مسعود پزشکیان، رییس‌جمهوری منتخب مردم ایران با انتشار مقاله‌ای در روزنامه تهران‌تایمز با عنوان «پیام من به جهان جدید»، رویکرد خود را به روابط با کشورهای منطقه، آفریقا، چین، روسیه، اروپا و آمریکا تشریح کرد.

ایران تسلیم فشار نخواهد شد

آگاه: در بخشی از مقاله رییس‌جمهوری منتخب در روزنامه تهران تایمز آمده است: به‌عنوان اولین اقدام، دولت من از کشورهای عرب همسایه درخواست همکاری خواهد کرد تا با استفاده از تمامی اهرم‌های سیاسی و دیپلماتیک استقرار آتش‌بس و متوقف کردن کشتار مردم غزه را در اولویت قرار دهند تا از گسترش دامنه جنگ جلوگیری شود. سپس باید با جدیت تلاش کنیم تا به اشغال طولانی‌مدتی که زندگی چهار نسل از فلسطینیان را ویران کرده است، پایان دهیم. در این راستا، تاکید می‌کنم دولت‌ها براساس «کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸» موظف به اتخاذ اقدامات لازم برای جلوگیری از نسل‌کشی هستند و نه پاداش دادن به نسل‌کشی از طریق عادی‌سازی روابط به مجرمان!
رویترز: آمریکا باید بداند که ایران در برابر فشارها تسلیم نخواهد شد
اما مقاله رییس‌جمهوری منتخب در روزنامه تهران‌تایمز بازتاب‌ها و بازخوردهای زیادی در رسانه‌های بین‌المللی داشت؛ خبرگزاری رویترز با پرداختن به یادداشت رییس‌جمهوری منتخب جمهوری اسلامی ایران نوشت که پزشکیان به آمریکا یادآور شد این کشور در برابر فشارها تسلیم نخواهد شد. رویترز به نقل از یادداشت پزشکیان نوشت: آمریکا باید بداند که ایران در برابر فشارها تسلیم نخواهد شد. این رسانه غربی تصریح کرد رییس‌جمهوری منتخب ایران در این پیام بر دوستی کشورش با چین و روسیه نیز تاکید کرد. رویترز به نقل از یادداشت پزشکیان افزود که تهران روابط خود را با همسایگان گسترش داده و با اروپا تعامل خواهد کرد. در ادامه مطلب رویترز به نقل از رییس‌جمهوری منتخب ایران آمده است: آمریکا باید متوجه واقعیت باشد و یک‌بار برای همیشه بداند که ایران در برابر فشارها تسلیم نشده و نخواهد شد. به نوشته رویترز در یادداشت پزشکیان که با عنوان «پیام من به دنیای جدید» در روزنامه تهران تایمز منتشر شده، پزشکیان تاکید کرده که دکترین دفاعی ایران شامل تسلیحات هسته‌ای نمی‌شود.
سی‌ان‌ان: ایران آماده برقراری روابط با اروپا «در مسیر صحیح» است
شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» نیز در واکنش به پیام «مسعود پزشکیان» رییس‌جمهوری منتخب ایران در روزنامه تهران تایمز اعلام کرد: رییس‌جمهوری منتخب ایران آماده برقراری روابط با اروپا «در مسیر صحیح» است. به گزارش این رسانه آمریکایی، پزشکیان، رییس‌جمهوری منتخب ایران در این یادداشت علی‌رغم متهم کردن بروکسل به عدم انجام تعهدات خود در ارتباط با کاهش تاثیر تحریم‌های آمریکا تصریح کرده که مشتاقانه منتظر بهبود روابط با اروپاست. به تصریح شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان»، پزشکیان در روزنامه انگلیسی‌زبان تهران‌تایمز نوشت: باوجود این اشتباهات اروپایی‌ها، من مشتاقانه منتظر گفت‌وگوی سازنده با کشورهای اروپایی هستم تا روابط‌مان را در مسیر درست و براساس اصول احترام متقابل و موقعیت برابر قرار دهیم. «سی‌ان‌ان» این را هم به نقل از رییس‌جمهوری منتخب ایران نوشته که زمانی که کشورهای اروپایی با این واقعیت کنار بیایند و برتری‌طلبی خودپسندانه همراه با بحران‌های ساختگی را که برای مدت طولانی گریبان‌گیر روابط‌مان بود کنار بگذارند، زمینه‌های همکاری زیادی وجود دارد.
شایان ذکر است که کشورهای اروپایی ۱۱تعهد به ایران دادند تا توافق هسته‌ای سال۲۰۱۵ را نجات داده و تاثیر تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه ایالات‌متحده بر اقتصاد ایران را کاهش دهند. کشورهای اروپایی از همه این تعهدات سرپیچی کرده‌اند، اما به‌طور غیرمنطقی از ایران انتظار دارند که به‌طور یکجانبه به همه تعهدات خود در برجام عمل کند.
تاس: حمایت رییس‌جمهوری منتخب ایران از برقراری صلح در اوکراین
رسانه روسی «تاس» نیز پیرامون مقاله رییس‌جمهوری منتخب ایران در نشریه تهران‌تایمز از این تیتر استفاده کرد: حمایت رییس‌جمهوری منتخب ایران از برقراری صلح در اوکراین. به نقل از تاس، رییس‌جمهوری منتخب ایران اعلام کرد که از ابتکاراتی که به صلح میان روسیه و اوکراین منجر شود، حمایت خواهد کرد. تاس به نقل از یادداشت پزشکیان در تهران‌تایمز نوشت که دولت جدید ایران فعالانه از ابتکارات با هدف دستیابی به صلح در اوکراین حمایت خواهد کرد.
ای‌بی‌سی نیوز: تقویت روابط با همسایگان در اولویت
شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» آمریکا نیز در مطلبی به پوشش یادداشت رییس‌جمهوری منتخب کشورمان در تهران‌تایمز پرداخت و نوشت: رییس‌جمهوری جدید ایران اعلام کرده است دولت وی در راستای منافع ملی و پیش‌نیازهای صلح، به‌دنبال ایجاد توازن در روابط خود با همه کشورها خواهد بود. به نوشته این رسانه آمریکایی، پزشکیان در یادداشت خود به آمریکا تاکید کرده که کشورش تسلیم فشارها نخواهد شد. شبکه «ای‌بی‌سی‌نیوز» به نقل از یادداشت پزشکیان با عنوان «پیام من به دنیای جدید» در روزنامه تهران‌تایمز، نوشت: پزشکیان از انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر ایران تمجید کرد و قول داد که به وعده‌های انتخاباتی خود جامه عمل بپوشاند. این رسانه آمریکایی به نقل از یادداشت پزشکیان نوشت: او در پیام خود تاکید کرده تقویت روابط با همسایگان خود را در اولویت قرار خواهد داد. رییس‌جمهوری منتخب ایران همچنین خواستار ورود کشورهای عربی به بحران غزه و استفاده از همه اهرم‌های دیپلماتیک برای ایجاد آتش‌بس دائم در این باریکه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.