصلی رژیم صهیونیستی و شریک نسل‌کشی آن هستند، حداقل برای حفظ ظاهر، با تداوم جنایات این رژیم مخالفت می‌کنند و تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت نیز این موضع را تایید می‌کند.
۲. شواهد آشکار نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در مسیر زوال قرار گرفته و آمریکا و دیگر حامیان رژیم نیز به شکست راهبردی و منطقه‌ای اسرائیل در برابر محور مقاومت باور دارند. امروز نه‌تنها زندگی سیاسی نتانیاهو در معرض فروپاشی قرار گرفته، بلکه ادامه زندگی برای شهرک‌نشینان سرزمین‌های اشغالی نیز با مشکلات گسترده اقتصادی، اجتماعی، طبقاتی و معیشتی مواجه شده و این روند سبب شکل‌گیری مهاجرت معکوس در میان یهودیان و برگزاری اعتراضات گسترده شهرک‌نشین‌های صهیونیست است.
۳. تداوم نسل‌کشی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، مصداق بارز توهین به موازین و مقررات بین‌المللی و بی‌توجهی به حکم دیوان دادگستری بین‌المللی بوده که خواستار توقف فوری حمله به رفح و اجرای آتش‌بس شده است. این حملات نشان می‌دهد که کابینه این رژیم به ریاست نتانیاهو نه تنها تمایلی برای آزادی اسرای اسرائیلی ندارد، بلکه مانع اصلی آزادی آنان است. اقدامات جنایتکارانه اسرائیل در تعلیق عضویت این رژیم در سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی نیز موثر بوده و موجب افزایش آرای جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان عضو ثابت در سازمان ملل خواهد شد.
۴. جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی باعث شده تا توان حماس در عرصه دیپلماسی برای چانه‌زنی به منظور تامین منافع مردم فلسطین افزایش یابد و قدرت مقاومت نه‌تنها در میدان بلکه در مجامع بین‌المللی نیز تقویت شود. طبعا تجاوزات رژیم صهیونیستی به‌هیچ‌وجه مانع از ادامه مبارزه گروه‌های فلسطینی و حماس در مقابله با اسرائیل نبوده و همانطور که فرماندهان نظامی حماس و دیگر گروه‌های مقاومت اعلام کردند مبارزه علیه رژیم صهیونیستی با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت و در روزهای آینده وضعیت سخت‌تری علیه رژیم صهیونیستی در مجامع بین‌المللی و نزد کشورهای مختلف شکل خواهد گرفت. در ماه‌های اخیر و پس از آغاز عملیات بزرگ طوفان‌الاقصی، این رژیم در هیچ‌یک از معادلات نظامی، سیاسی و منطقه‌ای و حتی در عرصه بین‌المللی نتوانسته دستاوردی کسب کند و در مقابل، محور مقاومت تمامی طرح‌های عملیاتی خود را براساس برنامه‌ریزی انجام می‌دهد. این در حالی است که حزب‌الله و انصارالله تاکنون تمام توان نظامی خود را به میدان نیاورده‌ و به همین سبب صهیونیست‌ها در نبرد سردرگم شده‌اند.
جمهوری اسلامی ایران از همان روزهای اول جنگ غزه اعلام کرده بود که در صورت تداوم جنایات اسرائیل و تشدید حمله به مناطق غیرنظامی، منجر به افزایش دامنه جغرفیایی جنگ خواهد شد و به‌نظر می‌رسد اقدامات جنگ‌افروزانه اسرائیل با هدف حفظ نتانیاهو در قدرت، معادلات جنگ را تغییر داده و غرب آسیا به‌زودی شاهد تحولات جدیدی خواهد بود.
در این شرایط وظیفه حج‌گزاران از همه ملیت‌ها و به‌خصوص حجاج ایرانی بسیار سنگین است و تبدیل حج برای افشای جنایات اسرائیل و آمریکا و برائت آشکار از دشمنان اسلام و اشغال‌کنندگان قبله اول مسلمین، ضرورت ویژه دارد. حجاج ایرانی و غیرایرانی باید در کنار اعمال عبادی حج، ارتباط با یکدیگر را تقویت کرده و با برائت از رژیم صهیونیستی منطق قرآنی در پشتیبانی از ملت فلسطین را به جهانیان منتقل کنند. امروز مقاومت و مظلومیت مردم غزه، وجدان بشریت را بیدار کرده و بستر مناسبی را برای ضربه زدن به این رژیم در میدان نبرد و عرصه دیپلماسی عمومی فراهم کرده است. حجاج بیت‌الله الحرام باید با نمایش وحدت خود در برائت از اسرائیل موجب شوند تا کشورهای مسلمانی که هنوز به عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس فکر می‌کنند با دیدن اتحاد مسلمانان جهان در حمایت از فلسطین و برائت از اسرائیل به اشتباه خود پی برده و در مسیر حرکت اسلامی برای نابودی رژیم صهیونیستی قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.