۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۴٬۹۶۶

نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان امروز اعلام می‌شود. این در حالی است که طبق مصوبه جدید شورای عالی آموزش‌وپرورش، چنانچه آخرین نمره دانش‌آموزی در چهار عنوان درس «نهایی» از مجموع دروس پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم، حداقل۷ و معدل کل آن نیز بیش از ۱۰ باشد (حدنصاب قبولی را در چهار عنوان درسی نهایی کسب نکرده باشد) می‌تواند با استفاده از «تبصره» یا همان «تک‌ماده»، قبول و فارغ‌التحصیل شود.

تک ماده روزنه قبولی دانش‌آموزان تجدیدی

آگاه: با توجه به اینکه عمده دروس پایه‌های دهم و یازدهم نهایی شده، معاونت آموزش متوسطه پیشنهاد داد تا دو عنوان دروس «غیرنهایی» هم «نهایی» منظور شود؛ بدین ترتیب با موافقت کمیسیون معین شورای عالی آموزش‌وپرورش، مقرر شد دانش‌آموزان بتوانند جهت فارغ‌التحصیلی، برای چهار عنوان درس نهایی از این تبصره استفاده کنند؛ بدین ترتیب، این امکان فراهم شده تا اگر دانش‌آموز مقطع متوسطه دوم در امتحانات نهایی و پایان ترم نمره قبولی نتوانست کسب کند و به‌اصطلاح «تجدید» آورد، بتواند از تک ماده یا تبصره استفاده کرده و قبول شود.
طبق این مصوبه جدید که از سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ قابلیت اجرا یافته، دانش‌آموزان از این پس از مزایای این مصوبه بهره‌مند می‌شوند. این در حالی است که براساس آیین‌نامه آموزشی قبلی، درصورتی‌که دانش‌آموزی دو عنوان درس «نهایی» و دو درس «غیرنهایی» را نمره زیر۱۰ و بالای۷ (بین ۷ تا ۱۰) کسب می‌کرد، با شرط داشتن معدل بالای۱۰ می‌توانست با استفاده از تبصره، فارغ‌التحصیل شود. درعین‌حال اگر دانش‌آموزی خواستار استفاده از تبصره یا تک‌ماده نبوده و مایل باشد در امتحانات شهریورماه شرکت و نمره‌اش را ارتقا دهد، این امکان فراهم است و دانش‌آموزی فارغ‌التحصیل شناخته می‌شود که در همه واحدهای درسی دوره دوم متوسطه رشته مربوط، قبول شده باشد و معدل کل وی کمتر از ۱۰ نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.