ابَرشرکت‌های نرم‌افزاری و رایانشی، در زمره ابزارهای قدرت‌های استکباری هستند؛ یکی از این ابَرشرکت‌ها مایکروسافت است که کاملا در خدمت مقاصد و اغراض رژیم آمریکا و متحدان و اذناب این رژیم قرار دارد.

«مایکروسافت» و «متا» در خدمت نسل‌کشی صهیونیست‌ها

آگاه: در جریان تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، آمریکایی‌ها تمام قوای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود را برای حمایت از صهیونیست‌ها به میدان آوردند و در این میان به شرکت مایکروسافت ماموریتی ویژه تفویض کردند. شرکت آمریکایی مایکروسافت در جدیدترین خوش‌خدمتی خود به صهیونیست‌ها و در اقدامی علیه مردم فلسطین، نرم‌افزارهای اسکایپ و ایمیل فلسطینیانی را که در خارج از سرزمین فلسطین با غزه در تماس هستند مسدود کرد.  
فلسطینیان ساکن در خارج از سرزمین فلسطین، اعلام کردند شرکت مایکروسافت بدون اطلاع قبلی اقدام به بستن حساب ایمیل‌های آنها کرده است. این اقدام در راستای عدم دسترسی این افراد به خویشاوندان خود در غزه صورت گرفته است. این فلسطینیان می‌گویند اقدام اخیر مایکروسافت شامل متوقف کردن ارائه خدمات از طریق اسکایپ به‌منظور ارتباط تصویری با غزه نیز می‌شود. شرکت مایکروسافت که به‌سبب مسدود کردن دسترسی فلسطینیان به ایمیل مورد انتقاد جهانیان قرار گرفته است در این‌باره مدعی شده کاربران فلسطینی به دلیل نقض قوانین، از خدمات‌دهی محروم شده‌اند. این شرکت همچنین تاکید کرد دسترسی هیچ کاربری را به دلیل منطقه جغرافیایی محدود نکرده است.
جاسوسی مایکروسافت از مردم فلسطین
اما شرکت آمریکایی مایکروسافت، سابقه‌ای طولانی در همگرایی با رژیم متجاوز صهیونیستی و اقدام علیه فلسطینیان دارد؛ چندی پیش اعلام شد شرکت مایکروسافت در استفاده از فن‌آوری‌های تشخیص چهره در کرانه باختری و جاسوسی از تحرکات شهروندان فلسطینی به نفع رژیم صهیونیستی، نقش فعال دارد. گزارش حقیقت‌یابی که در این زمینه منتشر شد نشان می‌داد شرکت آمریکایی مایکروسافت ازجمله شرکای بزرگ‌ترین طرح‌های رژیم اشغالگر برای نظارت بر فلسطینی‌ها در کرانه باختری است؛ طرح‌هایی که شامل نصب یک هزار دوربین تشخیص چهره خودکار در کرانه باختری و زیر نظر گرفتن تحرکات فلسطینیان می‌شود. این طرح‌ها همچنین شامل نحوه فعالیت مردم فلسطین در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی و تلفن‌های همراه نیز می‌شد. مایکروسافت در جریان شراکت خود با صهیونیست‌ها در یک شرکت استارت‌آپ با نام انی‌ویژن (AnyVision) سرمایه‌گذاری کرده که از فن‌آوری تشخیص چهره فلسطینی‌ها در کرانه باختری استفاده می‌کند. مرکز این شرکت در اسرائیل است و دفاتری در آمریکا و انگلیس و سنگاپور دارد و نرم‌افزارهای پیشرفته جاسوسی تحت عنوان بترتومارو (Better Tomorrow) می‌فروشد. اقدام مایکروسافت در جاسوسی از فلسطینیان به نفع صهیونیست‌ها درحالی است که این شرکت تعهد دارد از فن‌آوری‌های ناقض آزادی‌های دمکراتیک بهره‌برداری نکند.
متای صهیونیستی
اما علاوه بر مایکروسافت که عملا مستخدم صهیونیست‌ها در تجاوز علیه مردم غزه است، شرکت «متا» نیز که از دیگر غول‌های فناوری در آمریکا محسوب می‌شود، به استخدام صهیونیست‌های آدمکش درآمده است. چند روز پیش شرکت متا، مالک دو شبکه اجتماعی معروف اینستاگرام و فیس‌بوک با صدور بیانیه‌ای به‌طور رسمی اعلام کرد هر پستی در این شبکه اجتماعی که صهیونیست را هدف قرار دهد، حذف خواهد شد.
شرکت متا در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ نیز اعلام کرده بود که قوانین و مقررات سختگیرانه‌ای را برای استفاده از واژه «صهیونیست» در پلتفرم‌های فیس‌بوک و اینستاگرام وضع می‌کند. این شرکت گفته بود واژه «صهیونیست» باید به‌عنوان یکی از کلمات «نفرت‌افکنی» به شمار آید. شرکت متا همچنین ادعا کرده بود که در جریان جنگ جاری ارتش رژیم‌صهیونیستی علیه نوار غزه، «یهودی‌ستیزی آنلاین» افزایش یافته است. علی‌رغم این توجیهات مضحک، کارشناسان حقوق بشر این اقدام شرکت متا را حمایت از رژیم‌صهیونیستی و تلاش برای خاموش کردن صدای منتقدان جنایات ارتش این رژیم در نوار غزه می‌دانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.