۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۵٬۲۰۷

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان از انجام سه مرحله عملیات آب‍پاشی با هواپیمای آب‌پاش و سه مرحله آب‍پاشی نیز به‌وسیله بالگرد در محدوده درگیر آتش‌سوزی منطقه حفاظت‌شده خاییز خبر داد.

تداوم آتش‌سوزی در «خائیز»

آگاه: داود میرشکار با اشاره به تداوم آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌شده «خاییز» در استان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد و خوزستان اظهار کرد: مساحت درگیر آتش‌سوزی در بخش کهگیلویه‌وبویراحمد بسیار زیاد است اما برآورد می‌شود مساحت درگیر حریق در خوزستان حدود ۳۰هکتار باشد. میرشکار گفت: درحال‌حاضر آتش به منطقه تنگه آب در علمدار رسیده است. امیدواریم در این منطقه جلوی گسترش بیشتر آتش را بگیریم.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان یادآور شد: از سه‌شنبه‌شب مورخ ۱۹تیرماه آتش‌سوزی از مزارع کشاورزی واقع در مناطق آزاد اطراف منطقه حفاظت‌شده خائیز شروع شده و سپس به منطقه حفاظت‌شده سرایت کرد. نیروهای اجرایی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان کهگیلویه‌وبویراحمد و اداره‌ کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان وارد عمل شده و تمام تلاش خود را درجهت مهار آتش به کار گرفتند. متاسفانه وزش باد به همراه شرایط سخت منطقه و صعب‌العبور بودن برخی بخش‌های طعمه حریق شده، کار اطفا را با دشواری‌های زیادی همراه کرد.
به گفته این مقام در سازمان محیط‌زیست، با پیگیری رییس سازمان و بخش‌های تخصصی مرتبط و تلاش همکاران سختکوش وزارت دفاع از روز ۲۰تیرماه ۱۴۰۳ بالگرد هلال‌احمر برای هلی‌برد نیروها و از پنجشنبه ۲۱تیرماه ۱۴۰۳ هواپیمای ایلیوشین متعلق به هوافضای سپاه برای کمک به عملیات اطفا وارد عمل شدند.
هواپیمای فوق سه مرتبه پرواز و آب‌پاشی موفق داشته و در هر مرتبه ۴۰هزار لیتر آب را با خود حمل کرده است. متاسفانه به‌دلیل افزایش بیش از اندازه دمای هوا و محدودیت‌های فنی پرواز در این دمای هوا، ادامه عملیات پرواز هواپیما به عصر و خنک‌تر شدن هوا موکول شد و امروز عصر نیز یک مرتبه پرواز و آبپاشی موفق انجام شد.
میرشکار ضمن تشکر از تمامی دستگاه‌ها به‌ویژه استانداران دو استان خوزستان و کهگیلویه‌وبویراحمد و فرمانداران شهرستان‌های درگیر حریق ادامه داد: همکاران سختکوش و تلاشگر وزارت دفاع، مدیریت بحران کشور و به‌ویژه نیروهای اجرایی و سختکوش مستقر در منطقه اعم از محیط‌بانان، جنگل‌بانان، همیاران محیط‌زیست، جوامع محلی، نیروهای جمعی سپاه پاسداران و به‌طور خاص کادر پروازی هواپیمای ایلیوشین و بالگرد هلال احمر که با وجود شرایط سخت و غیرقابل تحمل عملیات اطفا را با تمام توان ادامه می‌دهند؛ امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی که درحال انجام است عملیات اطفای حریق هر چه سریع‌تر پایان پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.