ماشین کشتار رژیم صهیونیستی همچنان با قدرت تخریبی به پیش می‌رود؛ وزارت بهداشت نوار غزه از افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، به ۳۹هزار و ۳۲۴نفر و افزایش شمار مجروحان به ۹۰هزار و ۸۳۰نفر خبر داده است.

ماشین کشتار و تجاوز صهیونیست‌ها در غزه و لبنان

آگاه: وزارت بهداشت غزه همچنین روز یکشنبه اعلام کرد که رژیم اشغالگر طی ۲۴ساعت گذشته مرتکب سه جنایت کشتارجمعی شده است که طی آن ۶۶نفر شهید و ۲۴۱نفر زخمی شدند. مقامات بهداشتی نوار غزه تاکید کردند که پیکر شمار زیادی از شهدا زیر آوار و در خیابان‌ها انباشته شده و دسترسی به مجروحان برای کمک به آنها به‌علت تداوم حملات و کمبود امکانات ممکن نیست.

حمله مجدد صهیونیست‌ها به بیمارستان
اما روز گذشته، رژیم صهیونیستی برگ دیگری از جنایات وحشیانه خود را در نوار غزه ثبت کرد. نظامیان صهیونیست به‌صورت عمدی یک بیمارستان میدانی در مدرسه خدیجه واقع در غرب دیرالبلح را بمباران کردند. در این حمله وحشیانه، ده‌ها تن از شهروندان بی‌گناه فلسطینی به شهادت رسیده و زخمی شدند. لازم به ذکر است که مکان مذکور پناهگاه آوارگان فلسطینی در مرکز نوار غزه به شمار می‌رفت.
همچنین طبق گزارش شبکه المیادین، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملاتی را علیه منطقه «قیزان النجار» واقع در جنوب خان‌یونس انجام دادند. علاوه بر این، توپخانه رژیم صهیونیستی خانه‌های مسکونی را در منطقه النصر واقع در شمال شهر رفح هدف قرار داد. این حملات توپخانه‌ای، مناطق شرقی شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه را نیز زیر آتش گرفت. نظامیان صهیونیست نیز با جنگ‌افزارهای خود به‌سمت شمال اردوگاه البریج واقع در مرکز نوار غزه تیراندازی کردند. براساس گزارش‌های منتشرشده، خانه‌های مسکونی در شرق شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه با خاک یکسان شدند.

واقعه مجدل‌شمس
در تحول دیگری، روز شنبه، یک زمین فوتبال در «مجدل شمس» واقع در جولان اشغالی، هدف حمله قرار گرفت که در نتیجه آن، چند غیرنظامی کشته شدند؛ در نخستین دقایق پس از این حمله، صهیونیست‌ها انگشت اتهام را به سمت حزب‌الله گرفتند؛ اما «محمد عفیف» مسئول روابط‌عمومی حزب‌الله لبنان اعلام کرد که حزب‌الله قاطعانه حمله به شهرک صهیونیست‌نشین «مجدل شمس» را تکذیب می‌کند. عفیف تاکید کرد: ما قاطعانه ادعاهای برخی رسانه‌های دشمن درخصوص حمله به مجدل شمس در جولان اشغالی را تکذیب می‌کنیم. وی افزود: تاکید می‌کنیم که مقاومت به‌هیچ‌وجه به این حادثه ارتباطی ندارد و قاطعانه تمامی ادعاهای دروغ در این خصوص را تکذیب می‌کنیم.
اما در شرایطی که مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی تلاش مذبوحانه زیادی برای دخیل کردن نقش مستقیم حزب‌الله لبنان در انفجار شهرک «مجدل شمس» داشتند، محافل خبری گزارش‌هایی جدیدی برخلاف انتظارات صهیونیست‌ها منتشر کردند که نشان می‌دهد روایت صهیونیست‌ها غیرواقعی و هدفمند بوده است. در همین ارتباط، برخی شاهدان عینی در شهرک مجدل شمس جزئیات مهمی از دست داشتن مستقیم صهیونیست‌ها در شلیک موشک به زمین فوتبال در جولان اشغالی سوریه بیان کردند. شبکه تلویزیونی العربی از ابعاد این انفجار ابهام‌آمیز گزارش داد که یک نیروی امدادی صهیونیستی به نقل از شاهدان عینی در شهرک مجدل شمس فاش ساخت که موشک سامانه گنبد آهنین عامل انفجار در این شهرک بوده است. همچنین خبرنگار این شبکه خبری افزود که تعدادی از شاهدان عینی در محل انفجار در شهرک «مجدل شمس» به او گفته‌اند که پدافند هوایی تل‌آویو عامل انفجار شدید بوده است. آنان گفتند با چشمان خود دیده‌اند که سامانه گنبد آهنین از سمت بلندی‌های «جبل شیخ» شلیک کرد و موشک پدافندی درست در زمین فوتبال فرود آمد. خبرنگار شبکه العربی تاکید کرد که ساکنان مجدل شمس روایت «اسرائیل» در خصوص انتساب واقعه عصر روز شنبه به حزب‌الله را باور نکرده‌اند. این نیروی امدادی از ترس بازداشت حاضر به مصاحبه نشده است.

مواضع فرافکنانه صهیونیست‌ها
اما مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی در واکنش به حادثه مجدل‌شمس، مواضع فرافکنانه‌ای اتخاذ کردند؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در زمان حادثه مجدل‌شمس در واشنگتن به سر می‌برد با متهم‌کردن حزب‌الله مدعی شد از این حادثه شوکه شده است و تهدید کرد که حزب‌الله تاوان سنگینی بابت این حمله خواهد داد. وی گفت مذاکرات امنیتی را به محض وقوع حادثه انجام داده و از این حادثه چشم‌پوشی نخواهد کرد. او همچنین ادعا کرد حزب‌الله بهایی را خواهد پرداخت که پیش از این پرداخت نکرده است. «ایهود باراک»، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به حمله مجدل شمس اظهار داشت: اسرائیل باید به شکل دردناکی و بدون اینکه منجر به جنگ شود به حزب‌الله پاسخ دهد. به نفع اسرائیل نیست که وارد درگیری فراگیر با حزب‌الله شود. «بنی گانتس»، عضو مستعفی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی هم در واکنش به این حمله خواستار پاسخ گسترده به حزب‌الله و لبنان شده و گفته چنین وضعی نمی‌تواند ادامه یابد.
 او افزود که کابینه نتانیاهو متاسفانه به‌خاطر برخی ملاحظات سیاسی آنطور که لازم است برخورد نمی‌کند. وی مدعی شد: اسرائیل قوی‌تر از لبنان و حزب‌الله است و می‌تواند با این موضوع برخورد کند.
«یوو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز با تهدید حزب‌الله گفت حزب‌الله مسئول این حمله بوده و بهای آن را خواهد پرداخت. این ادعاهای مقامات صهیونیستی در شرایطی است که حزب‌الله در بیانیه‌ای ضمن تکذیب حملات موشکی خود به مجدل شمس اعلام کرد مقاومت اسلامی لبنان هیچ‌گونه ارتباطی با این حادثه نداشت و قاطعانه ادعاهای دروغین در این خصوص را رد می‌کند. همچنین شاهدان عینی و منابع رسانه‌ای می‌گویند احتمالا موشک رهگیر سامانه «گنبد آهنین» در جولان فرود آمده و باعث کشته و زخمی‌شدن صهیونیست‌ها شده است. با وجود تکذیبیه مقاومت اسلامی لبنان، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد حزب‌الله همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشته است.
«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی نیز سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله را مسئول حمله مجدل شمس دانست و گفت: زمان آن رسیده تا حزب‌الله بهای سنگینی بپردازد.
«یائیر لاپید»، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی هم کابینه نتانیاهو را بی‌مسئولیت دانست و گفت وظیفه کابینه این است که کار انجام دهد نه اینکه توضیح دهد چه کاری لازم است انجام داده شود. اظهارات مقامات اسرائیلی اهانت به ساکنان جبهه شمالی است. اما ارتش رژیم صهیونیستی نیز از تشکیل اتاق عملیات مشترک میان نیروهای امنیتی، پلیس و نیروهای امداد و نجات برای حفظ امنیت در مجدل شمس واقع در جولان اشغالی خبر داد. همچنین به‌موازات گسترش تهدیدات کلانی مقامات رژیم صهیونیستی، پژوهشکده امنیت ملی این رژیم اعلام کرد هرگونه پاسخ شدید از سوی رژیم اسرائیل، حزب‌الله را به واکنش و شکستن قواعد درگیری در شمال وادار خواهد کرد. در همین راستا، روزنامه عبری «اسرائیل الیوم» نوشت، ارتش رژیم صهیونیستی به‌تازگی رزمایش‌های شبیه‌سازی انتقال مجروحان در جنگ در جبهه شمالی را آغاز کرده است.
اما بامداد یکشنبه در واکنش به حادثه انفجار در شهرک مجدل‌شمس در جولان اشغالی، بالگردها و توپخانه‌های ارتش اشغالگران مناطقی از جنوب لبنان را هدف حملات تجاوزکارانه قرار دادند. پایگاه خبری المیادین در این رابطه گزارش داد که دشمن صهیونیستی حملات گسترده‌ای را بامداد یکشنبه به مناطق غیرنظامی در جنوب لبنان آغاز کرد. شبکه المیادین در این‌باره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی شهرک‌های «الخیام»، روستاهای «العباسیه»، «بیره»، «کفرکلا»، «برج شمالی» و شهرک «بقاع» در جنوب لبنان را هدف حملات موشکی تجاوزکارانه خود قرار داد.

ماجراجویی نتانیاهو

ماشین کشتار و تجاوز صهیونیست‌ها در غزه و لبنان

علیرضا تقوی‌نیا، کارشناس مسائل منطقه‌ای در صفحه مجازی خود درخصوص حادثه مجدل‌شمس، نوشت: حادثه مجدل شمس به حزب‌الله ربطی ندارد، زیرا حزب‌الله قصد تحریک دَروزی‌ها را ندارد و «وئام وهاب» و «طلال ارسلان» از رهبران دروزی لبنان متحد مقاومت هستند. حزب‌الله فقط جاهایی را می‌زند که صهیونیست‌های اشغالگر ساکن باشند و اینکه، امکان ماجراجویی نتانیاهو حین المپیک وجود دارد.  به هرترتیب، آنچه در مجدل شمس به وقوع پیوست، رخدادی مسبوق به سابقه بود. موشک سامانه صهیونیستی پدافند گنبدآهنین در منطقه دَروزی‌نشین، به خطا رفت و به زمین فوتبالی اصابت کرد که محل بازی نوجوانان بود. بدون‌تردید صهیونیست‌ها باتوجه‌به نقطه اصابت (زمین فوتبال)، سن و قومیت کشته‌شدگان (چند کودک دَروزی اهل جولان) به‌دنبال بهانه قراردادن آن برای افزایش شدت عملیات علیه حزب‌الله هستند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.