۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۵٬۶۰۲

بازار بزرگ تهران جاذبه‌ای تاریخی و اقتصادی است که در هر فصل سال که به تهران بیایید می‌توانید از آن دیدن کنید. البته پیشنهاد ما این است که یک روز کامل را برای این موضوع در نظر بگیرید.

بازار بزرگ تهران

آگاه: بازار تهران محدوده‌ای با وسعت تقریبی ۱۱۰هکتار است که از دوره قاجار و همزمان با پایتخت شدن ایران، در کنار مجموعه‌های شهری آن زمان چون کاخ گلستان، مسجد حضرت امام و شمس العماره قرار گرفت تا امروز به مجموعه‌ای تاریخی و دیدنی تبدیل شود. برای بازدید از بازار تهران و دیگر بناها و اماکن تاریخی این محدوده می‌توانید از طریق چند ایستگاه مترو از جمله متروی امام خمینی یا مترو پانزده خرداد خود را به بازار برسانید. البته خودروهای برقی نیز برای جابه‌جایی مسافران و مشتریان بازار درنظر گرفته شده‌اند اما قدم زدن در پیاده‌راه‌های شمال بازار تهران نیز حال و هوای خود را دارد. در صورت مراجعه به بازار می‌توانید از غذافروشی‌های متنوع بازار لذت ببرید. همچنین خرید کردن اجناس متنوع با قیمت متفاوت از هر مغازه دیگری در سطح شهر یکی از امتیازات جدی بازار تهران است. 
در داخل بازار تهران نیز شما می‌توانید از مساجد تاریخی این مجموعه و نیز بناهایی چون چهارسو بزرگ یا سبزه میدان بازدید کنید. همچنین موزه خانه تاریخی ملک در بازار بین‌الحرمین هم از دیگر اماکن تاریخی است که می‌توانید از آن بازدید کنید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.