عملیات «وعده صادق» را همگان به خاطر دارند؛ عملیاتی متهورانه و منحصربه‌فرد که معادلات منطقه‌ای و جهانی را به‌طور کامل به نفع محور مقاومت اسلامی و سلسله‌جنبان این محور یعنی جمهوری اسلامی ایران تغییر داد.

چشم‌انتظاری برای سِری جدید «وعده صادق»

آگاه: بامداد ۲۶فروردین سال جاری بود که سیل موشک‌ها و پهپادهای سپاه اسلام، قلب اراضی اشغالی را در هم دریدند و نقاط استراتژیک متعلق به صهیونیست‌ها ازجمله پایگاه هوایی «نواتیم» و «رامون» در صحرای نقب و مرکز رصد «شِلاخیم» در کوه‌های «جَبَلُ‌الشیخ» در بلندی‌های جولان را با خاک یکسان کردند. صهیونیست‌ها پس از عملیات وعده صادق، حتی در کلام و سخن‌سرایی نیز مراعات کردند و دیگر جرات تهدید ایران حتی در زبان را هم نکردند. پایگاه صهیونیستی والا، درخصوص عملیات وعده صادق ایران در تنبیه رژیم‌صهیونیستی نوشت: اسرائیل ۱۴آوریل (تاریخ عملیات وعده صادق) در معرض اهانت و تحقیر علنی سنگین و بی‌سابقه قرار گرفت؛ بازدارندگی اسرائیل آنگونه که در غزه و لبنان شکسته شد، در تهران نیز شکسته شد؛ دوران محاصره ایران و حمله به اهداف آن، به پایان رسید.
«مشخص شد که زرادخانه اتمی دیمونا، هدف آسانی برای ایران است؛ پایگاه‌های نظامی آمریکا در سراسر خاورمیانه نیز، اهداف آسانی برای حمله سنگین ایران هستند؛ اگر اسرائیل بیشتر به پیش برود، جنگ بزرگی در خواهد گرفت»؛ این بخشی از تحلیل روزنامه هاآرتص درخصوص عملیات وعده صادق بود؛ در این تحلیل نقاط ضعف رژیم‌صهیونیستی به سردمداران آن گوشزد شده بود.
«رونن برگمن» روزنامه‌نگار مرتبط با موساد و نویسنده‌ کتاب «برخیز و اول بکش» در گزارشی از وضعیت آشفته‌ رژیم پس از عملیات موفق ایران به نقل از یک مقام آگاه نوشت: «اگر بحث‌های داخلی مقامات اسرائیلی از رسانه‌ها پخش شود چهارمیلیون نفر برای خروج از کشور به فرودگاه بن‌گوریون هجوم می‌برند.»
به‌طورکلی عملیات وعده صادق، به‌طور کامل طومار نظامی و امنیتی صهیونیست‌ها را درهم پیچید و آنها را در وضعیت آشفتگی بی‌پایان قرار دارد؛ حالا تصور کنید نسخه دیگری از عملیات مزبور، اجرایی شود، آنگاه قطعا تمامیت نامشروع صهیونیست‌ها به زوال و اضمحلال پیوند می‌خورد. به‌ویژه آنکه اگر نسخه دوم عملیات وعده صادق اجرایی شود بدون تردید، مهلک‌تر از نسخه نخست خواهد بود.

آرزومند رسیدن فرصت «عملیات وعده صادق ۲» هستیم
سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه اخیرا در جمع تعدادی از خانواده‌های شهدای غزه طی سخنانی اظهار داشت: در عملیاتی که علیه هواپیمای متجاوز آمریکایی در خلیج‌فارس انجام دادیم با یک موشک، هواپیمای گلوبال هاوک را سرنگون کردیم. در عملیات دوم علیه آمریکا، ۱۳موشک به عین‌الاسد زدیم. در عملیات سوم با نام «وعده صادق» ۳۰۰فروند موشک به سمت اراضی اشغالی و اهداف صهیونیستی شلیک کردیم. حال آرزومند رسیدن فرصت «عملیات وعده صادق۲» هستیم که نمی‌دانم تعداد موشک‌های آن چقدر باید باشد.
مخاطب این سخنان سردار حاجی‌زاده، بدون شک صهیونیست‌ها و وزیر خارجه رژیم جعلی‌شان است؛ «یسرائیل کاتز» چند روز پیش مدعی شده بود که در صورت اقدام ایران علیه اسرائیل در جنگ محتمل با لبنان، ایران را نابود می‌کنیم!

حمایت تمام قد ایران از حزب‌الله در نبرد احتمالی
از سویی دیگر، «کمال خرازی» رییس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان در گفت‌وگو با فایننشال‌تایمز تاکید کرده که در صورت جنگ فراگیر علیه لبنان، ایران با تمام امکانات از حزب‌الله حمایت می‌کند. خرازی در گفت‌وگو با این روزنامه انگلیسی تصریح کرده که در صورت آغاز جنگ گسترده میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی، امکان گسترش دامنه جنگ به کل منطقه و با مشارکت کشورهایی نظیر ایران وجود دارد. بنا بر تصریح خرازی، در صورت آغاز جنگ فراگیر ازسوی رژیم صهیونیستی علیه لبنان، گزینه‌ای جز حمایت همه‌جانبه و با همه امکانات از حزب‌الله برای ایران باقی نخواهد ماند. در همین راستا، «ایهود المرت» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» گفته است: جنگ با حزب‌الله، دردی بی‌سابقه برای اسرائیل به همراه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.