ناسا تصاویری از یک شراره عظیم خورشیدی ثبت کرده است که می‌تواند باعث قطعی فرکانس‌ها از زمین می‌شود.

فوران‌های عظیم خورشیدی که باعث قطعی فرکانس‌ها در زمین می شوند

به گزارش آگاه: طبق یک گزارش تازه، دوربین‌های ناسا اخیرا تصاویری از یک شراره عظیم خورشیدی با فرکانس انرژی بالا را ثبت کردند.

این آژانس فضایی اعلام کرد که این پدیده به احتمال زیاد یکی از بزرگترین رویدادهایی است که تاکنون توسط ناسا ثبت شده است.

چنین تشعشعات خورشیدی قدرتمندی بر ارتباطات رادیویی، شبکه‌های برق، و سیگنال‌های ناوبری تأثیر می‌گذارد و خطراتی را برای فضاپیماها و فضانوردان به همراه دارد.

بر اساس بیانیه‌ای که ناسا منتشر کرده است، مقامات ایالات متحده در عین حال از قطع شدن فرکانس رادیویی در سراسر کشور خبر داده اند.

اگرچه این انفجارهای بزرگ پلاسمای خورشیدی، که به عنوان فوران‌های شدید جرم تاجی شناخته می‌شوند، نادر هستند، اما می‌توانند باعث خاموشی فرکانس رادیویی در زمین برای ماه‌ها متوالی، همراه با خسارت‌هایی به ارزش میلیاردها دلار شوند.

مطالعه‌ای که دوشنبه گذشته توسط دانشگاه لنکستر منتشر شد، نشان داد که چنین طوفان‌های خورشیدی همچنین می‌توانند باعث ایجاد خطا در راه‌آهن شوند و ممکن است منجر به تغییر سیگنال‌های قطار از قرمز به سبز در «بدترین سناریو» شوند.

فعالیت خورشید در چرخه‌های تا ۱۱ سال اندازه گیری می‌شود که بر اساس دامنه و قدرت آن، از ضعیف‌ترین درجه (B)، سپس (C)، سپس (M) و سپس قوی‌ترین درجه (X) طبقه بندی می‌شود.

دانشمندان ناسا تأیید کردند که پرتوهای ایکس طبقه بندی شده به عنوان قوی‌ترین پرتابه خورشیدی نه تنها قدرتمندترین در چرخه فعلی هستند، بلکه بزرگترین آن‌ها از سپتامبر ۲۰۱۷ نیز هست.

در چنین مواردی، به گفته ناسا، پرتو شفق افزایش می‌یابد، به گونه‌ای که ساکنان انگلستان می‌توانند شفق قطبی را در شمال تماشا کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.