معاون بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور درباره برنامه دولت برای تحت پوشش قراردادن مادران روستایی براساس ماده۲۱ قانون جوانی جمعیت، خاطرنشان کرد: علاوه‌بر تحت پوشش قراردادن ۳۰۰هزار مادر روستایی ۲۰۰هزار نفر دیگر به‌زودی بیمه می‌شوند و از خدمات رایگان و بازنشستگی برخوردار خواهند شد.

۲۰۰هزار مادر روستایی دارای فرزند بیمه می‌شوند

آگاه: سید صولت مرتضوی، وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در دولت سیزدهم در حوزه تکافل اجتماعی اقدامات موثری صورت گرفت. یکی از این اقدامات توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان عشایر و روستاییان بود. براساس گزارش‌های صندوق، تقریبا معادل یک‌میلیون و ۳۶هزار نفر از روستاییان و عشایر و کشاورزان به تعداد بیمه‌شدگان اضافه شده است.
وی افزود: در بحث تکافل اجتماعی و توجه به آحاد مختلف مردم به‌ویژه اقشار کم‌درآمد جامعه دو طرح جداگانه هم به‌موازات این طرح اجرا شده است. یکی از آنها پرداخت مستمری یا کمک‌هزینه معیشتی بالغ بر یک میلیون خانوار دهک‌های پایین جامعه برای دهک یک تا پنج بود که حدود یک‌میلیون تومان و دهک‌های بالاتر حدود ۶۰۰هزار تومان پرداخت شده است. موضوع مادران شیرده هم در دستورکار قرار دارد که آن هم با همکاری نهادهای حمایتی اقدامات بسیار موثری انجام شد. 
وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی همچنین به اجرای قانون جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: در قانون جوانی جمعیت آنچه مسلم است توجه مطلوب ما به این قانون بود. درواقع علاوه‌بر سازمان تامین اجتماعی، در تمام شرکت‌های ما مفاد جوانی جمعیت اجرا شد که از آن جمله می‌توان به کاهش سن بازنشستگی و افزایش مرخصی زایمان و توجه به تغذیه کودکان دارای سوءتغذیه اشاره کرد. وی ادامه داد: در صندوق کشاورزان و عشایر و روستاییان هم بالغ بر ۵۰۰هزار نفر از یک‌میلیون و ۳۶هزار نفری را که تحت پوشش قرار گرفته‌اند بانوان تشکیل می‌دهند.
 سجاد طاهری، معاون بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه‌ اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور امروز در حاشیه نشست سراسری مدیران و کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر اظهار کرد: ما توانستیم بیش از یک‌میلیون و ۳۵هزار نفر از کشاورزان روستاییان و عشایر فاقد بیمه اجتماعی در کشور را در دو سال اخیر بیمه کنیم و تقریبا معادل ۵۰درصد کل عملکرد صندوق از ابتدای تاسیس تا قبل از آغازبه‌کار دولت سیزدهم است.
طاهری گفت: عملکرد صندوق تنها در دو سال اخیر معتدل ۹۹درصد عملکرد دولت‌های نهم و دهم و بیش از ۸۰درصد عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم بوده است. معاون بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه‌ اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور ادامه داد: برای اولین‌بار بحث درمان تکمیلی برای مستمری‌بگیران با کمترین پرداخت عملیاتی شد و ان‌شاءالله در تلاش و برنامه‌ریزی هستیم تا در استان‌های دیگر اجرا شود. این بیمه تکمیلی در سه استان همدان، آذربایجان شرقی و اصفهان عملیاتی شد اما برای اجرای آن در تمامی استان‌های کشور متاسفانه تبصره‌ای ازسوی هیات امنا ابلاغ شد که ما را منع کرده است اما در تلاشیم تا این اقدام مجددا اجرا شود. وی گفت: یکی از کارهای بزرگی که انجام داده این بود که ۳۱۱هزار نفر را از مادران غیرشاغل روستایی و عشایر را تحت پوشش قرار دادیم و حق بیمه آنها رایگان بود و دولت پرداخت کرد. از یک‌میلیون نفر که بیمه شده‌اند حدود ۶۰۰هزار نفر از آن را زنان روستایی و عشایر تشکیل می‌دهند و این ضریب بسیار خوبی است.وی درباره برنامه دولت برای تحت پوشش قراردادن مادران روستایی براساس ماده۲۱ قانون جوانی جمعیت، خاطرنشان کرد: علاوه‌بر تحت پوشش قراردادن ۳۰۰هزار مادر روستایی ۲۰۰هزار نفر دیگر به‌زودی بیمه می‌شوند و از خدمات رایگان و بازنشستگی برخوردار خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.