رییس سازمان چای کشور گفت: ۸۴هزار و ۵۲۵تن برگ سبز چای طی چین‌های نخست و دوم از چایکاران استان‌های گیلان و مازندران خریداری شده‌ است.

۸۴هزار تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شد

آگاه: حبیب جهانساز با اشاره به روزهای پایانی برداشت چین دوم برگ سبز چای در استان‌های گیلان و مازندران اظهار کرد: از مجموع برگ سبز چای خریداری‌شده تاکنون ۴۶هزار تن درجه یک و بقیه درجه۲ است.
وی بیان کرد: این میزان برگ سبز چای خریداری‌شده به ارزش ۱۴هزار میلیارد ریال خریداری شده و تاکنون پنج‌هزار و ۵۲۰میلیارد ریال از مطالبات چایکاران این دو استان از سهم دولت و نیز کارخانجات پرداخت شده‌ است.
رییس سازمان چای کشور با اشاره به تولید ۱۹هزار تن چای خشک اضافه کرد: برای خرید تضمینی این محصول با بیش از ۱۶۰کارخانه چای‌سازی قرارداد منعقد شده‌ است.وی بیان کرد: باتوجه‌به روزهای پایانی برداشت چین دوم برگ سبز چای و اینکه میزان خرید ازسوی کارخانجات به همان نسبت کاهش می‌یابد، لازم است تا کشاورزان برای تحویل محصول خود با کارخانجات هماهنگی لازم را داشته باشند.
رییس سازمان چای کشور از چایکاران خواست تا در برداشت برگ سبز چای تسریع کرده تا گرمای هوا کمتر تاثیر منفی بر کیفیت آن داشته باشد.
امسال نرخ خرید هر کیلو برگ سبز درجه یک ۱۸۰هزار ریال و برگ سبز درجه۲ نیز ۱۵۰هزار ریال اعلام شده‌ که به‌طور میانگین نسبت‌به سال گذشته ۳۰درصد رشد دارد. براساس آخرین آمار در استان‌های گیلان و مازندران بالغ بر ۵۵هزار چایکار وجود دارد؛ وسعت باغ‌های چای این دو استان حدود ۲۵هزار هکتار است؛ برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه صورت می‌گیرد. چین سوم برگ سبز چای شهریورماه انجام و در مهرماه هم برداشت پاییزه این محصول را خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.