۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۴٬۷۲۹

آکادمی علوم و هنر سینمایی(اسکار) ۴۸۷ عضو جدید دعوت کرده است که شامل لیلی گلدستون، کاترین اوهارا، جسیکا آلبا، اس.اس راجامولی، بهرام بیضایی و... می‌شود.

آمار اسکار در آمد

آگاه: در شاخه فیلمسازی چهره‌هایی که دعوت شدند بسیار متنوع هستند از آلیس دیوپ گرفته تا سلین سونگ، ای.وی راکوول و ژوستین تریه. همچنین کارگردان «خیزش غرش آتش»، اس.اس. راجامولی، یا فیلمساز کهنه‌کار سینمای ایران بهرام بیضایی امسال به عضویت آکادمی درخواهند آمد. 
۴۴درصد از دعوت‌شدگان امسال اسکار زن هستند که چهاردرصد نسبت به سال گذشته بیشتر است. ۴۱درصد از اعضای جدید نیز از اقلیت‌های قومی هستند که پیش از این خیلی وقت‌ها نادیده گرفته شدند. هشت فیلمساز تنها برای رأی دادن به شاخه کارگردانی دعوت نشدند، بلکه به شاخه‌های دیگر هم دعوت شدند که شامل بهرام بیضایی، کورد جفرسون، الکر چاتاک، سلین سونگ، ژوستین تریه، مایکل اندروز، کریستین ترنر و ندیم شیخ‌روحا می‌شود. از میان مدیران هنری ایریس کنوبلوخ دعوت شده که پیش از این مدیر جشنواره کن بوده است. از بازیگرانی که به آکادمی دعوت شدند نیز می‌توان گرتا لی، ساندرا هولر، شابنا عظمی، صالح بکری، دواین جوین راندولف، کاترین اوهارا، لیلی گلدستون،کوجی یاکوشو،تئو یو را نام برد. در بخش فیلم کوتاه و انیمیشن بلند نیز نام دو هنرمند ایرانی به چشم می‌خورد: یگانه مقدم که امسال نامزد اسکار بهترین انیمیشن کوتاه برای «یونیفرم ما» بود و مارال محمدیان که وی نیز کارگردان انیمیشن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.