۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۵٬۶۰۶

رویا احمدی موسوی فرزند سید محمد، متهم ردیف چهلم دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) است.

متهم ردیف چهلم

آگاه: او پس از چند مرحله شرکت در کنکور، در سال۱۳۶۴، به بهانه تحصیل، به‌صورت قانونی، از کشور خارج شده و به آلمان می‌رود و در آنجا با یکی از منافقین به نام موسی فیض مرزوقی (با نام مستعار جلال) ازدواج تشکیلاتی می‌کند.
در ادامه او در سال۱۳۶۷، در عملیات تروریستی- نظامیِ فروغ جاویدان شرکت کرده و پس از شکست مفتضحانه نیروهای نفاق، گریخته شده و خود را به کرمانشاه می‌رساند. از آنجا او ضمن تماس با یکی از اعضای خانواده خود در تهران، درخواست کمک کرده و درنهایت با کمک برخی از بستگان خود، مخفیانه به تهران می‌آید.
مشارالیها مدت ۲۰روز را در تهران، در منزلی مخفی شده و درنهایت به‌صورت غیرقانونی از کشور گریخته و دوباره به تشکیلات می‌پیوندد. خبر این اقدام او در میان اعضای گروهک می‌پیچد، تا آنجا که مسعود رجوی در جایی می‌گوید: «تنها کسی که توانست پس از عملیات فروغ، به تهران برود و بازگردد خواهر مجاهد ما، رویا بوده است» که این مسئله، سبب شهرت دوچندان او در میان اعضا می‌شود.
رویا احمدی در دوره‌های مختلف، مسئولیت‌هایی در مقر اشرف و کلن آلمان، داشته است؛ به‌عنوان مثال، در سال۱۳۷۷ مسئول مالی- اجتماعی منافقین در عراق بوده و مدتی را نیز به‌عنوان معاون زهرا رجبی در آلمان، خدمت می‌کند. درحال‌حاضر نیز، او از اعضای شورای رهبری و از مسئولان دفتر نفاق در آلمان به‌شمار می‌رود. همچنین همسر او به نام موسی فیض مرزوقی فرزند جعفر نیز بعد از خروج از کشور، به عراق اعزام و در شاخه نظامی نفاق به‌عنوان افسر عملیاتی، در مقر اشرف سازماندهی و سپس مسئول مرکز می‌شود. خواهرزاده او به نام آتوسا عقیلی فرزند سهراب نیز مسئول تشکیلات منافقین در آلمان است. رویا احمدی تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۱۲۴/۱-۲۰۰۹ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.