بشیر بی‌آزار که از پانزدهم خردادماه توسط پلیس فرانسه بازداشت شده بود، آزاد شد و شب گذشته وارد کشور شد.

بشیر بی‌آزار آزاد شد

آگاه: این خبر را بعدازظهر دیروز، مدیر روابط عمومی دفتر ریاست‌جمهوری منتشر کرد و نوشت که وی در مسیر بازگشت به میهن است. محمدمهدی رحیمی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس گفت که برادر بشیر بی‌آزار که به دلایل واهی و به‌طور غیرقانونی چند هفته قبل در فرانسه دستگیر و زندانی شده بود، آزاد شده و در مسیر بازگشت به میهن است.
به گزارش آگاه، بشیر بی‌آزار، مدیر سابق دفتر موسیقی و سرود سازمان صداوسیما در فرانسه به سر می‌برد که به‌دلیل اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین توسط پلیس فرانسه احضار و دستگیر شد. بعد از دستگیری او نیز ستاد حقوق بشر قوه قضاییه و وزارت امورخارجه پیگیری‌های متعددی برای آزادی این شهروند انجام دادند.
بشیر بی‌آزار در آخرین پست خود در فضای مجازی اینگونه نوشته بود: «هفته گذشته فرصتی پیش آمد تا در نشستی در سازمان ملل، درباره تحریم‌های ایران، جنایات اسرائیل و بی‌خاصیتی سازمان ملل صحبت کنم! و جالب اینکه هر سخنرانی بیشتر علیه اسرائیل حرف می‌زد، بیشتر توسط حضار تشویق می‌شد! صهیونیست‌ها، هیچ‌گاه تا این حد تنها، منفور، شکست‌خورده و ذلیل نبوده‌اند!»
با این حال بشیر بی‌آزار، نیمه خردادماه ازسوی پلیس فرانسه احضار و بدون ذکر دلیل و توضیح بازداشت شد. اگرچه تاکنون دلیل بازداشت و محکومیت این فعال رسانه‌ای به‌روشنی مشخص نشده، اما به نظر می‌رسد به‌دلیل فعالیت‌های ضدصهیونیستی او در شبکه‌های مجازی این بازداشت رخ داده است.

سوابق شغلی
بشیر بی‌آزار دارای مدرک کارشناسی از دانشکده علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناسی‌ارشد در رشته روابط بین‌الملل از دانشگاه حیدرآباد هند است. او پس از فارغ‌التحصیلی از هند به لندن و در دانشگاه کینگستون، رشته فیلمسازی شروع به تحصیل کرد و بعد از انتخابات سال۸۸ وارد انجمن اسلامی می‌شود. وی همچنین مدیر تولیدات دفتر موسیقی و سرود صداوسیما را در کارنامه خود دارد و همچنین دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان مقیم لندن و نویسنده مستند ۳۳سال سکوت به کارگردانی حسین شمقدری است. همچنین او از سال۸۸ وارد انجمن اسلامی شده و مدتی نیز به‌عنوان دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مقیم لندن مشغول فعالیت بود.
از اقدامات دکتر بشیر بی‌آزار، مدیر تولیدات دفتر موسیقی و سرود صداوسیما، انتشار آلبوم سرود «تا قله» که به‌همت دفتر موسیقی و سرود سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی ایران و مرکز رسانه‌ای و عملیات‌های ویژه سازمان تبلیغات اسلامی تهیه شده، است. این آلبوم در ۱۰قطعه به نام‌های قطار، این خونه، شوق تولید، روشن‌تر از صبح، تا قله، از آن ماست فردا، هوای تازه، یه قصه جدید، زندگی و فرداها با اجرای گروه‌های سرود نجم الثاقب، طاها لارستان، نبی‌اکرم(ص)، وصال، اسراء، آوای مهر طاها، شمیم ولایت، رایة الزهرا(س)، میثاق تهران و شهید فرجی و اشعار قاسم صرافان، سید صادق آتشی، علی فردوسی، محمد رسولی، محمدجواد الهی‌پور و حسین صیامی منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.