«هُدهُد» نام کابوس این روزهای صهیونیست‌هاست؛ پهپادی متعلق به حزب‌الله لبنان که قادر است پهنه وسیعی از اراضی اشغالی و پایگاه‌های صهیونیستی را تحت رصد خود درآورد و ریز اطلاعات آنها را به اتاق فرماندهی محور مقاومت مخابره کند.

«هُدهُد» کابوسِ جدید صهیونیست‌ها

آگاه: حدود یکماه پیش بود که حزب‌‎الله لبنان ویدئویی مربوط به عملیات شناسایی پهپاد هدهد در عمق اراضی اشغالی را در فضای رسانه‌ای برای عموم به اشتراک گذاشت. در این ویدئو مشخص بود که پهپاد شناسایی حزب‌الله با طی یک مسافت طولانی تمامی معابر، ساختمان‌ها و اماکن نظامی شهر حیفا واقع در اراضی اشغالی را به‌صورت دقیق تصویربرداری کرده و به سلامت به لبنان بازگشته است. پخش ویدئوی مربوط به عملیات شناسایی حزب‌الله لبنان با پهپاد هدهد، صهیونیست‌ها را بیش از پیش در عرصه نظامی و امنیتی بی‌آبرو و مفتضح کرد. سال۲۰۱۲ بود که حزب‌الله با پهپاد شناسایی «ایوب»، برای نخستین‌بار دست به عملیات شناساییِ راهبردی در عمق سرزمین‌های اشغالی زد؛ در آن مقطع بود که صهیونیست‌ها متوجه شدند توان رصد تحرکات نظامی رقیب دیگر در انحصار آنها نیست و مقاومت نیز به چنین تجهیزات پیشرفته‌ای دست پیدا کرده است؛ حالا در جریان نبرد اخیر، هدهد به میدان آمده است، پهپادی که مراتب قوی‌تر و دقیق‌تر از «ایوب» است و می‌تواند تمامی اراضی اشغالی را تحت رصد و اشراف خود قرار دهد.

ناتوانی سامانه‌های راداری و پدافندی رژیم صهیونیستی
هُدهُدِ حزب‌الله در نخستین پروازش در عمق اراضی اشغالی، بر فراز بندر حیفا و حساس‌ترین تاسیسات نظامی و اقتصادی رژیم صهیونیستی به پرواز درآمد و بدون آنکه ازسوی رادارهای صهیونیست‌ها شناسایی شود با موفقیت و دقت عملیات شناسایی را انجام داد؛ این عملیات موفقیت‌آمیز، توانایی شناسایی دوربرد مقاومت و ناتوانی سامانه‌های راداری و پدافندی رژیم‌صهیونیستی در کشف و رهگیری پهپاد هدهد را به جهانیان نشان داد. نفوذ پهپاد هدهد تا عمق ۴۰کیلومتری و پرواز بر فراز حساس‌ترین تاسیسات نظامی رژیم‌صهیونیستی، آن هم به مدت چند ساعت چیزی بود که صهیونیست‌ها شاید در کابوس‌های خود نیز ندیده بودند.
در تصاویر شکارشده به‌وسیله پهپاد هدهد که بخش‌هایی از آن ازسوی حزب‌الله به نمایش عمومی و رسانه‌ای درآمد، سوله‌ها و تاسیسات شرکت نظامی مشهور صهیونیست‌ها یعنی «رافائل» در شمال حیفا رخ‌نمایی می‌کرد. پهپاد هدهد حزب‌الله همچنین تاسیسات استراتژیک دیگری ازجمله محل دپوی موشک‌ها، آتشبار پدافندهای «گنبد آهنین» و «فلاخن داود»، رادارهای کشف و کنترل آتش این سامانه‌ها و و چندین موضع مهم دیگر را با جزئیاتی دقیق شناسایی کرده بود.
همانطور که اشاره شد، انتشار تصاویر به‌دست‌آمده از پهپاد شناسایی هدهد در اواخر ماه گذشته، افتضاح بزرگی را برای صهیونیست‌ها به بار آورد و دومینوی استعفای مقامات نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را تشدید کرد؛ حالا دوباره حزب‌الله لبنان تصاویر جدیدی را از پایگاه‌های جاسوسی، مقرهای فرماندهی و مراکز نظامی استراتژیک رژیم صهیونیستی، این‌بار در منطقه جولان به صورت عمومی منتشر کرده است؛ تصاویری که آنها نیز به‌وسیله پهپاد هدهد شکار شده‌اند. انتشار این تصاویر بر هراس و ترس مقامات رژیم‌صهیونیستی افزوده و به آنها فهمانده است که تمامی تحرکات و قوا و مواضع‌شان، تحت رصد حزب‌الله و محور مقاومت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.