جاسوسی صهیونیست‌ها از طریق نرم‌افزارهای موبایلی امری ثابت شده است. سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در یکی از سخنرانی‌های خود گفت که «موبایلی که در دست شماست، جاسوس قاتلی است که اطلاعات دقیقی به دشمن می‌دهد و مکان فرماندهان ما را نشان می‌دهد.»

موبایل‌های جاسوس!

آگاه: سید مقاومت چندی پیش طی یک سخنرانی با تاکید بر سیطره رژیم صهیونیستی بر ابزارهای تکنولوژیک، از مردم و خانواده‌های ساکن جنوب لبنان خواسته بود که برای کمک به مجاهدان حزب‌الله در استفاده از ابزارهای ارتباطی احتیاط کنند.
 سید حسن نصرالله در جریان آن سخنرانی گفته بود موبایلی که در دست شما و خانواده‌تان است جاسوس اصلی است. همین موبایلی که در دست شماهاست جاسوس قاتلی است که اطلاعات دقیقی به دشمن می‌دهد و مکان فرماندهان ما را نشان می‌دهد.
 او با تاکید بر اینکه بیشتر حوادث به وجود آمده برای رزمندگان لبنانی ناشی از اطلاعات جمع‌آوری‌شده از موبایل‌ها بوده است، تاکید کرد که صهیونیست‌ها به جاسوس نیاز ندارند، بلکه از طریق دوربین‌های مداربسته که به اینترنت وصل هستند همه شهرها و خیابان‌ها و رزمندگان را می‌بینند.
 دبیرکل حزب‌الله افزود: متاسفانه اطلاعات از طریق شبکه‌های اجتماعی به‌صورت رایگان در اختیار دشمن صهیونیستی قرار می‌گیرد و ما وظیفه داریم به آنچه در شبکه‌های اجتماعی با هدف ارعاب مردم و تحت تاثیر قرار دادن اراده آن‌ها منتشر می‌شود، دقت و توجه کنیم و نباید اطلاعات به‌صورت رایگان در اختیار دشمنی قرار گیرد که به‌شدت در جستجوی آن است.
دبیرکل حزب‌الله در ادامه گفت: تلفن‌های همراه می‌توانند یک وسیله شنود باشند؛ لذا از برادران خود در روستاهای مرزی و جنوب به‌ویژه رزمندگان و خانواده‌هایشان می‌خواهیم برای حفظ و حراست از خون و کرامت مردم، تلفن همراه خود را کنار بگذارند؛ چراکه تلفن‌همراه عامل مرگباری است که می‌تواند اطلاعات خاص و مرگباری را در اختیار دشمن قرار دهد؛ بنابراین اسرائیل نیازی به کارگذاشتن دوربین در جاده‌ها ندارد؛ زیرا دوربین‌های متصل به اینترنت تمام جاده‌ها را رصد می‌کنند.
ماجرای پگاسوس
چندی پیش، یک وب‌سایت خبری به نام «مادربورد» اعلام کرد در تحقیقاتش به این نتیجه رسیده که شرکت فناوری‌های امنیتی NSO گروپ اسرائیل یک بدافزار هک موبایل به نام «پگاسوس» را زیر عنوان فیس‌بوک و در دامنه امنیتی شبیه به آن ارائه کرده که با نصب آن توسط کاربران، پیام‌ها و دیگر اطلاعات موبایل آنها خوانده شده و به‌وسیله جی‌پی‌اس گوشی، فرد را تعقیب و به میکروفن و دوربین آن دسترسی پیدا می‌کنند. 
از همین روی شرکت فیس‌بوک علیه شرکت NSO گروپ شکایت کرد. علت شکایت فیس‌بوک علیه NSO گروپ اسرائیل، افشای گسترده عملیات جاسوسی و ‌ترور بر اساس نرم‌افزار «پگاسوس» بوده که در سطح وسیعی توسط شرکت فوق و به نام فیس‌بوک و واتس‌آپ توزیع و استفاده شده است.
 وب‌سایت «مادربورد» نوشت که سرویس‌های امنیتی اسرائیل و آمریکا از طریق واتس‌آپِ نرم‌افزار پگاسوس پخش و به تلفن صدها خبرنگار و فعال حقوق بشر دسترسی پیدا کردند.
 حتی این نرم‌افزار جاسوسی در اختیار دولت عربستان قرار گرفته و برای جاسوسی از جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار عربستانی- آمریکایی که در کنسولگری عربستان در ترکیه به قتل رسید، از همین بدافزار استفاده شد. «مادربورد» همچنین نوشت که شرکت صهونیستی NSO با ترغیب کاربران به کلیک کردن روی یک لینک، نرم‌افزار فوق را پخش می‌کرده است. 
شرکت NSO در بیانیه‌ای از خود دفاع کرده و علنا و به‌طور رسمی ‌اعتراف کرده که فقط سازنده بدافزار جاسوسی و ‌ترور بوده اما استفاده و مدیریت آن توسط دولت‌های آمریکا و اسرائیل صورت گرفته است. یکی از سخنگویان فیس‌بوک هم گفت: «اسرائیل مسئول حمله سایبری به فعالان حقوق بشر، خبرنگاران و دیپلمات‌‎ها بوده است». 
پیش از آن نیز بارها نقش فیس‌بوک و واتس‌آپ و دیگر شبکه‌های به اصطلاح اجتماعی مثل تلگرام در ردیابی و سرقت اطلاعات خصوصی کاربران، جاسوسی، عملیات ‌تروریستی و عملیات خرابکارانه با اسناد معتبر یا از طریق خود همین شبکه‌ها افشا شده بود.
به‌طورکلی، نرم‌افزارهای موبایلی و ابَرشرکت‌های رایانشی، در زمره ابزارهای قدرت‌های استکباری هستند؛ یکی از این ابَرشرکت‌ها مایکروسافت است که کاملا در خدمت مقاصد و اغراض رژیم آمریکا و متحدان و اذناب این رژیم از جمله رژیم صهیونیستی قرار دارد. شرکت آمریکایی مایکروسافت در جدیدترین خوش‌خدمتی خود به صهیونیست‌ها و در اقدامی علیه مردم فلسطین، نرم‌افزارهای اسکایپ و ایمیل فلسطینیانی را که در خارج از سرزمین فلسطین با غزه در تماس هستند مسدود کرد.
 شرکت آمریکایی مایکروسافت، سابقه‌ای طولانی در همگرایی با رژم متجاوز صهیونیستی و اقدام علیه فلسطینیان دارد؛ چندی پیش اعلام شد شرکت مایکروسافت در استفاده از فن‌آوری‌های تشخیص چهره در کرانه باختری و جاسوسی از تحرکات شهروندان فلسطینی به نفع رژیم صهیونیستی، نقش فعال دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.