۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۴٬۸۹۷

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از برگزاری بیست‌ودومین نمایشگاه «عطر سیب» همزمان با شروع ماه محرم خبر داد.

برپایی نمایشگاه عطر سیب از ۱۴ تیرماه

آگاه: حمیدرضا خونویی در نشست خبری بیست‌ودومین نمایشگاه عطر سیب با بیان اینکه این نمایشگاه از ۱۴ تا ۲۱تیرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار می‌شود، گفت: در این نمایشگاه مانند سال‌های گذشته هیات‌ها و روضه‌های خانگی می‌توانند امکانات موردنیازشان را برای برگزاری عزای امام حسین(ع) خریداری کنند. وی با بیان اینکه از دو ماه پیش فرآیند ثبت‌نام هیات‌ها آغاز شده بود، گفت: فرآیندی پیش‌بینی شده که دیگر شاهد این نیستیم که هیات‌ها مجبور باشند در صف بایستند و کل فرآیند ثبت‌نام، دریافت کارت حمایتی و ارسال کارت‌ها الکترونیکی شده است.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه امسال بعد از ثبت‌نام هیات‌ها با کمک سازمان تبلیغات اسلامی شهر تهران صحت‌سنجی اطلاعات هیات‌ها انجام شد و نهایتا پنج‌هزار هیات به سازمان فرهنگی و هنری معرفی شدند، گفت: در قالب پیامک به هیات‌ها، کارت‌های حمایتی با کمک بانک شهر با اعتبار هشت‌میلیون تومان به آدرس مسئولان هیات ارسال شد و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این کارت بانکی فضای ارتباطی ما با هیات‌ها خواهد بود.
وی با بیان اینکه با الکترونیکی شدن فرآیند ثبت‌نام، بررسی اطلاعات و ارسال کارت‌های حمایتی، دیگر شاهد صف‌های طولانی در نمایشگاه عطر سیب نخواهیم بود، اظهار کرد: این کارت‌های حمایتی برای هیات‌های محلی و روضه‌های خانگی در نظر گرفته شده است؛ چراکه هیات‌های بزرگ بانیان خود را دارند و این رقم برای هیات‌های محلی که بتوانند حداقل‌های خود را خریداری کنند از باب کمک رقم مناسبی است. خونویی با بیان اینکه ۶۰گروه تامین‌کننده ملزومات محرم در قالب ۱۱۲غرفه نمایشگاهی به ارائه خدمات می‌پردازند، گفت: در این غرفه‌ها اقلام موردنیاز برپایی هیات و اقامه عزا عرضه می‌شود.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه غرفه‌ها رایگان واگذار شده است، افزود: شاخص انتخاب ما تولیدکنندگان کالای ایرانی که با مناسب‌ترین قیمت کالای باکیفیت به مردم عرضه می‌کنند، بود. وی درمورد رقم هشت میلیونی کمک به هیات‌ها، گفت: رقم کمک باتوجه‌به تورم می‌تواند بخش کوچکی از نیازهای هیات‌ها را پوشش دهد؛ اما امسال در نمایشگاه عطر سیب قطعا محصولات ارزان‌تر از هر جای دیگر شهر عرضه خواهد شد.خونویی همچنین از برپایی نمایشگاه کتاب متناسب با فضای رویداد عطر سیب خبر داد و گفت: مسابقات کتاب‌محور در نمایشگاه عطر سیب برپا می‌شود و البته در صدر کتابخانه تحت پوشش سازمان فرهنگی و هنری، حلقه‌های کتابخوانی نوجوانان ویژه ماه محرم برپا می‌شود.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه در نمایشگاه امسال گوشت و مرغ نیز عرضه خواهد شد، گفت: هیات‌ها می‌توانند اقلام خوراکی موردنیاز آشپزخانه هیات را پررنگ‌تر از سال‌های گذشته خریداری کنند. در ادامه حجت‌الاسلام جامع‌دار، دبیر اجرایی بیست‌ودومین نمایشگاه عطر سیب نیز با بیان اینکه در نمایشگاه امسال مراسم عزاداری، تعزیه‌خوانی و پرده‌خوانی خواهیم داشت، گفت: امسال گروه‌های رسانه‌ای در نمایشگاه مستقر هستند تا هیات‌ها را در حوزه طراحی و رسانه‌ای کمک کنند. وی از برپایی فضای استراحت خانواده‌ها در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: علاوه بر برپایی چایخانه، مهدکودک و فضای بازی برای کودکان در نظر گرفته شده است و در کل سعی کردیم از نظر کیفی و کمی فضای نوآورانه‌تری را طراحی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.