صحنه‌های تکان‌دهنده تجاوز سربازان اشغالگر صهیونیستی به اسرای فلسطینی در زندان «سدی تیمان» در صحرای نقب که به «گوانتاناموی اسرائیل» معروف است، دنیا را شوکه کرده است.

فیلمی که دنیا را شوکه کرد

آگاه: فیلم اخیرا منتشرشده توسط رسانه‌ها نشان می‌دهد سربازان اسرائیلی به یک اسیر فلسطینی تجاوز جنسی می‌کنند که درنتیجه، این اسیر با جراحات، شکستگی دنده‌ها و پارگی در روده‌ها مواجه می‌شود.
در ابتدای فایل تصویری ضبط و منتشرشده، اسیران اهل غزه با دستان بسته روی زمین دراز کشیده‌اند و ناگهان گروهی متشکل از ۱۰۰سرباز ذخیره صهیونیستی دیده می‌شوند که یکی از بازداشت‌شدگان را به کناری می‌برند. این سربازان متجاوز که به نظر می‌رسد از وجود دوربین‌های امنیتی آگاه هستند سعی می‌کنند اقدامات متجاوزانه خود را با سپر مخفی کنند. در رسانه‌ها درج شده، فرد مورد تجاوز قرارگرفته در حملات هفت اکتبر شرکت نداشته و از اعضا و نیروهای نخبه حماس نبوده است. طبق اعلام رسانه‌ها، او یک افسر پلیس حماس بوده و در گروه مبارزه با قاچاق مواد مخدر کار می‌کرده است. این اسیر مورد تجاوز قرارگرفته، در آغاز جنگ دستگیر نشد، بلکه در ماه مارس دستگیر شد. همچنین برخلاف ادعای صهیونیست‌ها، او عضو پارلمان و از اعضای جنبش حماس در جبالیا نبود، بلکه او در اردوگاه آوارگان جبالیا زندگی می‌کرد.

ارتشِ نفرت‌انگیز
اما صحنه‌های تجاوز جمعی نیروهای صهیونیستی به یک اسیر فلسطینی موج عظیمی از محکومیت را در رسانه‌های اجتماعی برانگیخت؛ یک کاربر در این رابطه نوشت: «به آن‌ها نگاه کنید به او تجاوز می‌کنند؛ ارتش اسرائیل شامل تجاوزگران و قاتلان همجنس‌گرای نفرت‌انگیز است.»
صحنه‌های تجاوز نیروهای صهیونیستی به اسیر فلسطینی به قدری شوکه‌کننده است که برخی محافل را نیز در اراضی اشغالی به واکنش واداشته است؛ در همین رابطه وبگاه روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد: «در دست بازرسان پلیس نظامی، شواهدی وجود دارد که این ظن را تقویت می‌کند که مسئولان زندان در سرویس ذخیره اقدام به تجاوز علیه اسیر فلسطینی بازداشتی کرده‌اند. براساس گزارش پزشکی، این اسیر بر اثر جراحات وارده شدید به ناحیه پشت که گفته می‌شود با استفاده از ابزاری رخ داده، دچار خونریزی شدید شده است.»

محاکمه‌ نمایشی!
اما واحد بازرسی ارتش رژیم صهیونیستی پس از رسوایی فاجعه‌بار تجاوز گروهی نیروهایش به اسرای فلسطینی، به منظور جلوگیری از ورود مجامع بین‌المللی به این موضوع، پرونده‌ای را برای خاطیان متجاوز تشکیل داد. اما صهیونیست‌های افراطی، محاکمه سوری و نمایشی نیروهای متجاوز اسرائیلی را نیز طاقت نیاوردند و به جلسه دادگاه مربوط به این پرونده یورش بردند تا از محاکمه نظامیان متهم به تجاوز جنسی جلوگیری کنند. در پی محرز شدن آزار و اذیت جنسی برخی از زندانیان فلسطینی در پایگاه «سدی تیمان» و واکنش‌های جهانی به این فاجعه هولناک، صلیب سرخ برای ورود و بازرسی این پایگاه درخواستی را صادر کرد که صهیونیست‌ها این درخواست را رد کردند و اعلام داشتند که خودشان سربازان متجاوز را محاکمه می‌کنند؛ محاکمه‌ای که نمایشی بودن آن برای مردم دنیا آشکار است.
گوانتانامویی به نام «سدی تیمان» اما طبق گزارش الجزیره، زندان «سدی تیمان» که تجاوز گروهی صهیونیست‌ها به اسرای فلسطینی در آنجا به وقوع پیوسته است، در یک پایگاه نظامی در صحرای النقب و در فاصله ۳۰کیلومتری از نوار غزه به سمت شهر بئرالسبع واقع شده است. این زندان بلافاصله پس از عملیات طوفان‌الاقصی تاسیس شد و بسیاری از افرادی که در غزه بازداشت شده بودند، شامل زنان و کودکان و افراد سالخورده به این زندان منتقل می‌شوند. گزارش‌های حقوقی و رسانه‌ای نشان می‌دهند که نظامیان صهیونیست در این زندان، تجاوزهای شنیعی ضد فلسطینیان بازداشت‌شده انجام می‌دهند و از هیچ نوعی از شکنجه، توهین و تحقیر فلسطینیان فروگذار نمی‌کنند. ارتش صهیونیستی از زمان آغاز تجاوز به غزه، سه مرکز نظامی خود را به بازداشتگاه‌های فلسطینیان تبدیل کرده که تنها یک مورد از آنها زندان «سدی تیمان» است و پایگاه «عناتوت» و «عوفر» در کرانه باختری نیز دو مورد دیگر را شکل می‌دهند. بنابر گزارشِ افراد آزادشده از این زندان صهیونیستی، این مرکز در قلب صحرای النقب و در منطقه‌ای دوردست و دورافتاده نسبت به تجمعات مسکونی تاسیس شده و منطقه‌ای کاملا مجزا از دنیای بیرون است.
الجزیره در گزارش خود به نقل از یک وکیل بین‌المللی می‌نویسد که زندان‌های اسرائیلی زیادی وجود دارد، اما زندان «سدی تیمان» وضعیت اسف‌باری دارد و بیشتر شبیه به پادگان نظامی است و نظامیان در هر گوشه‌ای از این زندان حضور دارند. طبق گزارش الجزیره در هر اتاق زندان سدی‌تیمان بیش از ۱۰۰اسیر در شرایطی غیرانسانی و بدون کوچک‌ترین مایحتاج لازم برای زندگی به سر می‌برند. براساس آماری که ارتش رژیم صهیونیستی اجازه انتشار آن را داده، بیش از ۷۰۰نفر در این زندان محبوس هستند و بنا بر اعلام منابع عبری، تاکنون بیش از ۳۶زندانی نیز در آنجا به شهادت رسیده‌اند که بیشتر آنها از اهالی غزه بوده‌اند. برخی ارزیابی‌ها از وجود بیش از ۱۰۰۰نفر در این زندان خبر می‌دهد و برخی منابع دیگر نیز معتقدند که هزاران نفر در این زندان حضور دارند.

گزارش تحقیقی پیرامون وقوع جنایت در زندان‌های صهیونیستی
در گزارش تحقیقی جدیدی که توسط موسسه صهیونیستی «بتسلیم» براساس شهادت‌های زندانیان فلسطینی که پس از ۷اکتبر دستگیر شده‌اند، تنظیم شده، از نقض شدید حقوق بشر اعم از شکنجه، تجاوزجنسی و قتل اسرای فلسطینی زیرشکنجه، سخن گفته شده است. حقیقت تلخ این است که تنها شنیدن صحبت‌های زندانیان آزاد شده، کمر انسان را خم می‌کند و نشان می‌دهد صهیونیست‌ها هیچ بویی از انسانیت نبرده‌اند و حیواناتی وحشی و درنده در قالب انسان هستند.
در تحقیقات «بتسلیم» آمده که بیش از ۶۰زندانی در داخل زندان‌های اسرائیل، زیر شکنجه یا درنتیجه سهل‌انگاری پزشکی، جان خود را از دست داده‌ و از ۷اکتبر به بعد زندان‌های اسرائیل به اردوگاه‌های کشتار غیرقانونی فلسطینیان تبدیل شده‌اند و صلیب سرخ بین‌المللی یا هیچ نهاد فعال در زمینه حقوق بشر، اجازه بازدید از بازداشتگاه‌های اسراییل را ندارد و این امر موجب شده که این بازداشتگاه‌ها به محلی برای ارتکاب جنایات جنگی تبدیل شود.
طبق گزارش العالم، یکی از زندانیان فلسطینی تازه آزادشده به نام «اشرف المحتسب» می‌گوید: صهیونیست‌ها آنقدر به گردن و گوش‌هایم ضربه محکم زدند که باعث شد شنوایی‌ام را به‌کلی از دست بدهم. همچنین چهار نقطه از بدنم ازجمله دنده‌ها، قفسه سینه‌، دست‌ها و سایر اندام‌هایم در نتیجه شکنجه‌های طاقت‌فرسای جلادان صهیونیستی دچار شکستگی شدند.
«قدوره فارس» رییس کمیسیون زندانیان و بازداشت‌شدگان سابق، درباره عدم رسیدگی نهادهای بین‌المللی به وضعیت زندانیان فلسطینی، می‌گوید: مشکل در ارائه مدارک و شواهد نیست، مشکل ازسوی نهادهای بین‌المللی است که باید با سرعت بیشتر و به‌صورت جدی‌تر فعالیت کنند و سیاست و استانداردهای دوگانه را متوقف کنند، چراکه وضعیت فعلی تنها مشوق فاشیست‌ها، جنایتکاران و نژادپرست‌های صهیونیست است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.