نماینده مردم «قمصر و نطنز» در مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با آگاه، با اشاره به مهم‌ترین اولویت‌های اقتصادی کشور، اظهار کرد: درواقع بهبود سطح معیشت مردم از مهم‌ترین اولویت‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

پرداختی به برخی از اقشار جامعه یک صفر از واقعیت کمتر دارد

آگاه: حسین عبدلی با بیان اینکه باید درآمد و هزینه‌های مردم با هم مطابقت داشته باشد، ادامه داد: بااین‌حال باید تاکید کنم که منابع زیادی در کشور وجود دارد که می‌تواند درآمدهایمان را افزایش دهد. این نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از توزیع نامتناسب منابع در کشور اظهار کرد: متاسفانه در توزیع منابع ملی به صورت مناسبی عمل نکرده‌ایم. درحال‌حاضر بسیاری از گروه‌های صنعتی و هلدینگ‌های بزرگ، بهره‌برداری‌های زیادی از منابع داشته و درآمدهای مکفی را کسب می‌کند. این در حالی است که فعالان در بخش‌های نظیر آموزش‌وپرورش، بهداشت و درمان و پرستاران اعداد و ارقام پرداختی‌شان یک صفر از واقعیت کمتر است. عبدلی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور از سال۹۶ به بعد، گفت: متاسفانه کالایی هشت سال پیش یک واحد خریداری می‌شد اما درحال‌حاضر همان کالا ۱۰برابر قیمت دارد، این در حالی است که مالیات آن فروشنده ۱۰برابر نشده و اما درآمدی ۱۰برابری پیدا کرده است، بااین‌حال درآمد کارمند دولت نیز تنها چهار برابر شده و مالیات هم از آن گرفته می‌شود. عبدلی با اشاره به ظرفیت موجود در منابع زیرساختی کشور اعم از نفت، گاز و معادن بیان کرد: متاسفانه ما این منابع را به‌صورت عادلانه‌ای در کشور توزیع نکرده‌ایم؛ بنابراین این مقدار تفاوت و این مقدار فاصله‌ها باید در دولت آینده و در اقتصاد کشور اصلاح شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت آینده باید روی مباحث زیرساختی و توزیع منابع به‌درستی تمرکز کند، ادامه داد: درواقع باید توزیع ثروت ملی به‌صورت عادلانه باشد که متاسفانه این موضوع در شرایط فعلی دیده نمی‌شود. عبدلی با بیان اینکه متاسفانه فاصله طبقاتی افزایش زیادی داشته است، ادامه داد: از این رو گاهی اوقات خرج روزانه یک فرد معادل حقوق چندماه یک نفر است؛ بنابراین این قبیل مسائل اقتصادی و تبعیض‌آمیز را باید برطرف کرد و دولت بعدی باید به‌جد به این قبیل شکاف‌های طبقاتی ورود کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.