دولت آلمان، روز چهارشنبه در اقدامی خصمانه و مغایر با موازین حقوق بین‌الملل، با استناد به این ادعای دروغین که مرکز اسلامی هامبورگ اهداف اسلام افراطی را دنبال می‌کند، فعالیت‌های این انجمن و نهادهای زیرشاخه آن را ممنوع کرد؛ همزمان پلیس این کشور با حدود ۲۰۰نیرو! به این مرکز در هامبورگ واقع در شمال آلمان حمله کرد.

هدیه آلمان به صهیونیست‌ها و منافقین

آگاه: خبرگزاری رویترز گزارش داد: وزارت کشور آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۵۳ساختمان مرکز اسلامی هامبورگ در ساعات اولیه روز چهارشنبه با حکم یک دادگاه در هشت ایالت تفتیش شد. علاوه‌بر مرکز اسلامی هامبورگ که شامل یکی از قدیمی‌ترین مساجد آلمان است که با گنبد فیروزه‌ای خود شناخته می‌شود، فعالیت‌های زیرشاخه‌های آن در فرانکفورت، مونیخ و برلین نیز ممنوع شد. همچنین طبق اعلام وزارت کشور آلمان، چهار مسجد شیعیان نیز بسته خواهند شد. در نخستین ساعات حمله پلیس آلمان به مرکز اسلامی هامبورگ، این مرکز برای اظهارنظر تلفنی در این‌باره در دسترس نبود و وبگاه آن نیز از دسترس خارج شده بود.

ادعاهای بدون سند آلمان
وزارت کشور آلمان مدعی شد که شواهد و مدارک گردآوری‌شده از ۵۵مورد از املاک مرکز اسلامی هامبورگ در ماه نوامبر، مبنای ممنوعیت فعالیت این سازمان قرار گرفته است. «نانسی فایزر» وزیر کشور آلمان در این رابطه مدعی شد: امروز، ما مرکز اسلامی هامبورگ را تعطیل کردیم که ایدئولوژی اسلام‌گرا و دیکتاتوری را تبلیغ می‌کرد. او بااین‌حال، مدعی شد که این ممنوعیت «شامل مقابله با مذهب شیعه نمی‌شود». همچنین وزارت کشور آلمان مدعی شد که مرکز اسلامی هامبورگ با ایران ارتباط داشته و به دنبال ایجاد یک حکومت دینی بود. از آبان‌ماه سال گذشته بود که رسانه‌های ضدایرانی و ضداسلامی، به همراه دولت آلمان علیه مرکز اسلامی هامبورگ، شروع به فضاسازی و دروغ‌پردازی کردند. در همان ایام، احزاب تشکیل‌دهنده دولت ائتلافی آلمان، با ارائه طرحی به پارلمان این کشور، خواستار بسته‌شدن این نهاد مذهبی و فکری شدند و پارلمان آلمان نیز قرار شد این طرح را به رأی بگذارد که آیا این مرکز باید بسته شود یا خیر و اینکه چگونه باید بسته شود. پلیس آلمان آبان‌ماه سال گذشته نیز به بهانه بررسی برخی ادعاهای واهی و فاقد مدرک و سند، به مرکز اسلامی هامبورگ و ۵۴مرکز دیگر در هفت ایالت فدرال این کشور حمله کرد. وزارت کشور آلمان در آن زمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مرکز اسلامی هامبورگ و نهادهای تابعه به ظن اقدام علیه نظم عمومی موردبررسی و ۵۴مرکز در هفت ایالت فدرال مورد بازرسی قرار گرفتند. در این بیانیه بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی ادعاهایی علیه فعالیت‌های مرکز اسلامی هامبورگ مطرح شد.
مرکز اسلامی هامبورگ، از مراکز مهم اسلامی و قدیمی آلمان است که سال۱۳۳۲ با حمایت آیت‌الله بروجردی در شهر هامبورگ تاسیس شد. انتشار مجلاتی به زبان آلمانی و فارسی و ارائه خدمات مشاوره‌ای، بخشی از اقدامات این مرکز است. این مجموعه اسلامی، کتابخانه‌ای با بیش از ۶هزار عنوان کتاب در موضوعات مختلف اسلامی و شیعی دارد. به‌علت حضور قدرتمند لابی‌های رژیم صهیونیستی و گروهک تروریستی منافقین در برخی شهرهای آلمان، پیش از این نیز هرازگاهی اتهامات و جوسازی‌هایی علیه این نهاد و سازمان مذهبی-فرهنگی در فضای رسانه‌ای آلمان ایجاد می‌شد، اما در سال۱۴۰۱ با شروع ناآرامی‌ها و اغتشاشات در برخی شهرهای ایران، حملات رسانه‌ای و سیاسی علیه مرکز اسلامی هامبورگ بیشتر شد؛ به‌ویژه اینکه دولت آلمان همراه با آمریکا و برخی کشورهای اروپایی آشکارا و به دور از روکش‌های دیپلماتیک از اغتشاشات در ایران حمایت کردند. درخواست بستن مرکز اسلامی هامبورگ یکی از بندهای طرح ۲۲ماده‌ای احزاب دولت ائتلافی آلمان علیه ایران است؛ این طرح با بهانه و عنوان انحرافی «دفاع از حقوق بشر»، منحصرا برای حمایت از اغتشاش‌گران و چگونگی ادامه ناآرامی‌ها در ایران تدوین شده بود؛ «تشدید تحریم‌ها علیه ایران و حمایت از نیروهای اپوزیسیون ایران در آلمان» از بندهای دیگر این طرح ۲۲ماده‌ای است.

احضار سفیر آلمان
اما در پی اقدام خصمانه دولت آلمان در بستن تعدادی از مراکز اسلامی ازجمله مرکز اسلامی هامبورگ، «هانس اودو موتسل» سفیر آلمان ازسوی مدیرکل غرب اروپا به وزارت امورخارجه احضار شد. در این احضار، ضمن محکوم کردن اقدام خصمانه و مغایر با اصول بنیادین حقوق بشر دولت آلمان، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به سفیر آلمان ابلاغ شد. مدیرکل غرب اروپای وزارت امورخارجه با اشاره به خدمات ارزشمند و فراموش‌نشدنی مراکز اسلامی ازجمله مرکز اسلامی هامبورگ در تبیین آموزه‌های دینی اسلام، ترویج اصل گفت‌وگو و بردباری مذهبی و نیز مقابله با افراطی‌گری، اظهار داشت: متاسفانه آنچه امروز در آلمان اتفاق افتاد، مصداق بارز اسلام‌ستیزی و مقابله با آموزه‌های ادیان ابراهیمی است که البته روی دیگر آن، دیکتاتوری و ترویج عامدانه خشونت است. مدیرکل غرب اروپا افزود: برخی جریان‌های حامی تروریست‌های نشاندار و طرفداران خشونت و افراط‌گرایی با طرح اتهامات بی‌پایه، به‌دنبال دامن‌زدن به تنش‌های دینی و مذهبی هستند که مسلمانان آلمان و سایر آزاداندیشان جهان با هوشیاری، این طراحی را محکوم به شکست خواهند کرد. مدیرکل غرب اروپا ضمن هشدار به دولت آلمان در مورد پیامدهای اینگونه اقدامات مخرب، تصریح کرد: چنین اقداماتی نمونه آشکاری از مقابله با آزادی فکر و بیان و عملا ترویج خشونت و افراط‌گرایی است. سفیر آلمان در جریان این احضار تصریح کرد که مراتب را فورا به مقامات ذیربط در آلمان منعکس خواهد کرد. علی باقری‌کنی، سرپرست وزارت خارجه کشورمان نیز در توییتر نوشت: اقدام مراجع قضایی-انتظامی آلمان در تفتیش اماکن مرتبط با مرکز اسلامی هامبورگ، به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مراکز اسلامی با پیشینه‌ای ۷۰ساله که میراث گرانبهای‌ مرجع روشن‌ضمیر شیعیان جهان حضرت آیت‌الله بروجردی است، حرکتی ناموجه و ناقض قواعد و موازین ناظر بر آزادی مذهب و اندیشه است. این اقدام هدیه‌ای به افراط‌گرایان، خشونت‌طلبان و جریان‌های‌ حامی تروریسم است. رژیم تروریستی اسراییل که از هر رخدادی برای منحرف کردن افکار عمومی از نسل‌کشی فلسطینیان استفاده می‌کند نیز از این اقدام پلیس آلمان استقبال کرد! مسئولیت‌ آثار و عواقب مترتب بر این اقدام ناموجه و خشونت‌طلبانه برعهده دولت آلمان است. جمهوری اسلامی ایران، همراه با امت اسلامی و ایرانیان خارج از کشور، از ترویج اندیشه و تمدن اسلامی-ایرانی و نیز استیفای حقوق مسلمانان و ایرانیان در هر نقطه از جهان از جمله آلمان حمایت می‌کند.
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد نیز نسبت به بسته شدن مرکز اسلامی هامبورگ واکنش نشان داد و نوشت: مرکز اسلامی هامبورگ که از یادگاران آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) بوده و حضور بزرگانی چون آیت‌الله دکتر بهشتی را در حافظه خود دارد با هجوم ۲۰۰پلیس آلمان به شکلی عجیب بسته شد. یکی از فعالان فضای مجازی در صفحه خود در واکنش به تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ نوشت: مرکز اسلامی هامبورگ تعطیل می‌شود تا شیعیان در آلمان محدود شوند، اما حزب گرگ‌های خاکستری با ۱۱هزار عضو و رویه کاملا نژادپرستانه در سرتاسر اروپا و آلمان تعطیل نمی‌شود. علت این است که مرکز اسلامی هامبورگ زیرنظر ایران و گرگ‌های خاکستری زیر نظر ترکیه هستند و حداکثر جریمه می‌شوند! به‌طورکلی این گزاره مطرح و عیان است که اروپا تروریست‌های منافقین و داعش و افراطیون سلفی و وهابی را تحمل می‌کند ولی با اسلام روشن‌بین، معتدل، عدالت‌طلب و ظلم‌ستیز که بهشتی نمادی از آن است، مشکل دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.