۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۴٬۴۷۳

شاید این روزها خیلی‌ها درگیر اوج رقابت‌های انتخاباتی و مناظرات و میزگردهای تخصصی باشند. این وسط اما بسیاری دیگر از اجزای کشور سرشان به کارشان گرم است و مشغول عرضه خدماتی که تا پیش از این ارائه می‌دادند. خدمات فرهنگی و هنری هم مستثنا از این وضعیت نیستند.

آمار موسیقی روی دایره

آگاه: درست شبیه وضعیت و جو سیاسی کشور، اوضاع فرهنگ و هنر ازجمله حوزه موسیقی هم روزهای گرمی را طی می‌کنند. این را ما نمی‌گوییم. آمارهای دفتر موسیقی وزارت ارشاد می‌گوید. شاید باورتان نشود اما براساس گزارشی که این دفتر داده در اردیبهشت سال جاری ۲۵۴اجرای صحنه‌ای مجوز گرفته‌ و ۵۷۴بار روی صحنه رفته‌اند. منظور از اجرای صحنه‌ای همان کنسرت یا کنسرت‌نمایش است.
در ادامه همین روند هشت قطعه نماهنگ هم مجوز گرفته‌اند. جالب است بدانید که سه گروه موسیقی به خارج از کشور اعزام ‌شده و یک گروه خارجی هم به ایران آمده و در داخل کشور به اجرا پرداخته است. وجه دیگر این آمارها، استودیوهای موسیقی است. ۹استودیو مجوز تأسیس و تمدید فعالیت خود را از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کرده‌اند.
از دیگر فعالیت‌ها و اقدامات دفتر موسیقی که توی این آمار به آن اشاره شده می‌توان به صدور مجوز برای ۴۸۷تک‌آهنگ اشاره کرد. طبق آمارها سهم‌ موسیقی سنتی، ایرانی و ملی ۲۷آهنگ، پاپ ۳۲۳آهنگ، نواحی و محلی ۵۳آهنگ، تلفیقی ۴۹آهنگ، الکترونیک ۶آهنگ، کلاسیک ۲۴آهنگ، سرود یک قطعه و کودک چهار آهنگ است.
در بخش آلبوم‌ها آمار مجوزها در این ماه به این شرح است: تعداد کل آلبوم‌های موسیقی که مجوز خود را گرفته‌اند ۲۹عدد است که از این تعداد، ۱۰آلبوم در موسیقی سنتی، ایرانی و ملی، ۱۰آلبوم در موسیقی پاپ، دو آلبوم در موسیقی محلی، دو آلبوم در موسیقی تلفیقی و پنج آلبوم در موسیقی کلاسیک مجوزهای خود را گرفته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.