نماینده رفسنجان در مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با آگاه، با اشاره به راهکارها در زمینه افزایش ارزش پول ملی اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده در زمینه کاهش ارزش پول ملی معطوف به ناترازی‌های موجود در اقتصاد کشور است.

تاثیر ناترازی‌ها در کاهش ارزش پول ملی

آگاه: احمد انارکی محمدی با بیان اینکه ناترازی‌ها در بخش‌های مهم اقتصادی سالیان سال است که تکرار می‌شود، ادامه داد: متاسفانه در پی شرایط فعلی ما روزانه بیش از هشت همت در کشور نقدینگی ایجاد می‌کنیم که این مسئله می‌تواند آثار و تبعات منفی اقتصادی را در پی داشته باشد. این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش ارزش پول ملی لطمات زیادی را به مسائل معیشتی مردم وارد کرده است، ادامه داد: ارزش پول ملی به نحوی کاهش پیدا کرده که به‌عنوان مثال جمیع اموال مردم کفاف خرید یک خودروی معمولی را نمی‌دهد.
نماینده مردم «رفسنجان و انار» در مجلس دوازدهم با بیان اینکه رشد اقتصادی حتما به تقویت پول ملی کمک خواهد کرد، ادامه داد: درواقع یکی از عوامل مهم در تقویت رشد اقتصادی سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف است که باید به این موضوع توجه شود. این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد کشور نمی‌تواند تنها متکی به منابع نفتی باشد، اظهار کرد: متاسفانه در شرایط فعلی ما با بیشترین خام‌فروشی مواجه هستیم و باید به مسئله ارزش افزوده دارایی‌های خودمان توجه جدی داشته باشیم. وی تاکید کرد: متاسفانه حاشیه سود در تولید که در سال۹۹، ۳۶ درصد بوده و امروز به کمتر از ۲۰درصد رسیده است؛ در این شرایط سوالی مطرح می‌شود که چطور می‌خواهیم با شرایط فعلی رشد اقتصادی را حاصل کنیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد بازارهای غیرمولد و سوداگرایانه در کشور ادامه داد: متاسفانه وقتی بازارهای غیرمولد و سوداگرانه در اقتصاد کشور و جامعه پررنگ می‌شود قطعا این امر اقتصاد را از ریل اصلی خود خارج کرده و مشکلاتی را ایجاد می‌کند؛ بنابراین ما با درنظرگرفتن جمیع جهات و رفع بسیاری از مشکلات برشمرده شده می‌توانیم ارزش لازم را به پول ملی بازگردانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.