۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۵٬۱۴۰

همزمان با آغاز ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با شعار «در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم» در محلات منطقه۲ تهران برگزار می‌شود.

برپایی سوگواره عاشورایی در تهران

آگاه: مهدی صالحی، شهردار منطقه۲ تهران با اشاره به اینکه ماه محرم فرصت مناسبی برای توسعه معنویت و فرهنگ همدلی و مواسات است، گفت: در همین راستا، تمهیدات لازم جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی، آیینی، هنری با بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های مردمی، هیات‌ها، مشارکت فعالانه نوجوانان در آیین‌های عزاداری امام‌حسین(ع) پیش‌بینی شده است. وی افزود: برپایی ۴۲موکب پذیرایی در سطح محلات و برپایی چایخانه محبان الرضا در میدان طهرانی‌مقدم، دیدار و تجلیل از خانواده‌های شهدا توسط نوجوانان، راه‌اندازی هیات نوجوانان، اجرای دمام‌زنی و سینه‌زنی، اطعام حسینی به نیازمندان در محلات کم‌برخوردار و کودکان کار، برگزاری روضه‌های خانگی در منازل خانواده شهدا، برگزاری میز خدمت سلامت در مساجد ازجمله برنامه‌های این ایام است.
صالحی به برپایی خیمه‌گاه امام حسین(ع) در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: اجرای تعزیه‌های خیابانی، برگزاری جلسات قرآن و حدیث، تجلیل از پیرغلامان حسینی از برنامه‌های این ایام است که در سرای محلات، تکایا، مساجد و هیئات مذهبی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.