مرتضی سرهنگی، نویسنده و پژوهشگر ادبیات پایداری در پی عارضه قلبی و مراقبت بیشتر در بیمارستان بستری است.

مرتضی سرهنگی در بیمارستان بستری شد

آگاه: مرتضی سرهنگی، نویسنده و پژوهشگر ادبیات پایداری در پی عارضه قلبی و مراقبت بیشتر در بیمارستان بستری شده است. سرهنگی، چندی پیش در سفرش به شهر مشهد دچار عارضه قلبی شده و روند درمانش در این شهر پی گرفته شد و در حال حاضر برای اطمینان از سلامتی‌اش در بیمارستان بستری شده است. محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران روز گذشته یکشنبه هفتم مرداد با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران از مرتضی سرهنگی، عیادت کرد. راه‌اندازی و فعالیت در دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، کار بر روی خاطرات اسارت و اسرای عراقی و نیز سردبیری هفته‌نامه کمان با انتشار دویست شماره در هشت سال از جمله اقدامات این نویسنده برجسته است. سرهنگی فعالیت حرفه‌ای خود را با نوشتن گزارش و مصاحبه در روزنامه جمهوری اسلامی شروع کرد. در تیرماه ۱۳۶۷ با همراهی هدایت‌الله بهبودی دفتر ادبیات و هنر مقاومت را در حوزۀ هنری سازمان تبلیغات اسلامی بنیان‌گذاری کردند که این دفتر در زمینه گردآوری و تدوین خاطرات و آثار ادبی دوران دفاع مقدس فعالیت می‌کند. فعالیت‌های سرهنگی باعث شده تا برخی او را استاد نگارش خاطرات جنگ و پدر ادبیات پایداری بنامند.

درباره سرهنگ ادبیات پایداری
راه‌اندازی و فعالیت در دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، کار بر روی خاطرات اسارت و اسرای عراقی و نیز سردبیری هفته‌نامه کمان با انتشار ۲۰۰شماره در هشت سال، نام مرتضی سرهنگی را در ردیف برجسته‌ترین چهره‌های عرصه ادبیات پایداری ایران قرار داده است. سرهنگی فعالیت حرفه‌ای خود را با نوشتن گزارش و مصاحبه در روزنامه جمهوری اسلامی شروع کرد. در تیرماه ۱۳۶۷ با همراهی هدایت‌ا... بهبودی دفتر ادبیات و هنر مقاومت را در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بنیان‌گذاری کردند. این دفتر در زمینه گردآوری و تدوین خاطرات و آثار ادبی دوران دفاع مقدس فعالیت می‌کند. 
در سال۱۳۷۵ نیز عضو شورای سردبیری روزنامه ایران بود. او همچنین در کارنامه مدیریت دفتر ادبیات و هنر مقاومت و مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگ و ادب پایداری را دارد. برخی مرتضی سرهنگی را استاد نگارش خاطرات جنگ و پدر ادبیات پایداری می‌نامند. سرهنگی در سال۱۳۹۳ به‌عنوان چهره برتر هنر انقلاب اسلامی معرفی شد. او کتاب‌های فراوانی نوشته است که کتاب اسرار جنگ تحمیلی به روایت اسرای عراقی او به عنوان کتاب سال دفاع مقدس انتخاب شد. 
رهبر معظم انقلاب:  مدح آقای سرهنگی کار بزرگی است، اگر بنده شاعر بودم، یقینا در مدح شماها، در مدح آقای سرهنگی، در مدح آقای بهبودی، در مدح آقای قدمی، در مدح همین خاطره‌سازان و خاطره‌انگیزان قصیده می‌ساختم؛ حقیقتا جا دارد؛ چون کار بسیار بزرگ و بااهمیتی است... . اخیرا از آقای بهبودی و آقای سرهنگی مصاحبه‌ای می‌خواندم که واقعا هم همین‌طور است. این آقایان معتقدند قضایای دوره دفاع مقدس را بایستی مستند، تبیین و مستدل کرد تا بر اساس اینها آثار هنری به وجود بیاید که کاملا درست است. اعتقاد من این است که ما هرچه برای دوره دفاع‌مقدس سرمایه‌گذاری و کار کنیم، زیاد نیست؛ چون ظرفیت هنری و ادبی کشور برای تبیین این دوره، خیلی گسترده، وسیع و عمیق است و از این ظرفیت تاکنون استفاده خوب و درخوری نشده، البته کتاب‌های خوبی نوشته شده است، لیکن این رشته باید استمرار پیدا کند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.