با حمایت بنیاد مستضعفان تاکنون ۱۳هزار و ۵۴۳واحد مسکونی در سراسر کشور به خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی تحویل داده شد.

تحویل ۱۳ هزار  واحد مسکونی به خانوارهای دارای دو معلول

آگاه: براساس اعلام بنیاد علوی، با حمایت بنیاد مستضعفان و از زمان اجرای تفاهمنامه مشترک این نهاد با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص کمک به تامین مسکن خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی از مجموع ۱۴هزار و ۳۰۰واحد مقرر، تاکنون ۱۳هزار و ۵۴۳واحد مسکونی در سراسر کشور تحویل داده شد که از این تعداد تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری در کل ۷۵۷واحد هنوز واگذار نشده که باتوجه‌به پایان مراحل ساخت‌وساز و سفت‌کاری به‌زودی تحویل خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر می‌شود. از تعداد ۱۳۵۴۳واحد مسکونی، استان فارس با ۱۴۵۵واحد در رده نخست قرار دارد و پس از آن خراسان رضوی با ۱۲۷۱ و کرمان با ۱۰۱۸واحد به ترتیب در ردیف‌های دوم و سوم قرار دارند.
طبق این تفاهمنامه، مقرر است ۷۸۵واحد مسکونی به خانوارهای واجدشرایط استان لرستان تحویل شود که از این تعداد تنها سه واحد باقی مانده است که به‌زودی تحویل می‌شود.
 براساس این گزارش، استان اصفهان با ۶۹۹، تهران ۶۶۶، سیستان‌وبلوچستان ۶۳۱ و خراسان شمالی ۶۲۹واحد در رتبه‌های بعدی سهمیه تخصیصی واحدهای مسکونی خانوارهای پرمعلول قرار دارند.
استان مازندران نیز با ۵۸۲ و آذربایجان شرقی با ۵۲۰واحد مسکونی در ردیف‌های بعدی سهمیه تخصیصی خانوارهای پرمعلول هستند.
مطابق این تفاهمنامه مقرر بود استان‌های گلستان ۴۹۴، خوزستان ۴۶۳، کرمانشاه ۴۵۲ و قزوین با ۴۱۲واحد مسکونی را به خانواده‌های بیش از دو معلول تحویل دهند که از این تعداد تاکنون بخش عمده واحدها واگذار شده است و باقی‌مانده آنها نیز در آینده نزدیک تحویل این خانواده‌ها می‌شود. 
براین اساس، سهمیه استان گلستان ۴۹۵واحد مسکونی است و استان‌های خوزستان با ۴۶۳واحد، کرمانشاه ۴۵۲واحد، قزوین ۴۱۲ و چهارمحال و بختیاری ۴۰۷واحد در ردیف‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۳واحد، خراسان جنوبی ۳۰۹، هرمزگان ۲۹۰، مرکزی ۲۵۳ و کردستان ۲۰۹ واحد مسکونی نیز در ردیف‌های بعدی واگذاری واحدهای مسکونی قرار گرفته‌اند.
همچنین استان‌های همدان ۱۷۹، یزد ۱۵۳، ایلام ۱۱۱، سمنان ۱۰۴ و قم با ۱۰۳ واحد رتبه‌های آخر سهمیه تخصیصی خانوارهای پرمعلول را تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری را به خود اختصاص داده‌اند.
همچنین براساس الحاقیه تفاهمنامه ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر مقرر شده بود که چهارهزار واحد مسکونی نیز به تعداد تفاهمنامه‌های قبلی اضافه شود که تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال بیش از ۱۳۲۱واحد تحویل خانواده‌ها در سراسر کشور شده است.
گفتنی است، در نشستی که به‌تازگی با حضور سرپرست بنیاد علوی و برخی مسئولان سازمان بهزیستی برگزار شد، بنیاد علوی ۸۷۰میلیارد ریال کمک بلاعوض برای کمک به تسریع در ساخت‌وساز واحدهای مسکونی خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر در سراسر کشور را متقبل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.